AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zekers, ik zeur al drie voor een fatsoenlijk squatrek!

Bedoel je een powerrack met verstelbare safetypins of alleen een squatrack?
Wanrt die laatste hebben wij in de gym maar die vind ik helemaal k*t! Hij neemt veel ruimte in en hij is niet zo multifunctioneel als een powerrack.

Training vanavond:

Dumbbell row:
5 x 5 x 60 (vandaag zwaardere dumbbells gevraagd, word naar gekeken)

Pull up:
5 x 5 x BW (130)

Dumbbell curl:
1 x 5 x 28
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32
1 x 5 x 34
1 x 5 x 36

Hammer curl:
1 x 5 x 28
1 x 5 x 30
1 x 5 x 32
1 x 5 x 34
1 x 5 x 36

Seated machine crunch:
1 x 25 x 60
1 x 25 x 70
1 x 25 x 80
1 x 25 x 90

Vanwege tijdgebrek van mijn trainingspartner de high pull laten vervallen. Verder was het een goede training.

Was dit een rug, biceps, buik dag of een extra dag, Jac?

Het was een rug, biceps en buik-dag. De extra dag komt vandaag met griptraining. De trainining gisteren zag er iets anders uit dan gepland helaas.

Ik voel een "maar" aankomen van jou kant dus kom maar op met die adviezen want ik kan wel wat bijsturing gebruiken, hahaha!

sterk man, zou je die seated crunch misschien niet beter kunnen vervangen voor standing crunch in een lat pulley, erg goede oefening imo.

Doe ik heel af en toe ook maar ik vind het zelf niet de meest prettige oefening om te doen.

Dat is het wel als je ipv de lat van de pulley er het tricepstouw in hangt, welke je dan over je schouders neemt en daar vasthoudt. Je staat dan met je rug naar de pulley en met je knieholten zet je je schrap tegen de steunen.

Bedoel je een powerrack met verstelbare safetypins of alleen een squatrack?
Wanrt die laatste hebben wij in de gym maar die vind ik helemaal k*t! Hij neemt veel ruimte in en hij is niet zo multifunctioneel als een powerrack.

alles anders dan de Smith :)

het komt er toch niet, dus Smith ik maar :D

Onderdeel: zware hamer (10kg)
Aantal worpen: 12
Afstand: 19-20,5m

Onderdeel: braemar stone licht (ca. 6kg)
Aantal worpen: 10
Afstand: 9,5-11m

Onderdeel: stone met draaitechniek licht (ca. 6kg)
Aantal worpen: 7
Afstand: 9,5-11m

:eek: Hoe groot zijn al die units?? Als die braemar stone net zo groot is als een gewoon atletiekkogel zit er nog veeeeel meer in. Met jouw SQ en BP moet je met 6kg toch veel verder kunnen komen.

:eek: Hoe groot zijn al die units?? Als die braemar stone net zo groot is als een gewoon atletiekkogel zit er nog veeeeel meer in. Met jouw SQ en BP moet je met 6kg toch veel verder kunnen komen.

Die steen is wel wat groter en veel onregelmatiger, dat is net de extra moeilijkheid.

Maar die dikke moet inderdaad vééééél verder moeten gooien :D
(gelukkig doet ie dat niet :p )

Die steen is wel wat groter en veel onregelmatiger, dat is net de extra moeilijkheid.

Maar die dikke moet inderdaad vééééél verder moeten gooien :D
(gelukkig doet ie dat niet :p )

Heeft ie zulke kolenschoppen dan dat het nog in zijn handpast? :p

Probeer eens backward overhead throw, met je rug naar de werprichting squatten, uitspringen en tegelijkertijd dat ding naar achter gooien, strekken dus. Ben benieuwd hoe ver je dan komt.

Heeft ie zulke kolenschoppen dan dat het nog in zijn handpast? :p

Probeer eens backward overhead throw, met je rug naar de werprichting squatten, uitspringen en tegelijkertijd dat ding naar achter gooien, strekken dus. Ben benieuwd hoe ver je dan komt.

Die doen we vaak als warming-up met twee armen, maar nooit gemeten...

De "braemar stone" wil zeggen dat we uit stand stoten met een natuursteen (kei) van ca. 6 of 10kg. Bij "open stone" mag je zelf kiezen welke techniek je gebruikt voor het stoten.

De reden waarom mijn (en van Stahmixson ook) afstanden niet groot genoeg zijn is gewoon nog een gebrek aan techniek en explosiviteit. Mijn draaitechniek lijkt nog helemaal nergens op en hier moet ik dus nog heel veel aan gaan doen.

Als je eenmaal 130 kg weegt en je moet dan je explosiviteit weer terug zien te krijgen dan gaat daar ook aardig wat tijd overheen. Had ik hier al die tijd op blijven trainen terwijl mijn gewicht toenam dan zou het een ander verhaal geweest zijn........maar helaas ben ik eerst zo zwaar geworden voor ik besloot om aan de highland games mee te gaan doen :D

Hoe zit het eigenlijk met de techniek op wedstrijden, ben je verplicht om te stoten, of mag je ook overhands gooien / slingeren zoals je bv een granaat zou doen?

Zal wel niet, maar toch nieuwsgierig ;)

Hoe zit het eigenlijk met de techniek op wedstrijden, ben je verplicht om te stoten, of mag je ook overhands gooien / slingeren zoals je bv een granaat zou doen?

Zal wel niet, maar toch nieuwsgierig ;)

Op zich staat nergens in de regels dat het niet mag volgens mij. Allen werkt het niet denk ik en anders zouden ze het stoten nooit uitgevonden hebben lijkt mij, hahaha! De stenen zijn ook te groot om ze vast te pakken om ze een goede slinger te geven. Ze liggen echt in je handpalm.

Op zich staat nergens in de regels dat het niet mag volgens mij. Allen werkt het niet denk ik en anders zouden ze het stoten nooit uitgevonden hebben lijkt mij, hahaha! De stenen zijn ook te groot om ze vast te pakken om ze een goede slinger te geven. Ze liggen echt in je handpalm.

Zit wat in,
Ik zal eind april wel eens goed opletten dan :D

Training vanavond:

Extra griptraining gedaan maar het voelde zwaarder aan dan de vorige keer.

Plate pinch: (in elke hand een schijf. Bij de eerste schijf die valt stopt de tijd.)
10kg, 2 min. 15 sec.
15kg, 1 min. 01 sec.
20kg, 0 min. 35 sec.

Farmer hold: (60kg dumbbells)
1 x 40 sec.
1 x 25 sec. (hij gleed uit mijn linkerhand)
1 x 37 sec.

Static hold behind back: (olymp. halter, elk gewicht 5 sec. vasthouden)
1 x 100kg
1 x 120kg
1 x 140kg
1 x 160kg vanaf hier lukt het mij niet om hem achter me te houden
1 x 180kg
1 x 200kg na 3 sec. gaf mijn linkerhand het op dus FAILED

Forward hold, 25kg: (is geen gripoefening maar wel leuk)
1 x 37 sec.
1 x 32 sec.

Op zich wel een lekkere training maar mijn linkerhand werkte niet echt mee vandaag terwijl het de vorige keer mijn rechterhand was die minder was.
De farmer hold viel vandaag tegen want daar zat ik zo'n 10 sec. onder mijn beste tijd van de vorige keer de rest ging wel lekker.

Training vanavond:

Extra griptraining gedaan maar het voelde zwaarder aan dan de vorige keer.

Plate pinch: (in elke hand een schijf. Bij de eerste schijf die valt stopt de tijd.)
10kg, 2 min. 15 sec.
15kg, 1 min. 01 sec.
20kg, 0 min. 35 sec.

je kunt ook eens pinch flips proberen; een plaat van 10-15 of 20 kilo in 1 hand houden, in de lucht omdraaien en weer opvangen ( kijk anders eens op Google)

ik heb het een tijdje met 10 kilo gedaan!
;)

misschien is er nog wat van op DBB te vinden: zoekfunctie -> pinch flips

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/pinch-flips-38903/

:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven