AndroidHealthClinic

Hoe eten jullie je havermout?

60gr havermout
30gr whey
met 500ml water in een shakebeker en zo achterover

maak er ook soms pannekoeken van
40gr fine oats / gemalen havermout
20gr whey
1 ei
beetje water

bovenstaand heb je ongeveer 2 pannekoeken

Vanochtend:

100 g havermout
3 tl kaneel
250 ml water
80 g diepvries fruit

2:30 min magetron

banaan
abrikoos

1:30 min magnetron

30 g pindapasta

1 min magnetron.

Done. Ik dronk er een whey shake bij, maar je kunt je whey ook met tegelijkertijd met de pindapasta toevoegen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de ideale oplossing vandaag uitgevonden! Goedkope oats in een maatbeker en daarna met een handblender fijn blenden tot poeder/fine oats!! Nu krijg ik makkelijk alles weg nu het in poeder vorm is en het kost me maar 40 cent voor een zak havermout

Ik maal de havermout in de blender. 100 gram in een shake met een scoop whey en 0,5 liter melk.
Vult wel erg!

Gewoon samen met 1 scoop whey isolaat , 1 appel en alles gemixt met 500ml melk

Krijg het normaal zo helemaal niet binnen maar gemixt met de staafmixer is het zo te drinken ;)

S'morgens 100g havermout ah, net onder gedompeld met half volle melk, 1min. in de magnetron + 3 gebakken eieren
met m.vit. en water.

Na de training 100g havermout ah in de blender, anderhalve scoop whey en vullen met water, tot het te drinken is.

Nooit

Zo

Laatst bewerkt:
100 gram havermout, 35 gram isolaat, 500 ml halfvolle melk.
's Avonds in de koelkast zetten en 's ochtends drink je het zo weg want dan is het helemaal week geworden.

200 gram havermout
500ml melk

5 minuten en het is weg

melk met havermout beetje smakeloos maar prima weg te werken.

100 gram + whey choc caramel + pindakaas en kokend water
op het eindje door ik er nog een beetje volle melk er doorheen

in het weekend havermoutvlokken onderdompelen in melk, even in de microgolfoven en eten. Vind het lekker zo maar in de week heb ik 's ochtends weinig tijd en doe ik gewoon gemalen havermout +whey+melk want vlokken zijn moelijker te drinken en plakken in de beker :p

Vind het wel raar dat ik dit zeg tegen sommige mensen dat mijn ontbijt in de week niet goed is omdat het vloeibaar is. Of ik de havermout gewoon eet met melk en een shake erbij, of ik doe gemalen havermout in mijn shake, blifjt toch hetzelfde?

50 gram havermout
370 ml magere melk
4 minuten in de magnetron, dan een geprakt banaan er door heen spatelen

In water gewoon (eventueel met eiwitjes) en roeren met lepel en snel opdrinken, herhaal dit een paar keer en je glaasje is leeg.

Hoe kan ik voorkomen dat een shake veel te dik wordt?
Als ik 's morgens vroeg een shake klaarmaak, is hij 's middags erg dik en moeilijk te drinken. Mogelijk te veel havermout?
's Morgensvroeg is hij wel goed te drinken.

80g havermout
400ml halfvolle melk
1 banaan
1 scoop banaan whey
+ soms 1 kiwi

Ontbijtje havermout:

100 gram havermout
400 ml magere melk
2scoops whey
minuutje in de magnetron
en een banaantje ernaast

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:01 ----------

Hoe kan ik voorkomen dat een shake veel te dik wordt?
Als ik 's morgens vroeg een shake klaarmaak, is hij 's middags erg dik en moeilijk te drinken. Mogelijk te veel havermout?
's Morgensvroeg is hij wel goed te drinken.

80g havermout
400ml halfvolle melk
1 banaan
1 scoop banaan whey
+ soms 1 kiwi

havervlokken zwellen op .
Nemen meer en meer op tot ze verzadigd zijn.
Oplossing niet te lang laten staan!

Hoe kan ik voorkomen dat een shake veel te dik wordt? Als ik 's morgens vroeg een shake klaarmaak, is hij 's middags erg dik en moeilijk te drinken. Mogelijk te veel havermout? 's Morgensvroeg is hij wel goed te drinken. 80g havermout 400ml halfvolle melk 1 banaan 1 scoop banaan whey + soms 1 kiwi

80g havermout apart meenemen in een bakje of potje o.i.d. en pas vlak voordat je de shake nuttigt bijvoegen. Waarom? Zie uitleg post hierboven.

Bedankt voor de tips!

Hoe zit het bijvoorbeeld met fijngemalen Oats (van XXL)? Nemen die ook zoveel melk op, aangezien het havermeel is?
Mogelijk is dat een optie voor mij om dan eens te proberen.

Terug
Naar boven