- Waardering
- 2.490
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
Ook ik lees geenstijl, maar dat jargon heeft natuurlijk geen inhoud. Met je theedrinken enz, please. Ik kom uit de stad, heb tuig meegemaakt en heb tuig gekend en zelfs mee omgegaan. Nee, ik ben niet naief, ik zou bijna zeggen dat jij net zo naief bent als die 'Pvda'ers' waar jij het over hebt. Ik wil graag wat verder komen in de discussie. Zoals ik in mijn OP aangaf ben ik ook voor zwaardere straffen, maar dit is geen oplossing in de manier dat het minder voor zal komen.
Iemand van 5 is geen crimineel, vanaf 12 wel. Het zit niet in de genen, dus in de omgeving. Daar ligt de oplossing (voor velen noet iedereen). Betekent dit dat criminelen slachtoffer zijn? Met fluwelen handschoenen behandelt moeten worden? Het gedrag gerechtvaardigd is? Absoliut niet.
De hele discussie is nutteloos, aangezien er toch niets gaat veranderen.
We zijn al jaren bezig met hetzelfde beleid en het blijkt keer op keer niet te werken. Zodra er andere initiatieven geopperd worden ben je een xenofoob of een racist. Het argument harde straffen werken niet blijft terugkomen dus er komen geen zwaardere straffen.
De enige manier om dit op te lossen, is door de ouders. Daarvan is ook duidelijk dat die er niets aan doen, dus er is helemaal geen oplossing. Daar de straatcultuur steeds minder aangepakt wordt, zie ik het probleem ook alleen maar erger worden.