XXL Nutrition

Hoe blijf je jezelf motiveren? (met dit weer)

ik hoef niet voor anderen goed voor de dag te komen, ik train voor mezelf, dat complimentje is mooi meegenomen, maar mijn echte motivatie is de prestatie(groeien en sterker worden, droger worden).

• Topic Starter Topic Starter
Vond de afgelopen dagen erg tegenvallen om alles te geven tijdens de training maar ook om goed te eten...doe mij maar 20 graden ipv 25+..
Heb wel meer voldoening uit de cardio aan het einde van m'n training..tja..zweet nu wel wat meer als anders :)

- Wat verminderd je motivatie het meest?
die vochtige warme dagen, en zeker waneer al je vrienden vragen of je mee gaat zwemmen en jij moet zeggen 'ja maar moet eerst trainen'
- Hoe biedt je hier het hoofd aan?
even denken kom op even de discipline opbrengen om toch dat uur weer af te zien al is het warm
- Ken je een ander zomerschema dan in de winter?
nee eigenlijk niet. probeer soms later of vroeger te gaan en niet midden op de dag.
- Hoeveel ruimte geef je jezelf in een off-period?
ben naturel dus een echte off-period ken ik niet.
- Wat streep je het eerste uit je training of eten?
minder warm eten. wil geen beperkingen geven op mijn training soms wat minder herhalingen per oefening om minder te gaan zweten maar dat komt niet vaak voor probeer mijn training hetzelfde te houden.

Een overvolle sportschool.
Te lekker weer om binnen te zitten.
Te weinig gerust (geslapen).
Regen (ik fiets meestal naar de sportschool).
Druk schema (je kent het wel, allerlei dingen die nog gedaan moeten worden die dag).
Blessure in mijn armen of schouder (gebeurt gelukkig niet zo vaak).

Plan je dag goed in, en eet energievol voedsel zodat je wat meer opgepept bent voordat je gaat trainen. Voor mij is het dus ook carbs, wat voor veel DBB'ers een no-go is =(
Als je op een overvolle sportschool zit, dan ga je wat later of juist wat eerder (als het kan ivm. school / werk), dus ik moet niet zeiken over de drukke maandagen <-- iedereen kent het wel.
Regent het? Pak de auto of de bus. Niet zeiken.
En om blessures te voorkomen neem ik tegenwoordig extra tijd voor een warming up. Hoeft maar 10 minuten extra te kosten, maar dan ben je goed warm en is het zeer moeilijk om DAN NOG een blessure te creëren.

Vanwege de kou verstookt je lichaam meer energie om jezelf warm te houden, dus val je ook sneller af. Cardio is sowieso iets wat altijd gedaan moet worden, maar om af te vallen denk ik dat je in de winter toch beter en sneller terecht kunt. Het heeft voor mij in ieder geval gewerkt. Dan in de lente / zomer / herfst weer vollop krachttraining en massa opbouwen.

Geen aas hiero, maar ik neem wel een paar dagen per week rust. 2 dagen verspreid over de week is voldoende voor mij. Hierin blijf ik wel vollop dooreten, maar hang ik op de bank ipv. aan optrekapparaten.

Niet zeiken, strepen is geen optie. Gewoon alle spiergroepen trainen en daar de tijd voor nemen.
Qua eten moet ik toch minder fastfood tussendoor eten (je kent het wel, je bent in de stad en hebt zin in wat lekkers terwijl je de 300ste McDonalds van de stad passeert).

Zelftoegevoegde vraag: - Wat motiveert jou dan het meest?
Misschien wel de belangrijkste vraag, wat motiveert mij?
Simpel antwoord: Kleine succesjes.
Als het lukt om op een dag 3 reps bij een oefening extra te kunnen doen, dan is dat geweldig! Pept me ook op voor de volgende oefening.
En verder probeer ik ook wat andere oefeningen uit, simpelweg om te kijken of ze me liggen en of ik me er goed bij voel. Zo heb ik de incline dumbbell press leren doen, trainingsmaatje vind het een k*toefening en ik vind het geweldig =D
En uiteraard de spiegel, als je net een betere lijn ziet in je kuit, of in je onderarm, of in je schouder dan is het alleen maar een motivatiebron om dat lijntje NOG beter te ontwikkelen.

Loo: +10

Gewoon keiharde screamo en deathcore luisteren :D works for me...

ik ben juist veel meer gemotiveerd gedurende de zomer , hell yeah ;)

De laatste dagen is het weer perfect om te trainen.

Zo'n graad of 20 overdag vermoed ik.

Eetlust gaat goed omhoog met deze aannemelijke temperatuur en het trainen gaat wat lekkerder at the moment.

Waneer het weer hoger dan 25 graden wordt zaktdit alles weer in elkaar en dwingt je ego je om te gaan trainen én tegelijk naar het strand/terras te gaan.

temperatuur is toch vaak een graadmeter voor de motivatie!

Nu is het weer doenbaar , in het begin van de vakantie was het echt afzien in de gym. Zweten als een otter :(. Gewoon verstand op nul , genoeg water drinken en blijven gaan :). Goed weer vind ik wel leuk om cardio te doen.

Ik ben juist veel gemotiveerder om te trainen als ik een paar dagen vrij heb ook al is het warm weer buiten. 's Morgens lekker trainen en dan naar het zwembad toe:sd:. Voordeel is dat ze bij ons in de gym full airco hebben waardoor ik weinig verschil merk qua binnentemperatuur als het buiten warm is.

de airco is soms juist een reden om lekker te gaan....beter!

Dat er mannetjes van 16 zijn die steeds stoerder gaan kijken naar mij, als ze dichter in de buurt komen van de gewichten die ik pak.

oersimpel om je te blijven motiveren op een lekkere zomerdag waar je bovendien niet moet werken
gewoon leven als Arnold in his days
s morgens de gym in , smiddags lekkere en goede maaltijd
namiddag zwemmen en zonnen (ook es je resultaat laten bewonderen, altijd leuk)
s avonds eventueel nog 2e maal trainen

Denken aan de Nederlandse titel motiveert me genoeg om dagelijks te blijven trainen. Hoe hoog de motivatie nog is als ik die titel binnen heb weet ik nog niet.;):D

- Wat verminderd je motivatie het meest? Regen
- Hoe biedt je hier het hoofd aan? Tja met de bus of auto
- Ken je een ander zomerschema dan in de winter? extra hard
- Hoeveel ruimte geef je jezelf in een off-period? /
- Wat streep je het eerste uit je training of eten? max 1 x per week fast food

slecht weer.. vervelende instructeurs of moeheid
denken dat ik over een poosje buffer ben dan hun en dan hebben ze geen grote praatjes meer
nee want ik train pas 4 maanden
geen idee wat je bedoeld
niks

Geen probleem, ik train wanneer het moet, of het nu warm is of koud. Eten is soms wat lastiger omdat je al zoveel drinkt tijdens de dag, maar ik gooi er gewoon een extra shake bij.

Terug
Naar boven