AndroidHealthClinic

hoe hoog schat jij de kans in dat jij OOIT zelfmoord zal plegen?

Peiling Peiling hoe hoog schat jij de kans in dat jij OOIT zelfmoord zal plegen?

• 0-1%

Stemmen: 93 47,2%
  • 2-5%

Stemmen: 39 19,8%
  • 6-10%

Stemmen: 13 6,6%
  • 11-20%

• 21-30%

Stemmen: 2 1,0%
  • 31-49%

Stemmen: 5 2,5%
  • 50%

• >50%

Stemmen: 19 9,6%

• Totaal stemmers
    197
  • Topic Starter Topic Starter
Helaas is filosoferen de enige vorm van 'wetenschap' die ook de minder begaafden kunnen uitoefenen.

ybBmUrP.gif

in b4 silentio/parabellum

Gaan jullie nou zelfmoord plegen of niet

Het hele idee van zelfmoord is op zich best aantrekkelijk. Niet als uitweg voor problemen of depressie, maar om in ieder geval controle te nemen over je eigen leven en dood.
Ik zie het best zitten om, als ik door ziekte of ouderdom niet meer voor mezelf kan zorgen, er gewoon een vredig eind aan te maken.

Hopelijk is dat nog lang niet nodig.

Het hele idee van zelfmoord is op zich best aantrekkelijk. Niet als uitweg voor problemen of depressie, maar om in ieder geval controle te nemen over je eigen leven en dood.
Ik zie het best zitten om, als ik door ziekte of ouderdom niet meer voor mezelf kan zorgen, er gewoon een vredig eind aan te maken.

waarom niet bruut?

''Controle'' is een mens bedachte illusie, de waarheid is dat ''controle over iets hebben'' gewoon niet bestaat, dat uit zich ook in tig zelfmoordpogingen die mislukken.

De slagingspercentage van een zelfmoordtactiek moet je dus in principe ook meerekenen in het geheel.

misschien zou je beter eens wat activiteiten doen die wetenschappelijk hebben bewezen bepaalde hormonen etc te doen vrijkomen en zo voor een stabiele geestelijke en lichamelijke toestand zorgen ipv je denkprobleem proberen op te lossen met meer denken ;)

herlees die zin eens, ik zeg net dat JIJ aan zelfontkenning lijdt, niet ik:roflol:

Ik ben eig vrij stabiel, moet gewoon wat consistenter zijn terug met het huidig moment, zelf het huidig moment te zijn.. want soms zit de omgeving in mij, en soms zit ik in de omgeving (als ik terug onbewust en geïdentificeerd ben).. en is die overgang van de ene toestand naar de andere die altijd die druk veroorzaakt.

En er is in feite geen zelf, zijn gewoon wat gedachten waar je mee geïdentificeerd bent die je de illusie van een zelf, ego geven.., het enige dat je als zelf zou kunnen beschouwen is de stilte, leegte van de omgeving. Je bent gewoon datgene wat bewust is van het huidig moment, meer niet.. Is een soort van vaste stilte die zich bewust is van het huidig moment, dus gewoon je observerende zelf. Is gewoon niet zo simpel om echt constant vanuit je observerende zelf te leven, aangezien identificatie met gevoelens, gedachten gebeurt vrij gemakkelijk gebeurt imo.

En als je bv in auto rijdt ofzo, sta je zelf altijd stil, en da omgeving beweegt zich in jou.. er is dus ook geen 3de dimensie enz. Het leven, universum is precies een hologram.

Ik ben eig vrij stabiel, moet gewoon wat consistenter zijn terug met het huidig moment, zelf het huidig moment te zijn.. want soms zit de omgeving in mij, en soms zit ik in de omgeving (als ik terug onbewust en geïdentificeerd ben).. en is die overgang van de ene toestand naar de andere die altijd die druk veroorzaakt.

En er is in feite geen zelf, zijn gewoon wat gedachten waar je mee geïdentificeerd bent die je de illusie van een zelf, ego geven.., het enige dat je als zelf zou kunnen beschouwen is de stilte, leegte van de omgeving. Je bent gewoon datgene wat bewust is van het huidig moment, meer niet.. Is een soort van vaste stilte die zich bewust is van het huidig moment, dus gewoon je observerende zelf. Is gewoon niet zo simpel om echt constant vanuit je observerende zelf te leven, aangezien identificatie met gevoelens, gedachten gebeurt vrij gemakkelijk gebeurt imo.

En als je bv in auto rijdt ofzo, sta je zelf altijd stil, en da omgeving beweegt zich in jou.. er is dus ook geen 3de dimensie enz. Het leven, universum is precies een hologram.

dat als doel hebben is al een contradictie op zich:roflol:

Uhm... nee.

Natuurkunde is zeker nooit jouw sterkste vak geweest.

:roflol:

Na het lezen van dit topic.

Wacht ff de strop aantrekken.......

*Just hangin' around*

''Controle'' is een mens bedachte illusie, de waarheid is dat ''controle over iets hebben'' gewoon niet bestaat, dat uit zich ook in tig zelfmoordpogingen die mislukken.

De slagingspercentage van een zelfmoordtactiek moet je dus in principe ook meerekenen in het geheel.

Zware exlosieven. Van zeer hoog flatgebouw springen, You name it.
Ik zou niet zo iets lafs doen als een stripje pracetamol slikken(al kan dat in sommige gevallen al acute levernecrose veroorzaken).

En wat betreft controle hebben. Het is inderdaad een illiusie, behalve wanneer je succesvol zelfmoord pleegt.

Trouwens, even voor de duidelijkheid, ik ben niet suïcidaal of depressief. En zelfmoord zou echt de allerlaatste optie zijn, wanneer er geen hoop meer is op bijvoorbeeld genezen van een ernstige ziekte.

-

Laatst bewerkt:
1 meter

Dankzij dit topic besef ik weer hoe gruwelijk erg ik een hekel heb aan van die pseudowetenschappelijke/spirituele pipo's die hun achterlijke zweverige hersenspinsels en denkbeelden opperen alsof het keiharde wetenschappelijke waarheid is.

Terug
Naar boven