XXL Nutrition

High fat of high carb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat Martin gewoon nog heel erg vasthangt in de oude kennis van de oude onderzoeken. Het komt heel vaak voor dat mensen van een bepaalde leeftijd erg veel moeite hebben met vernieuwde kennis uit onderzoeken met nieuwe technologie. Martin is daar wel één van.
Het vervelende hieraan is gewoon dat veel van die kennis nu dus gewoon niet meer klopt, maar als hij dat niet in wilt zien en niet wil accepteren dat het nu gewoon anders bewezen is, dan lijden beginners hieronder op het moment dat hij zijn kennis gaat lopen verspreiden.
1e ArtemisCup 2011. Masters Superbody
3e NK 2012
4e Mr Holland 2012

Want to look like a pro, then shut up and work like a pro. It works.
Als je niet probeert weet je niet waar je over lult.

Beetje respect ja!

Jullie vergeten GOMUD Marts Ultimate Diet

Je claimt een 180 bench, een 280 squat en een 300 deadlift en noemt mij een internetheldje? Haha. Ik kan in ieder geval al mijn claims met beeldmateriaal aantonen.

Dus jouw fail als gezonde 27 jarige met 120kilo is stukken beter dan de fail van een 48jarige die net weer 2 jaartjes, aan het cutten, traint met hartprobleem na 4 sets, de set er voor was 150 zonder assist de fail op 170kilo?

Internetheldje.

Zie quote van meneer de powerliftert vol smoesjes waarom die het niet kan als gezonde 27 jarige vent en dan gaan zieken bij een 48 jarige met hartproblemen die een zware fail heeft in een 5e set op 170 kilo bench;

Beste lezers,
Een paar uur geleden heb ik mijn laatste lift in de NK-kwalificatiewedstrijd raw powerlifting gedaan. Of nouja, eigenlijk mijn laatste no-lift. Ik zat dicht bij de eisen voor mijn klasse in training (340 wilks, -93 kg) aan, maar ik heb het helaas op de wedstrijd niet waar kunnen maken. Ik had stress, ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan en ik moest wennen aan de atmosfeer. Zeer slecht geslapen. Pas bij de deadlift kwam ik goed in de wedstrijd. Ik heb het volgende gepresteerd:

Bodyweight: 89,7 bij de weging.

Squat: 175: good lift. 187,5: good lift. 192,5: no lift. (eerste rare misser, in training kan ik dit vrij makkelijk)

Bench: 110: good lift. 120: no lift 120: no lift. Erg zwak. 120 heb ik in training makkelijk gedaan, maar ik kreeg hem niet weg. Ik had hier zoals Tymboo van het forum suggereerde na de 110 beter 117,5 kunnen drukken, dan had ik me waarschijnlijk kunnen kwalificeren. Dom dom dom....

Deadlift: 205: good lift. 220: good lift. 235: no lift. (door die gefaalde bench MOEST ik 235 aan de stang laten hangen. Ik was van plan om vandaag 227,5 of maximaal 230 te liften. 235 was gewoon echt te hoog gegrepen).

Kortom, mijn eerste wedstrijd viel niet echt mee. Ook niet echt zwaar tegen, want toen ik me gemakkelijker in de omgeving begon te voelen ging mijn deadlift soepel. 220 ging goed omhoog en daar had meer in gezeten, maar ik was gedwongen teveel aan de stang te laten hangen.

Mijn doel: de kwali voor 2015 makkelijk halen. Ik heb nu een maand of acht om te trainen meen ik. Ik wil -93 blijven maar op een wedstrijd als deze zonder probleem 350 wilks kunnen scoren en liever nog meer. Ik denk dat er op alle drie de lifts nog veel voor me te halen is.

Ik heb FB getraind maar ik wil weer terug naar UB / LB. Ik post morgen mijn voorlopige schema, waar ik maandag mee wil gaan beginnen.

Dus jouw fail als gezonde 27 jarige met 120kilo is stukken beter dan de fail van een 48jarige die net weer 2 jaartjes, aan het cutten, traint met hartprobleem na 4 sets, de set er voor was 150 zonder assist de fail op 170kilo?

Internetheldje.

Zie quote van meneer de powerliftert vol smoesjes waarom die het niet kan als gezonde 27 jarige vent en dan gaan zieken bij een 48 jarige met hartproblemen die een zware fail heeft in een 5e set op 170 kilo bench;

Uhhh mijn stats zijn 230 / 145 / 240, je hebt alleen op de eerste pagina gekeken. Pas daar ben ik gestructureerd gaan trainen en heb ik ongeveer 150 kilo op mijn totaal geplakt in iets meer dan een jaar. Ik weet zeker dat jij nog nooit 170 hebt gebenched, laat staan voor reps en sets.

Overigens is mijn punt niet hoe sterk je bent, maar dat je claims maakt die je niet bewijst waarvan ik bijna zeker weet dat het gewoon niet kan kloppen.

Internetheldje.

48 jaar en trainen sinds je 18e en dan falen op 170 kg in de sportschool, vind ik vele malen debieler dan een jonger persoon, die minder lang traint, die 120 kg faalt op zijn aller eerste wedstrijd (wat moeilijker is dan full r*tard in de sportschool) en daarna gewoon flink wat kg's erbij plakt.

Je staat er alleen voor gok ik.

48 jaar en trainen sinds je 18e en dan falen op 170 kg in de sportschool, vind ik vele malen debieler dan een jonger persoon, die minder lang traint, die 120 kg faalt op zijn aller eerste wedstrijd (wat moeilijker is dan full r*tard in de sportschool) en daarna gewoon flink wat kg's erbij plakt.

Je staat er alleen voor gok ik.

Vergeet ook niet dat de één doping gebruikt en de ander niet.

Je moet je niet achter je hartproblemen gaan verstoppen als je die hebt veroorzaakt met je eigen domme aas gebruik. Op het ene moment loop je te pronken dat je na zo'n setback terug bent gekomen, wat inderdaad knap is. Op het andere moment gebruik je het als reden waarom iets niet lukte

Je moet je niet achter je hartproblemen gaan verstoppen als je die hebt veroorzaakt met je eigen domme aas gebruik. Op het ene moment loop je te pronken dat je na zo'n setback terug bent gekomen, wat inderdaad knap is. Op het andere moment gebruik je het als reden waarom iets niet lukte
Hallo. Hij gebruikt nu alleen nog maar AAS "als het niet anders kan". De dokter vond het niet ideaal maar hij was het er wel mee eens. Hij begreep dat de wonderlijke machine dat Martin zijn lichaam is en alle prestaties dat het levert niet zomaar verloren kon gaan aan non AAS gebruik. Dus een beetje respect is wederom op zijn plaats hier. Dit geldt ook voor yeremy, Big Mart en Marnop. Dus gedraag je aub een beetje.

He folks, hier heeft de topicstarter niks aan he;) Wel mooi leesvoer op de maandagochtend, maar ik neem aan dat de frustraties en het welles nietes voor niemand wat opleverd.

Terug op de vraag van de topicstarter. Doe wat goed voelt. Ik kan me een onderzoek herinneren dat het makkelijker was om magere mensen vet te mesten op high fat en high carb dan high fat low carb OF high carb low fat. Helaas heb ik niets van het onderzoek onthouden en ben ook onvoldoende thuis in die materie. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar high carb lower fat. Vet zou ik op min. 1 g. per kg lichaamsgewicht houden.

Zoals al werd vermeld gaat spier en vet opbouwen EN afbouwen de hele dag door. Ik betwijfel of de verschillende macro ratios zo'n impact kunnen hebben, al ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Laatst bewerkt:
De relevantie is niet zo moeilijk uit te leggen. Ik ga geen discussie voeren met mijn neeffje van 4 over quantum theorie. De reden is dat ik inschat dat zijn verstandelijk vermogen dit niet toelaat. Als hij me zou vragen om uit te leggen wat het ongeveer inhoudt dan zou ik hem dit uit proberen te leggen. Dorpsidioot Martin en jij missen ook het verstandelijk vermogen om grote-mensen-informatie te verwerken. Het probleem is alleen dat iedereen met een iq boven de 70 dit moeiteloos opmerkt, alleen het klikt niet bij jullie zelf. Dat is prima, maar ik ga dan vervolgens niet inhoudelijk over zaken met jullie in discussie. Snap je het nu? Of moet ik het langzamer en simpeler uitleggen?

Het is eigenlijk een beetje flauw dat ik zo reageer maar jullie tweetjes zijn zo prominent aanwezig met al die onzin dat ik het gewoon nodig vind af en toe even aan te geven dat jullie verstandelijk beperkt zijn. Zodat mensen die hier niet van op de hoogte zijn en de gepostte info daadwerkelijk serieus nemen dit met een korrel zout nemen.
Ik begin me een beetje zorgen om je te maken, gaat het wel goed met je? Is er iets? Wil je iemand om mee te praten?

Ik vroeg nergens om te discusieren maar om de juiste informatie te posten. 5 pagina's circlejerk verder en nog niemand heeft kunnen uitleggen wat er daadwerkelijk niet klopt aan Zwaantje haar uitleg, buiten dat het in een juiste context geplaatst moet worden.

En hoe erg het is of Martin zijn uitleg van onderhoudsbehoefte juist verwoorde valt ook wel mee wanneer je kijkt naar de uitleg van Hell93 die eigenlijk ook niet stand houd zelfs niet naar eigen definities die natuurlijk net zo zeer niet wetenschappelijk zijn.

Maar inderdaad elke keer als mensen zulke dingen net niet helemaal juist naar jullie eigen beperkte beeld uitleggen moeten hele topics ontspoort worden met haat op een of ander persoon. Of zouden de forum beheerders daar toch anders over denken?

Speaking of which, is dit gedrag niet precies waar je op bodynet voor werd geband? Gedraag je je daar nu wel?

He folks, hier heeft de topicstarter niks aan he;) Wel mooi leesvoer op de maandagochtend, maar ik neem aan dat de frustraties en het welles nietes voor niemand wat opleverd.

Terug op de vraag van de topicstarter. Doe wat goed voelt. Ik kan me een onderzoek herinneren dat het makkelijker was om magere mensen vet te mesten op high fat en high carb dan high fat low carb OF high carb low fat. Helaas heb ik niets van het onderzoek onthouden en ben ook onvoldoende thuis in die materie. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar high carb lower fat. Vet zou ik op min. 1 g. per kg lichaamsgewicht houden.

Zoals al werd vermeld gaat spier en vet opbouwen EN afbouwen de hele dag door. Ik betwijfel of de verschillende macro ratios zo'n impact kunnen hebben, al ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Precies, zie ook de studie gepost op pagina 2 https://forum.bodybuilding.nl/topics/high-fat-of-high-carb.391634/page-2#post-9317288

Ik denk dat Martin gewoon nog heel erg vasthangt in de oude kennis van de oude onderzoeken. Het komt heel vaak voor dat mensen van een bepaalde leeftijd erg veel moeite hebben met vernieuwde kennis uit onderzoeken met nieuwe technologie. Martin is daar wel één van.
Het vervelende hieraan is gewoon dat veel van die kennis nu dus gewoon niet meer klopt, maar als hij dat niet in wilt zien en niet wil accepteren dat het nu gewoon anders bewezen is, dan lijden beginners hieronder op het moment dat hij zijn kennis gaat lopen verspreiden.
Heb jij nog iets gedaan met proteine aanraden richting 3-4gr nav quotes van onze helden en die recent besproken studies dan? Heeft tipperoe zijn mening over normale schoudermobiliteit en 'gevaarlijke' behind the neck oefeningen bijgesteld?

Nog gekeken naar hoe onderhoudsbehoefte nou wetenschappelijk gedefinieerd wordt en of de uitleg daarvan ook gewoon eiwit synthese of zelfs netto spierwinst zou kunnen omvatten?

Heb jij nog iets gedaan met proteine aanraden richting 3-4gr nav quotes van onze helden en die recent besproken studies dan? Heeft tipperoe zijn mening over normale schoudermobiliteit en 'gevaarlijke' behind the neck oefeningen bijgesteld?

Nog gekeken naar hoe onderhoudsbehoefte nou wetenschappelijk gedefinieerd wordt en of de uitleg daarvan ook gewoon eiwit synthese of zelfs netto spierwinst zou kunnen omvatten?

Het klopt wel hoor wat Hell zegt mbt oude onderzoeken. sommige zijn van 2010, 2011 tot zelfs 2014 en enkele maanden of weken geleden waar ik idd vaak info uit haal.

Ja Martin, je bent altijd goed op de hoogte en up-to-date. Hulde. Dat ben je al jaren, wat zeg ik decennia. Al die ervaring en kennis. Genieten!

Wat een ezel :hahaha:

Ja Martin, je bent altijd goed op de hoogte en up-to-date. Hulde. Dat ben je al jaren, wat zeg ik decennia. Al die ervaring en kennis. Genieten!

:roflol:

Al die ervaring en kennis. Met de noodzakelijke kennis en ervaring. Ook heeft Martin heel veel kennis, gekoppeld aan ervaring. Door zijn ervaring en kennis is hij een ultieme trainer met kennis en ervaring.

:roflol:

Al die ervaring en kennis. Met de noodzakelijke kennis en ervaring. Ook heeft Martin heel veel kennis, gekoppeld aan ervaring. Door zijn ervaring en kennis is hij een ultieme trainer met kennis en ervaring.
Wat weet jij hier nou van? Ik zal je eens uitlegen hoe je een echte training indeelt :) :

"Een goede training bevat een bepaalde inleiding, gevolgd door het zwaardere werk en een afronding van het geheel. Of ook wel de warming-up of voorbereiding, de werksets of effectieve oefeningen en de cooling down."

Dat zijn nog eens teksten hè!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven