XXL Nutrition

Stelling Hoe moeten we nou omgaan met tuig?

ik probeer juist zo min mogelijk met tuig om te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Straatcoaches!

:roflol:

come on now, al van dit soort linkse shit helpt niets en kost bakken met geld. Laatst nog een reportage gezien over straatcoaches die criminele allochtonen helpen hun boetes/straffen te laten kwijtschelden.

Ach, rechtse shit kost ook bakken met geld. Ik heb de oplossing ook niet hoor, en straatcoaches helpen niet de oorzaken te bestrijden. Maar ik denk dat allochtone rolmodellen die in de eigen taal praten met ouders best wat kunnen bereiken. In Amsterdam doen ze dat nu ook met de broertjes van de top600, schijnt erg goed te gaan. Je kan vinden dat zij zon softe aanpak niet verdienen en dat iedereen zich gewoon moet gedragen, dat vind ik ook, maar je moet in de praktijk toch iets doen als het helpt.

Daders zijn ook slachtoffer op emotioneel vlak, slachtoffer van zichzelf.

Als ik slachtoffer van iemand zou zijn wil ik ook wraak, is een menselijke behoefte dat moment, maar werken voor de maatschappij zal het nooit. :)

Nee maar vind ook dat iemand een straf verdient dat niet enkel en alleen in het voordeel moet werken voor de maatschappij.

Vraag: Een man heeft een kind verkracht en vermoord, maar is genezen en er is 100% zekerheid dat ie niet in herhaling zal vallen. Verdient ie het dan om terug in de maatschappij te komen omdat dat in het voordeel werkt voor de maatschappij?

Zelfde behandeling.

Iemand die zuur in iemands gezicht gooit krijgt als straf zelf zuur in het gezicht.

Als 8 man zich vervelen en iemand voor de lol kapot trappen dan moet dit ook bij de daders worden gedaan.

Als je kinderen verkracht moet je zelf verkracht worden met een daarbij in verhouding gebrachte leuter.

En ga zo maar door.

Nee maar vind ook dat iemand een straf verdient dat niet enkel en alleen in het voordeel moet werken voor de maatschappij.

Vraag: Een man heeft een kind verkracht en vermoord, maar is genezen en er is 100% zekerheid dat ie niet in herhaling zal vallen. Verdient ie het dan om terug in de maatschappij te komen omdat dat in het voordeel werkt voor de maatschappij?

Ik weet niet wat hij verdient, wie ben ik om dat te beoordelen.
Ik weet wel wat er gaat gebeuren met hem in een keldertje als het mijn kind is. ;)

Zelfde behandeling.

Iemand die zuur in iemands gezicht gooit krijgt als straf zelf zuur in het gezicht.

Als 8 man zich vervelen en iemand voor de lol kapot trappen dan moet dit ook bij de daders worden gedaan.

Als je kinderen verkracht moet je zelf verkracht worden met een daarbij in verhouding gebrachte leuter.

En ga zo maar door.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Een van de beste manieren om iemand te straffen zonder dat diegene het gevoel heeft de dans te zijn ontsprongen, is en blijft natuurlijk de gouwe ouwe.
Ik heb het hier dan natuurlijk over niets minder dan de beste publiekelijke vernedering, de schandpaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het zal perfect helpen.

Stel:
Het is weekend, zoals elke andere dag van de week. Na weer een lange vermoeiende dag te hebben gechilled op straat gaat Mohammed(de naamkeuze is compleet willekeurig en heeft verder natuurlijk geen enkele overeenkomst met de realiteit) met zijn naamsgenoten naar de stad om eens flink te feesten. Ondanks de festiviteiten hebben Mohammed en zijn vriendjes het echter moeilijk.
Het is al zwaar genoeg om je naamsgenoten en vrienden steeds te zien op haatzaaiende extreemrechtse propaganda programma's zoals Opsporing Verzocht, laat staan dat dan ook nog eens de hele binnenstad vol zit met van dat blanke Brabantse tuig. Van dat tuig dat gewoon zo op straat loopt en kijkt weetje wel. Beetje om zich heen aan het kijken alsof deze fokking straat van hem is vriend. Dit is niet zijn straat vriend. wtf kijk je naar me zemel ik sloop je moer. Mo moet op zo'n moment natuurlijk handelen om geen eer te verliezen, want eer is alles wat je hebt op die harde straten van Eindje.

En dat is dan dus ook hun zwakste plek. Als je ze meteen opsluit dan worden ze bij retour ontvangen als thugs.
Maar als we nu gewoon weer schandpalen op drukke openbare plekken zetten zoals bijvoorbeeld op de Dam. Dan kunnen we dat soort criminelen eerst een dag of 2-3(alvorens ze alsnog op te sluiten) letterlijk aan een schandpaal nagelen met een stuk text onder hun kop met de misdaad die ze zijn begaan. Dit zal natuurlijk plaatsvinden in hun eigen buurt, waar iedereen ze kent, zodat ze ook na hun straf hiermee geconfronteerd zullen worden.
Complete vernedering op een drukke publiekelijke plek waar ze ook eens flink goed aangesproken zullen worden op hun daden. Zit nog business in ook, kunnen we van die kraampjes ernaast zetten die rotte eieren en tomaten verkopen.
Als deze jonge terugkomt in zijn buurt wordt ie voortaan door iedereen uitgelachen.

Ik zeg doen.

Kamp waarin je wordt geleerd hoe je wel met anderen om moet gaan, op eigen kosten natuurlijk. Daarnaast nog gesprekken met allerlei slachtoffers van zelfde soort misdaden. Daarnaast mag hun lichaam gebruikt worden voor allerlei testen, dan zijn proefdieren ook niet echt meer nodig.

En mensen die levenslang krijgen mogen zelfmoordmissie uitvoeren. Of op gevaarlijke plekken gaan werken ipv schoffelen.

Kamp waarin je wordt geleerd hoe je wel met anderen om moet gaan, op eigen kosten natuurlijk. Daarnaast nog gesprekken met allerlei slachtoffers van zelfde soort misdaden. Daarnaast mag hun lichaam gebruikt worden voor allerlei testen, dan zijn proefdieren ook niet echt meer nodig.

En mensen die levenslang krijgen mogen zelfmoordmissie uitvoeren. Of op gevaarlijke plekken gaan werken ipv schoffelen.
Nou nou nou, dat vind ik wel een beetje ver gaan hoor, werken op gevaarlijke plekken.

Militaire dienstplicht mischien dan weer? Vroegah was tenslotte alles beter als je je ouders / opa & oma moet geloven. :D

Ach, rechtse shit kost ook bakken met geld. Ik heb de oplossing ook niet hoor, en straatcoaches helpen niet de oorzaken te bestrijden. Maar ik denk dat allochtone rolmodellen die in de eigen taal praten met ouders best wat kunnen bereiken. In Amsterdam doen ze dat nu ook met de broertjes van de top600, schijnt erg goed te gaan. Je kan vinden dat zij zon softe aanpak niet verdienen en dat iedereen zich gewoon moet gedragen, dat vind ik ook, maar je moet in de praktijk toch iets doen als het helpt.

Wat dacht je van gewoon hard aanpakken?

Ik vind je vrij naïef in die hele softe aanpak, je zou zo bij de PvdA kunnen. Dat is volgens mij wat we de laatste decennia al doen en ik zie het met de dag verder uit de hand lopen.

Maarja lekker thee blijven drinken, je ogen dichtdoen en het bagatelliseren, dat heeft de laatste jaren zeker geholpen!

Wat dacht je van gewoon hard aanpakken?

Ik vind je vrij naïef in die hele softe aanpak, je zou zo bij de PvdA kunnen. Dat is volgens mij wat we de laatste decennia al doen en ik zie het met de dag verder uit de hand lopen.

Maarja lekker thee blijven drinken, je ogen dichtdoen en het bagatelliseren, dat heeft de laatste jaren zeker geholpen!

Ook ik lees geenstijl, maar dat jargon heeft natuurlijk geen inhoud. Met je theedrinken enz, please. Ik kom uit de stad, heb tuig meegemaakt en heb tuig gekend en zelfs mee omgegaan. Nee, ik ben niet naief, ik zou bijna zeggen dat jij net zo naief bent als die 'Pvda'ers' waar jij het over hebt. Ik wil graag wat verder komen in de discussie. Zoals ik in mijn OP aangaf ben ik ook voor zwaardere straffen, maar dit is geen oplossing in de manier dat het minder voor zal komen.

Iemand van 5 is geen crimineel, vanaf 12 wel. Het zit niet in de genen, dus in de omgeving. Daar ligt de oplossing (voor velen noet iedereen). Betekent dit dat criminelen slachtoffer zijn? Met fluwelen handschoenen behandelt moeten worden? Het gedrag gerechtvaardigd is? Absoliut niet.

Uiteindelijk moet er dus iets gevonden worden waardoor het niet loont om dit te doen, en dat als je het doet je zwaar wordt gestraft, maar rationeel gezien wil je ook beleid hebben waar de samenleving als geheel beter van wordt.

Ik denk dat 'de samenleving' en 'de maatschappij' in zo'n situatie is gekomen dat het 'beter' maken eigenlijk onmogelijk is.

Ga eerst eens de redenen van problemen met tuig maar ook verharding in de samenleving na, ik denk dat die te maken hebben met factoren die we hier niet kunnen snel kunnen beinvloeden.

Voorbeeld:

Die grens wordt neergetrapt en er wordt een meldlijn ingesteld. Heel Nederland verontwaardigd maar wat gebeurt er daarna ? 140 Meldingen van normafwijkend gedrag, Nederland is alles weer vergeten en de meeste betaalde voetballers zijn weer bezig met winnen in plaats van sportiviteit.

Het zegt al genoeg dat er zoveel geweld is geweest rondom amateurwedstrijden (voor de dood van die scheids) (o.a doodstrap van voetballende kickbokser op een oude supporter in Amsterdam) en dat we nu na zolang heel 'ff' wakker schrikken maar snel weer doorgaan met de orde van onze eigen dag.

Laatst bewerkt:
Het probleem aanpakken bij de oorzaak (opvoeding). Gevangenis systeem werkt nauwelijks omdat mensen 'vast' zitten in hun denkpatronen , ook het idee om hun bij gelijkaardige mensen te gooien met gelijkaardige denkpatronen is belachelijk. Ze komen er vaak meer geslepen uit.

Ze naar het land van herkomst sturen en 72,56% van het tuigprobleem is opgelost.

Het probleem aanpakken bij de oorzaak (opvoeding).

Opvoeding is amper meer toepassing op de generaties van tegenwoordig dan zou het hele leven om moeten dus vind ik een hele moeilijke.

Maar dat raakt wel mijn idee dat de maatschappij gewoon zo is helaas: opvoeding is dat je ouders je s'morgens naar school brengen, je tussendoor naar huis gaat of in ieder geval bij thuiskomst je vader of moeder tegenkomt.

Dat is dus al bijna niet meer zo...weg sociaal verband tussen kind en ouder. Ouders werken van 8 tot 17, zijn net met het eten thuis, snel op schoot en snel individualiseren allemaal.

Zelfde behandeling.

En ga zo maar door.

Welcome in the 16th century #goodlife

Terug
Naar boven