Fitness Seller

Hoe bereken je hoeveel calorieën je verbrand met krachttraining?

MoonChild

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik volg bijvoorbeeld het volgende schema

• 20 x Pull Up (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 25 x DB Squat (2 kettelbelt van 16kg)
  • 25 x Spiderman PushUps (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 20 x Lunge and Press (2 dumbbells van 12kg)
  • 25 x Band Row (18kg)
  • 20 x Squat and Press (1 kettelbelt van 16kg)
  • 25 x One Leg Push Up (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 25 x Hip Bridge (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 20 x Chin Up (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 25 x Prison Squat (n.v.t)
  • 20 x Leg Raise (Benen geen idee hoeveel die wegen)
Ik doe over dit alles ongeveer 50 minuten. Maar hoe kan je nou berekenen hoeveel calorieën je verbrand hiermee? Ik heb een excel sheet in het Voeding fora gedownload waarmee je volgens de Harris Benedict methode je calorie behoefte kan berekenen en vet verlies. En ik heb daarvoor deze gegevens nodig.

Het is wat je krachttraining kunt noemen he :o

Wtf is dit voor schema?:scratch:
Wat zijn je doelen als ik vragen mag?

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

Ja dat wil ik jou wel eens zien doen dan, al die oefeningen achter elkaar zonder pauze te nemen.

U serious?

• Topic Starter Topic Starter
Wtf is dit voor schema?:scratch:
Wat zijn je doelen als ik vragen mag?
Het is een aangepaste 300 Spartan Workout. En mijn doel is op het moment grof gezegd een sixpack, en daarna wil ik gaan kijken hoe ik nog meer massa kan kweken.

Ja dat wil ik jou wel eens zien doen dan, al die oefeningen achter elkaar zonder pauze te nemen.
U serious?
ya rly. :)

ga gainen man, dan heb je je abs en dan? dan ga je bulken om massa aan te komen en dan zijn ze weer weg. Je bent veel te licht om droog te trainen. Maarja good luck!

Je snapt dus niets van KT, ga maar stickies lezen.
:sd: ? :exactly:

Die 20 pull ups zie ik me inderdaad niet doen, jij ook niet trouwens ;)

Laatst bewerkt:
ga gainen man, dan heb je je abs en dan? dan ga je bulken om massa aan te komen en dan zijn ze weer weg. Je bent veel te licht om droog te trainen. Maarja good luck!
Ik weet nog niet wat ik precies wil nadat ik mijn huidig doel heb bereikt, ik wil alleen wel heel graag eerst mijn huidig doel bereiken. Ik heb namelijke lang heel veel overgewicht gehad, en ik wil daarom eens de andere kant meemaken.

Je snapt dus niets van KT, ga maar stickies lezen.
:sd: ? :exactly:

Die 20 pull ups zie ik me inderdaad niet doen, jij ook niet trouwens ;)
Op het moment haal ik achter elkaar maximaal 12 keer.

Laatst bewerkt:
Ik weet nog niet wat ik precies wil nadat ik mijn huidig doel heb bereikt, ik wil alleen wel heel graag eerst mijn huidig doel bereiken. Ik heb namelijke lang heel veel overgewicht gehad, en ik wil daarom eens de andere kant meemaken.

Ik denk dat je eerst de stickies moet gaan lezen. je wilt toch niet skinnie zijn?
Ga eerst massa bouwen:thumbup:. Met 11% vet ben je klaar om te gaan bulken;)

Ik denk dat je eerst de stickies moet gaan lezen. je wilt toch niet skinnie zijn?
Ga eerst massa bouwen:thumbup:. Met 11% vet ben je klaar om te gaan bulken;)
Echt skinnie kan ik niet worden omdat ik van nature al een brede bouw heb. En ik heb echt mijn zinnen gezet op die sixpack! ik krijg het bij wijze van spreken benauwd als ik eraan denk om te gaan bulken en dus mijn vet percentage verhoog.

+

Maar deze "workout" trekt anders op geen ****.

Voor cardio is dit heel goed imo.
Daar weet jij niks van aangezien je het niet volgt! Ik daarin tegen wel en zie duidelijk vooruitgang. En of we deze training wel of niet effectief vinden gaat het in deze topic helemaal niet om. Ik vroeg namelijk hoe je kan berekenen hoeveel je verbrandt.

+

Maar deze "workout" trekt anders op geen ****.

Voor cardio is dit heel goed imo.

True.Daarom helpt het hem z'n doel te bereiken.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Daar weet jij niks van aangezien je het niet volgt! Ik daarin tegen wel en zie duidelijk vooruitgang. En of we deze training wel of niet effectief vinden gaat het in deze topic helemaal niet om. Ik vroeg namelijk hoe je kan berekenen hoeveel je verbrandt.

Massa zal je er niet door krijgen, eerder conditie en lager vet%.

Echt skinnie kan ik niet worden omdat ik van nature al een brede bouw heb. En ik heb echt mijn zinnen gezet op die sixpack! ik krijg het bij wijze van spreken benauwd als ik eraan denk om te gaan bulken en dus mijn vet percentage verhoog.

Wat ik me dus afvraag is of je wel massa pakt op die 20 herhalingen. Dit lijkt me eigenlijk 1 grote cardio training. Dus kan je net zo goed als een gek op de loopband knallen??

Terug
Naar boven