XXL Nutrition

Hoe bepaal je de intensiteit voor je kuiten? (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Wix010

Novice
Lid geworden
4 jun 2018
Waardering
7
Lengte
1m90
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Of je erft ze van moeders :emo:

GO02

Cool Novice
Lid geworden
19 sep 2019
Waardering
371
Lengte
1m85
Massa
92kg
Iemand toevallig een tip om van pijnlijke voeten (aan de onderkant) af te komen, tijdens en na standing calf raises? Ik heb minder huilen al geprobeerd maar dat geeft helaas nog niet het gewenste effect.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
11.875
Lengte
1m68
Iemand toevallig een tip om van pijnlijke voeten (aan de onderkant) af te komen, tijdens en na standing calf raises? Ik heb minder huilen al geprobeerd maar dat geeft helaas nog niet het gewenste effect.
Goede schoenen? :dunno:
wat voor pijn is het?

Bert

/_o_\
Elite Member
2x Challenge Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Waardering
23.483
Lengte
1m89
Massa
111kg
Meer vanuit de bal van je voet drukken ipv de voorkant of een andere Calf Machine proberen.

• Like
Waarderingen: GO02

GO02

Cool Novice
Lid geworden
19 sep 2019
Waardering
371
Lengte
1m85
Massa
92kg
Goede schoenen? :dunno:
wat voor pijn is het?
Het is een beetje een stekende pijn. Ik heb het idee dat het die dikke pees in de voetzool is die de pijn geeft (de pees die je met je hand goed kan voelen als je je tenen omhoog wijst). Pijn zit net voorbij de bal van de voet (richting hiel).
Met de schoenen is volgens mij niet zo veel mis.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
11.875
Lengte
1m68
Sta je met die pees precies op de rand zeg maar.
mogelijk drukt dat net op de gevoelige plek.
Misschien net wat meer naar voren of achter staan met je voet. Dan verdeelt de druk misschien beter.

• Like

GO02

Cool Novice
Lid geworden
19 sep 2019
Waardering
371
Lengte
1m85
Massa
92kg
Sta je met die pees precies op de rand zeg maar.
mogelijk drukt dat net op de gevoelige plek.
Misschien net wat meer naar voren of achter staan met je voet. Dan verdeelt de druk misschien beter.
Ik denk dat ik inderdaad maar wat meer moet gaan spelen met de stand van mijn voeten. Ik vermoed dat ik de beweging gewoon niet goed onder de knie heb (leuk, kuit zit onder knie). Heb het gevoel dat ik teveel vanuit mijn voeten werk ipv mijn kuiten.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
11.875
Lengte
1m68
Ik denk dat ik inderdaad maar wat meer moet gaan spelen met de stand van mijn voeten. Ik vermoed dat ik de beweging gewoon niet goed onder de knie heb (leuk, kuit zit onder knie). Heb het gevoel dat ik teveel vanuit mijn voeten werk ipv mijn kuiten.
Klinkt misschien wat moeilijk. Maar je moet proberen vanuit je kuit te strekken en niet door kracht te zetten met je tenen.

• Like

Bert

/_o_\
Elite Member
2x Challenge Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Waardering
23.483
Lengte
1m89
Massa
111kg
Ik ken het gevoel wel. Het is een kwestie van zoeken naar een goede voetpositie. Daarnaast zijn sommige machines gewoon ruk, zoals de Technogym Pure Strength Calf Raise.

• Like

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.486
Probeer eens schoenen met een harde zool.

GO02

Cool Novice
Lid geworden
19 sep 2019
Waardering
371
Lengte
1m85
Massa
92kg
Klinkt misschien wat moeilijk. Maar je moet proberen vanuit je kuit te strekken en niet door kracht te zetten met je tenen.
Dit is voor mij de gouden tip gebleken. Dank daarvoor! Ik heb inmiddels een aantal keer geoefend. Het gewicht wat omlaag en focus op hak van de grond liften door strekking van de kuiten (ipv duwen vanuit tenen).
:bow2:

91D25F08-7806-4F70-8F05-CAFBE5C234F0.jpeg

Bert

/_o_\
Elite Member
2x Challenge Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Waardering
23.483
Lengte
1m89
Massa
111kg
Dit is voor mij de gouden tip gebleken. Dank daarvoor! Ik heb inmiddels een aantal keer geoefend. Het gewicht wat omlaag en focus op hak van de grond liften door strekking van de kuiten (ipv duwen vanuit tenen).
:bow2:

Als je calf raises goed en langzaam en geconcentreerd uitvoert, heb je ook helemaal niet zoveel gewicht nodig. Veel mensen lopen met veel te zware gewichten te stuiteren.

RonReves

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Waardering
182
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
24%
Het zou mij niet verbazen als de kuitspieren net als buik en onderarmen relatief veel herhalingen nodig hebben om te groeien. Dit zijn allemaal spieren die de hele dag aan het werk zijn, ze kunnen wat belasting aan.
Lopen en fietsen hebben mijn kuiten gemaakt, krachttraining heeft daar niets aan bijgedragen.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.486
Het zou mij niet verbazen als de kuitspieren net als buik en onderarmen relatief veel herhalingen nodig hebben om te groeien. Dit zijn allemaal spieren die de hele dag aan het werk zijn, ze kunnen wat belasting aan.
Lopen en fietsen hebben mijn kuiten gemaakt, krachttraining heeft daar niets aan bijgedragen.
Kuit bestaat uit gastrocnemius en soleus.

Gastrocnemius is overwegend FG/FOG dominant terwijl de soleus SO dominant dominant is.

Komt er op neer dat om de gastrocnemius te ontwikkelen voor de meesten de bulk van de training op zware belasting met lage reps moet liggen en voor soleus hogere reps goed werken. Gastrocnemius is gericht op springen ed. Soleus op lopen.

Dat voor iemand fietsen ed geleid heet tot grotere kuiten zegt meer iets over de betreffende persoon dan over de vezelverdeling van de spier(delen) en benadering hiervan.

Ik ken trouwens weinig duursporters met echt dikke kuiten.

• Like
Waarderingen: Bert

GetBig XXL

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
30 jun 2012
Waardering
2.947
Lengte
1m75
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Goede bs post 187cm 83 kilo. Tot wat precies zijn je kuiten gemaakt ?

GetBig XXL

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
30 jun 2012
Waardering
2.947
Lengte
1m75
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Kerl, ik foto's maken, vrouw gebeld op haar werk, waar ligt dat meetlintje van jou ?
Foto was ook wel weer heel snel weg.
aangezien we op dbb zitten
pics van je vrouw? Mag ook in pm

Bovenaan