XXL Nutrition

Stelling Hoe moeten we nou omgaan met tuig?

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Er zijn vaak topics hier over, waaronder dat er te lage straffen worden gegeven aan de daders. Maar hoe moet het dan?

Elke keer als ik op het nieuws weer zo'n zinloos geweld actie of een overval zie en dat de daders dan een paar maanden krijgen, of zelfs een werkstraf, dan volgt een emotionele reactie. Die daders moeten een veel zwaardere straf krijgen. Ook ethisch gezien vind ik dit gerechtvaardigd, want waarom zou een dader een lagere straf verdienen dan het slachtoffer (letsel, trauma etc.). Maar dan is er de maar. Hogere straffen betekent niet dat er minder delicten gepleegd zullen worden. Dit zou je wellicht denken, maar dan maak je de veronderstelling dat daders rationele actoren zijn, terwijl het natuurlijk gewoon achterlijke apen zijn. Bovendien is het gewoon een feit dat hoe langer je ze opsluit, hoe kleiner de kans wordt dat ze ooit als normale burgers zullen gaan participeren in de samenleving. De gevangenis is een school voor criminaliteit, en hoe langer je zit, hoe kleiner de kans dat je nog wordt aangenomen ergens.

Uiteindelijk moet er dus iets gevonden worden waardoor het niet loont om dit te doen, en dat als je het doet je zwaar wordt gestraft, maar rationeel gezien wil je ook beleid hebben waar de samenleving als geheel beter van wordt.

Geef hier je mening/visie over dit onderwerp. Het enige ongewenste vind ik dat je zegt doodstraf voor alles/in een kamp/levenslang etc. Hou het wel een beetje realistisch.

Discuss.

Doodstraf voor verkrachters, yes im serious

Aftuigen

Hueuheheuhehueheu

Zelf ben ik een voorstander dat als een persoon iemand neerschiet, neersteekt of wat dan ook, hij dit ook terug krijgt. Dat lijkt mij wel zo eerlijk. Dan voelt/ervaart die persoon ook hoe het is, met uiteraard daarnaast nog een extra straf -> gevangenisstraf.

• Topic Starter Topic Starter
De staat een dader messteken toebrengen. Goed plan!

Gevangenisstraffen werken niet.
Zijn idd scholen voor criminaliteit, je komt er crimineler uit dat je erin gaat.

Snap dat slachtoffers een vorm van wraak willen, maar het zal nooit werken in zijn algemeen, is kwaad met kwaad bestrijden.

Mocht ik in de gevangenis belanden om wat voor reden ook zou ik een nog grotere hekel aan de staat krijgen.
Iemand laten lijden (celstraf) en dan verwachten dat hij er beter uit komt is lachwekkend.

Dus wat wil je voorop stellen is de vraag, dat de persoon er van leert of dat hij/zij lijdt.
Programma's waar je mensen met situaties om leert gaan is veel effectiever met een onderdeel slachtoffer confrontatie.
Maargoed een slachtoffer zal meestal toch wel rechtvaardiging (net woord voor wraak) willen dus het blijft altijd lastig.

Shock therapie. Met meerdere taserguns tegelijk op zo persoon vuren. En dat 24x per dag. En laat ze dat maar 6 maanden achter elkaar doen.

Millitaire heropvoedingskampen?

Een 3 strikes your out principe vind ik wel goed, maar dan moet het wel beter geregeld zijn dan in de USA. Daar zitten sommigen junks levenslang uit omdat ze voor de 3e keer met drugs gepakt zijn.

Kinderverkrachters doodstraf, srs.

En voorwaardelijke straffen moeten levenslang worden.

Kinderverkrachting nvm

De straffen zo zwaar maken dat je het risico echt niet wilt lopen om vast te komen zitten. Nadeel is wel dat een dader van iets altijd op de vlucht gaat. Ik denk alleen wel dat er veel minder criminaliteit zal zijn als de straf voor het stelen van een fiets een jaar cel is bijvoorbeeld. Niemand die dan nog een fiets steelt.
Ook zouden ze de cellen eens iets minder prettig maken, en slaapzalen creëren waar je dus echt niet terecht wilt komen.

Gevangenisstraffen werken niet.
Zijn idd scholen voor criminaliteit, je komt er crimineler uit dat je erin gaat.

Snap dat slachtoffers een vorm van wraak willen, maar het zal nooit werken in zijn algemeen, is kwaad met kwaad bestrijden.

Mocht ik in de gevangenis belanden om wat voor reden ook zou ik een nog grotere hekel aan de staat krijgen.
Iemand laten lijden (celstraf) en dan verwachten dat hij er beter uit komt is lachwekkend.

Dus wat wil je voorop stellen is de vraag, dat de persoon er van leert of dat hij/zij lijdt.
Programma's waar je mensen met situaties om leert gaan is veel effectiever met een onderdeel slachtoffer confrontatie.
Maargoed een slachtoffer zal meestal toch wel rechtvaardiging (net woord voor wraak) willen dus het blijft altijd lastig.

Klopt, maar een therapie zet de dader al gauw in een slachtoffer rol.

Ben zelf een voorstander van onvoorwaadelijke gevangenisstraffen voor mensen die vastzitten voor zware delicten. Stel ze krijgen 10 jaar, dan kan ie na 10 jaar bewijzen dat ie het verdient om terug in de samenleving te mogen. Maargoed dan ben je weer afhankelijk van therapeuten die er vaak naast kunnen zitten en wat tevens weer extra geld kost

(her)opvoedingskampen, indien nodig ook voor de ouders als het jeugd betreft.

Je kan zeggen, hogere straffen zullen leiden tot meer criminaliteit.

Je kan het ook omdraaien, lagere straffen zullen leiden tot meer criminaliteit.

Daar ga je toch nooit uitkomen.

Goeie stelling :) vanavond na werk ff bijlezen

Corrigerende tik van de buurman toestaan.
Tuig ontstaat niet zomaar op 25 jarige leeftijd, tuig ontstaat onder de 12.

Oorzaken van criminaliteit bestrijden? Linkse hobbys.

Straatcoaches!

:roflol:

come on now, al van dit soort linkse shit helpt niets en kost bakken met geld. Laatst nog een reportage gezien over straatcoaches die criminele allochtonen helpen hun boetes/straffen te laten kwijtschelden.

Klopt, maar een therapie zet de dader al gauw in een slachtoffer rol.

Ben zelf een voorstander van onvoorwaadelijke gevangenisstraffen voor mensen die vastzitten voor zware delicten. Stel ze krijgen 10 jaar, dan kan ie na 10 jaar bewijzen dat ie het verdient om terug in de samenleving te mogen. Maargoed dan ben je weer afhankelijk van therapeuten die er vaak naast kunnen zitten en wat tevens weer extra geld kost

Daders zijn ook slachtoffer op emotioneel vlak, slachtoffer van zichzelf.

Als ik slachtoffer van iemand zou zijn wil ik ook wraak, is een menselijke behoefte dat moment, maar werken voor de maatschappij zal het nooit. :)

Straatcoaches!

:roflol:

come on now, al van dit soort linkse shit helpt niets en kost bakken met geld. Laatst nog een reportage gezien over straatcoaches die criminele allochtonen helpen hun boetes/straffen te laten kwijtschelden.

Ook zoiets was eens bij die Alberto Stegeman. Werkplek voor crimineeltjes en hij ving cash als hij ze ging aantekenen als aanwezig.

Terug
Naar boven