XXL Nutrition

Hoe bepaal je de intensiteit voor je kuiten?

Wel eens goed naar baanwielrenners gekeken? Of topsprinters als Dylan Groenewegen?
Kijk even naar robbert foerstermann of andere baanwielrenners
Dat is hetzelfde als je zegt: DBB'ers hebben dikke kuiten want heb je ooit naar Wovano gekeken? (Toevallig dat ik mezelf als voorbeeld kan nemen) Over de hele lijn hebben al die fietsers gewoon geen dikke kuiten op wat uitzonderingen na.

Dat is hetzelfde als je zegt: DBB'ers hebben dikke kuiten want heb je ooit naar Wovano gekeken? (Toevallig dat ik mezelf als voorbeeld kan nemen) Over de hele lijn hebben al die fietsers gewoon geen dikke kuiten op wat uitzonderingen na.

niet te vergeten dat sprinters ook serieuze kracht training doen.

Die van mij hadden het meeste profijt van ladders en steigers beklimmen.

Goeie stretch en squeeze, eventueel unilateraal werk voor iets meer focus. Prioriteit geven in je training, dus niet als laatste even vijf minuten afraffelen en overloaden does the job.

Sprongtraining? Touwtje springen ven box jumps enzo..... Mijn gastrocnemeus is best groot van het volleyballen, soleus niet echt die is bij mij vast 90% slow twitch.

Kuiten is mijn zwakke spiergroep. Het is gemakkelijk om dat op genen te steken maar ik denk dat ik ze gewoon niet hard genoeg afbeul. Goals voor 2020: kuiten als @wovano :flex:

Maar met wielrenners zie je vaak grote kuiten, want ze doen in theorie eigenlijk ook hoge herhalingen. Het constant bewegen van de voet en dus de kuitspier voor een lang afstand. Hier heb je dus hoge reps—->grote kuiten. Een sprinter die “lage herhalingen” doet heeft veel kleinere kuiten.
Niet waar. Veel wielrenners (Froome, Pinot, en nog anderen) hebben dunne kuiten terwijl mannen zoals Greipel, Boonen, Evenepoel en nog anderen stevige kuiten hebben. Heeft niks met wielrennen te maken maar met je lichaamsbouw en genetische aanleg. In elke sport waar de kuiten veel gebruikt worden, zie je topsporters met dunne kuiten en topsporters met dikke kuiten terwijl ze dezelfde sport beoefenen en hun trainingen ook niet veel zullen verschillen. Veel hangt ook af van de lengte van je kuitspier. Ik heb een lange soleus en korte gastrocnemius en sommige hebben een gastocnemius die bijna tot aan de enkel komt.

• Like
Waarderingen: BB_
Genetische aanleg geloof ik 100% in. Mijn pa heeft nog nooit in zijn leven kuiten getraint, menig bodybuilder zou jalours zijn op de grootte.
Ik train mijn kuiten 2x per week, blijven mini kuitjes.. Gespierd wel, maar niet groot helaas.

Genetische aanleg geloof ik 100% in. Mijn pa heeft nog nooit in zijn leven kuiten getraint, menig bodybuilder zou jalours zijn op de grootte.
Ik train mijn kuiten 2x per week, blijven mini kuitjes.. Gespierd wel, maar niet groot helaas.
Haha dat heeft zo goed als elke vader. Ik weet niet wat het is, doen ze allemaal aan hardlopen?? In ieder geval mijn pa heeft ook echt joekels van kuiten maar hij traint ze niet, doet alleen aan hardlopen.

Conclusie je vader is niet je vader

Terug
Naar boven