XXL Nutrition

Hoe blijf je goed en lekker eten op de lange termijn?

Darkey

Competitive Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m82
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Als je serieus traint let je ook op je eten. Hoeveel koolhydraten, eiwitten en (goede)vetten je neemt dat reken je uit en balanceer je over de dag heen. Aan je eiwitten komen is vaak best nog lastig, en na een paar maanden tonijn wil je wel eens wat anders. Wat kun je nog meer eten dat de geijkte producten en hoe maak je het bekende weer eens anders, en dus lekker.

Hierover gaat dit topic van de week.

Hoe kan je goed en lekker eten op de lange termijn?
  • Vragen die in dit artikel aan bod zouden moeten komen zijn:
  • Welke voedingsmiddelen neem je normaal gezien in je schema op en waarom?
  • Wat zijn onbekende en goede vervangers?
  • Hoe maak je de spullen klaar?
  • Heb je een leuk, afwijkende of slim recept?
Uit alle posts wordt er na twee weken in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Naast bekendheid en complimenten van je mede-dbb’ers krijgt:

de winnaar 1000 Karma punten en een tegoedbon van Sportfood.nl t.w.v. €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50 voor de winnaar.
het tweede beste artikel 500 Karma punten
Uit alle inzenders van 2009 wordt verder tijdens de decembermaand een gratis Elite Lidmaatschap verloot bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar!

Succes

Laatst bewerkt:
Wacht nu al met smart op de artikelen die gaan komen, misschien dat ze nog leuke ideeen hebben...

Eet gezond en gevarieerd.

(hmm... wellicht iets te kort)

En focus niet zo enorm op de details.

(da's al 200% beter :))
(laat die karma nu maar komen)

weinig animo hier :(
Ik keek er best naar uit om wat ideeen op te doen want zelf heb ik er spijtig genoeg niet zo veel. Het origineelste dat ik ooit gedaan heb was brinta pannekoeken maken.

Teveel moeite :P, dan moet ik ellelange pagina's afscrollen :cool:
Kan je beter via profiel op posts kijken van die persoon... Makkelijker maar nog steeds teveel moeite :P

Je gaat toch straks niet zeggen dat je ook iemand anders voor jou laat trainen, hè:p;)

Teveel moeite :P, dan moet ik ellelange pagina's afscrollen :cool:
Kan je beter via profiel op posts kijken van die persoon... Makkelijker maar nog steeds teveel moeite :P

Ik post ook veel te veel daarvoor...

Bizar is dat je niet kunt zoeken in "wat eet je nu" omdat:

"De volgende woorden zijn of te gewoon, te lang, of te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoek-opdracht : Wat, eet, je, nu"

tsssss

In excel verschillende voedingsbronnen bij elkaar zetten. Dus een hele rij 'eiwitten', 'carbs' & 'vet'
En dan zoveel mogelijk varieren, doe het zelf per maand dat ik de boel even omgooi.

blijven varieren met je voeding, en tips van mede builders uitwisselen etc...

eten moet niet lekker zijn...anders ga je er teveel van nemen/er naar verlangen

eten moet niet lekker zijn...anders ga je er teveel van nemen/er naar verlangen

Daar ben ik het absoluut niet mee eens.. sterker nog, het eten van smaakloos eten zorgt ervoor dat je verlangen niet weggenomen wordt.

Kies kwaliteit en smaak boven kwantiteit. Als je dat kunt zit je gebakken :)

Daar ben ik het absoluut niet mee eens.. sterker nog, het eten van smaakloos eten zorgt ervoor dat je verlangen niet weggenomen wordt.

Kies kwaliteit en smaak boven kwantiteit. Als je dat kunt zit je gebakken :)

je zou is een weekje met mij mee moeten eten :D je zal eerder kotneigingen krijgen dan trek in voedsel

Terug
Naar boven