AndroidHealthClinic

Hoe lang blijven jullie hangen op een bepaalt gewicht?

KRZA

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Hoe lang blijven jullie hangen op een bepaald gewicht?

Hoe lang blijven jullie gemiddeld hangen bij een bepaald gewicht bijv. bij bankdrukken.
Ik had meestal 1.5 maand nodig voordat ik kon verhogen bij bankdrukken.
Ik zit echter al 2 maanden op me huidige gewicht bij banken.
Maar ook bij de sqaut heb ik steeds ong 1.5 maand nodig totdat ik kan verhogen.

Hoe lang duurt dat bij jullie? en met hoeveel kilo verhoog je dan?
(Als ik verhoog bij BP doe ik er 5 kilo bij en bij Sqaut 10 kilo)

Laatst bewerkt:
Tot voor kort zat ik bij bepaalde oefeningen al 3 maanden op hetzelfde gewicht, maar ben gelukkig weer door die drempel heen.

Misschien tijd om een compleet ander schema met andere oefeningen te doen voor een maandje? Dit heeft bij mij iig wel geholpen.

DAt is echt verschillend..soms wel 5 kilo per twee weken bij sommige oefeningen.

Denk niet dat je het zo makkelijk kan stellen... ligter helemaal aan.. Aan het begin zal je gaan als een speer.. maar ja... zal op een gegeven moment ook wat minder snel gaan op een gegeven moment... Je kan niet zeggen dat je per maand 5 kg omhoog gaat.. anders zou je over twee/drie jaar wel op de 300 kilo kunnen zitten met bankdrukken bv... zo werkt het niet echt...

Ja, je hebt nou eenmaal drempels in krachttoename, ik verander dan van oefening als ik te lang blijf haken op een gewicht. Bijvoordeeld: bankdrukken, blijf ik haken(te lang) ga ik dumbbell drukken doen of iets anders voor de borst.

• Topic Starter Topic Starter
bij mij gaat het inderdaad ook steeds langzamer

Ja ik probeer door af te wisselen zoveel mogelijk te voorkomen dat ik in gewicht blijf hangen. Afwisseling is heel belangrijk zowel in sets, reps en oefeningen.

Pak meestal eerst 2 sets op een gewicht waarbij 10 reps haalbaar zijn. Daarna 1 of 2 setjes tot failure en daar direct een lange set achteraan met een 4e of 5e van dat laatste gewicht. Bij mij reageren de spieren daar het best op.

sanniejj zei:
Pak meestal eerst 2 sets op een gewicht waarbij 10 reps haalbaar zijn. Daarna 1 of 2 setjes tot failure en daar direct een lange set achteraan met een 4e of 5e van dat laatste gewicht. Bij mij reageren de spieren daar het best op.

Ja maar op den duur raken je spieren gewend aan een aantal sets en reps.
Het is dan ook raadzaam om bv. na 6 weken eens om te schakelen. Naar bv. een Piramide oid. afwisselen in oefeningen kan je eigenlijk wel wekelijks doen.

-RP- zei:
Ja maar op den duur raken je spieren gewend aan een aantal sets en reps.
Het is dan ook raadzaam om bv. na 6 weken eens om te schakelen. Naar bv. een Piramide oid. afwisselen in oefeningen kan je eigenlijk wel wekelijks doen.

Beetje variatie is idd. erg lekker. Om de maand gooi ik het schema weer op een logische manier door elkaar en gaan de setjes ook weer op een andere manier. Voorwaarde is wel dat het goed moet blijven aanvoelen.. anders klopt er iets niet.

Verschilt per oefening, benchpress ga ik z'n 5 kg per maand vooruit, soms meer, soms minder. Met bijv squatten gaat het nu 5kg per week, maar ik ben ook pas net begonnen :)

De eerste jaren ging het idd heel snel maar de laatste tijd gaat het bijzonder traag vooruit.Zowel kracht als spiermassa aankomen,nog mensen die daar last van hebben???

om de zes weken je schema aanpassen om je spieren een prikkel bijven geven en zorgen dat ze neit gewent raken eraan. en gewoon het helle schema om gooien anders schema andere oefeningen

Ik ervaar ook dat hoe langer ik train, hoe trager de vooruitgang gaat.
Wat ik vaak doe als ik erg lang blijf hangen op een bepaald gewicht is de opbouw naarmn 1e set tot failure veranderen (verzwaren)
bv squat:
voorheen: 10 x 60, 10 x 100, 8-10 x 130 als opbouw voor 3 sets 8-10x 150.
nu: 10 x 70, 8 x 110, 4-6 x 140 als opbouw dan 3 sets 6-12 x 160.
160 lukt dan natuurlijk niet meteen 12 x maar door de zwaardere gewichten is het verschil 130 - 160 of 140-160 niet zo groot. Dit maakt 160 relatief lichter.
En door minder sets met die 110 en 140, ook meer energie over voor 160.

Bij mij duurt het veel te lang iig :D kzit nu al enkele maanden op het zelfde gewicht. Enkel bij biceps zit ik eigenlijk altijd rond het zelfde gewicht, ik geraak ni hoger :( . Bij kuiten ga ik om de maand ongeveer een blokje hoger (lager dus eigenlijk :rolleyes: )

Terug
Naar boven