Nou Darkey, zo doet ome Dave het...

.
Wekelijks maak ik een lijst hoe mijn voedingsschema er ongeveer uit zal zien.
Bepaalde principes staan vast in mijn schema zoals s'ochtends eiwitten, s'middags de koolhydraten en s'avonds weer de eiwitten.
Om het aantrekkelijk voor mezelf te houden wissel ik de maaltijden met grote regelmaat af maar het principe blijft hetzelfde. Vaak doe ik s'morgens vloeibare eiwitten in de pan, als het klaar is een kleinbeetje peterselie er overheen en smikkelen. Na een maand wissel ik naar gekookte eieren of pak een b.v. in het weekend eens gewoon een broodje uit de oven...dat breekt voor mij de sleur. Als drank pak ik altijd een vitamine drankje...maar ook dit vitamine drankje wissel ik soms af met die van een ander merk of smaak.
De pannekoeken na de eerste maaltijd staan eigenlijk gewoon vast omdat die er gewoon altijd wel in gaan.
M.b.t. de maaltijden die daarna volgen zorg ik altijd dat ik kipfilet, biefstuk en andere soorten vlees in huis heb (b.v. ook gewoon een hamburgertje, mager gehakt) die ik op de grillplaat kan gooien. Verder is er natuurlijk altijd rijst en af en toe wat groenten aanwezig. Meestal ligt er altijd wel een zak roerbakgroenten en pak ik regelmatig een ui of paprika extra...als ik alleen vlees eet gooi ik dus vaak wat extra ui en/of paprika op de plaat, dit maakt het voor mij smakelijker vooral als er nog wat bbq-saus of magere mayo bij komt.
Als laatste zorg ik de laatste tijd dat ik wat banaantjes in huis heb, na iedere
training pak ik er tegen woordig een met de nodige suppies.
De meeste vleesmaaltijden gaan gewoon via de grillplaat of de wok

, dit wissel ik zoveel mogelijk af om er geen vast ritme in te krijgen offseason, als ik met een nieuw projectje bezig ben worden we hier wel strikter in en staat
alles voor een bepaalde periode gewoon vast. Voor dat ik van start ga met het bereiden van de maaltijden spuit ik de wok of grillplaat in met Pam Cooking Spray. Hou altijd vast aan een goede junkdag b.v. in het weekend, daar werk je een hele week naar toe of pak b.v. eens wat spulletjes uit de dichtsbijzijnde toko

. Zit je op dieet dan kun je b.v. eens wat meer kruiden uit gaan proberen m.b.t. de verschillende vleesmaaltijden.
Magere melk heb ik ook altijd thuis, eiwitshakes met water vind ik namelijk een ramp..om de shakes aantrekkelijk te houden wissel ik hiermee af in smaak.
Op het moment heb ik banaan maar het kan goed zijn dat het volgende maand iets is uit de smakenlijn van Nectar

.
*Diverse maaltijden maak ik wat groter klaar, ff in de vriezer en makkelijk voor als je een keer wat minder tijd hebt of je neemt het gewoon mee naar het werk

. Op de Fibo in Essen verzamel ik meestal een aantal zakjes eiwitten bij elkaar van verschillende merken

, ook altijd heel handig om mee naar het werk te nemen en snel een shakie te maken.
***Receptje die ik altijd wel lekker vindt kipfilet goed marineren met knoflookpoeder, chilipoeder en paprikapoeder + ketjap, rijst + boontjes van de toko. Tevens kun je nog wat uienringen bij de kipfilet bekken voor extra smaak.
Binnenkort wil ik ook een keer een echt colemans ontbijtje gaan proberen met Grits, vloeibare eiwit en Molly's cheespowder...je moet af en toe at he

. Afwisseling is dus het 'keyword' om je voeding aantrekkelijk te houden en kijk goed om je heen welke voedingswaarden bepaalde producten hebben. Afhankelijk van je shape, leeftijd etc. pas je dan je eiwitten en koolhydraten + vitaminen in.
Zooo hebben we de Vrijdag avond weer nuttig gevuld...toch

.