Fitness Seller

hoe slecht is brood in een voedingschema?

boldy68

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Vraag is duidelijk..

hoe slecht is brood in een voedingschema?

ik kan alleen bedenken dat er te veel zout in zit, maar voor de rest is het toch een volkoren product en zou ik het macrotechnisch in mijn schema kunnen toepassen,
ik moet wel zeggen dat als ik te veel brood eet, ik een opgeblazen gevoel krijg, alsof gelijk me buik aan uitdijen is....

ik moet wel zeggen dat als ik te veel brood eet, ik een opgeblazen gevoel krijg, alsof gelijk me buik aan uitdijen is....
Niet te veel van eten dus. Verder niks mis mee, eet gerust als bron van koolhydraten. Zorg wel dat je maaltijd ook eiwitten bevat (1 plakje kipfilet per boterham bijvoorbeeld is in verhouding een beetje weinig)

Er zit ook gemalen (schaam)haar in van chinese zwervers, maar als je dat niet weet dan proef je het ook nauwelijks.

• Topic Starter Topic Starter
Beste, ik heb altijd gewoon rijst/pasta op mijn werk gegeten, maar ik mijn nieuwe functie wordt dit me een beetje onmogelijk gemaakt...
Ik eet zowiezo altijd goed kwa macro's, maar in mijn nieuwe functie lunch ik eigelijk altijd samen met klanten, en meestal bij klanten, en dan is het gewoon niet netjes, en vrij vervelend om je eigen bak eten op tafel te gooien, terwijl de catering er alles aan gedaan heeft om dus alles op tafel te zetten......

in de ochtend om 9:00 eet is nog wel een pasta salade met tonijn en volkoren pasta, maar om 12:30 wordt dit nu wel een beetje onmogelijk.....

Er zit ook gemalen (schaam)haar in van chinese zwervers, maar als je dat niet weet dan proef je het ook nauwelijks.

Haha dat is wel heel erg verkapt. Er zit L-cysteine in wat gewonnen word uit menselijk haar ja. niet letterlijk gemalen haar.

shit! nu ga ik het proeven natuurlijk

Beste, ik heb altijd gewoon rijst/pasta op mijn werk gegeten, maar ik mijn nieuwe functie wordt dit me een beetje onmogelijk gemaakt...
Ik eet zowiezo altijd goed kwa macro's, maar in mijn nieuwe functie lunch ik eigelijk altijd samen met klanten, en meestal bij klanten, en dan is het gewoon niet netjes, en vrij vervelend om je eigen bak eten op tafel te gooien, terwijl de catering er alles aan gedaan heeft om dus alles op tafel te zetten......

in de ochtend om 9:00 eet is nog wel een pasta salade met tonijn en volkoren pasta, maar om 12:30 wordt dit nu wel een beetje onmogelijk.....

Neem je vlak voor je lunch je shake met oats
en met je zakenvrienden een craqot met jam en kopje thee :D
(of je gooit je eigen bak door de blender, maar wel opdrinken VOOR de lunch :D)

Wat een onzin dat dit niet netjes zou zijn, weet je wat niet netjes is? Anderen iets opdringen... Zou gewoon lekker m'n eigen bak opkanen maar goed dat ben ik...

je bent tenslotte op dieet

Ik doe het elke dag. Ook bij vergaderingen als het moet of bij leveranciers en klanten. Ik meld gewoon van tevoren dat ze voor mij geen rekening hoeven te houden met de lunch. Ik kan niet tegen brood. Dus dat maakt dat ik gewoon mijn bakken rijst/pasta eet. Niemand die er wat van zegt.

Ik doe het elke dag. Ook bij vergaderingen als het moet of bij leveranciers en klanten. Ik meld gewoon van tevoren dat ze voor mij geen rekening hoeven te houden met de lunch. Ik kan niet tegen brood. Dus dat maakt dat ik gewoon mijn bakken rijst/pasta eet. Niemand die er wat van zegt.

Knap van je! :) 80-90% van de mensen is niet in staat om dit vol te houden. Ik neem aan dat je niet allergisch bent voor brood, maar dat het om je gevoel gaat?

tja misschien kan ik mij aanleren door te vertellen dat ik een gluten allergie heb ;) alleen beetje lastig tegen over klanten waar ik al eerder brood mee gegeten heb

tja misschien kan ik mij aanleren door te vertellen dat ik een gluten allergie heb ;) alleen beetje lastig tegen over klanten waar ik al eerder brood mee gegeten heb

Of je niet zo aanstellen en lekker gratis broodjes kanen op het werk?

Knap van je! :) 80-90% van de mensen is niet in staat om dit vol te houden. Ik neem aan dat je niet allergisch bent voor brood, maar dat het om je gevoel gaat?
Je kan het allergisch noemen ja. Ik krijg giga buikpijn van brood en broodproducten.
En soms vind ik het echt klote. Want ik vind brood lekker.. en die broodjes bij georganiseerde lunches en seminars en congressen zijn vaak super... maar ja.. om dan een hele dag te kreperen van buikpijn.. ik heb het er niet voor over.

Simpel antwoord op je vraag: Niets mis met brood eten. Als je vindt dat je te bloated wordt wil dat zeggen dat je je lichaam enkel hebt aangeleerd zoutarm te eten. Zolang je niet overdrijft en brood niet je enige kh bron is is er niets aan de hand.

ik wijk eigelijk van mijn originele vraagstelling af
en dit is : wat zijn de redenen dat je beter geen of minder brood op kan nemen in je voedingschema...

dus ik neem niet aan dat zout de enige reden is?

ik wijk eigelijk van mijn originele vraagstelling af
en dit is : wat zijn de redenen dat je beter geen of minder brood op kan nemen in je voedingschema...

dus ik neem niet aan dat zout de enige reden is?

In brood zitten de volgende ingrediënten:

- Gist
- Zout
- Suiker
- Vetstoffen
- Jodium
- Broodverbetermiddelen
- Soms ook wel eens melk, boter of margarine en ei

Terwijl in rijst of pasta alleen rijst en pasta aanwezig is:D

Kortom: brood is bewerkt, rijst en pasta niet:)

fabrieksbrood zit vol rommel (E-nummers conserveermiddelen). Het is ook niet voedzaam.
Je hebt over 1 uur al weer honger.
Beter zelf je eigen brood bakken als je zonodig brood wil eten.
Smaakt echt 10x beter. Maar let op! het bederft veel sneller dan fabrieksbrood

Nou ja ieder zijn keuze...

Herkenbaar. Ook bij anderen uit mijn omgeving. Ik zou in ieder geval voor volkorenbrood gaan. Maar dan wel een soort kiezen waarbij je omgeving geen hekel aan je krijgt :D

Check de ingrediëntenlijsten van de verschillende soorten brood. Als er volkoren op staat, zou het goed moeten zijn. Mijn supermarkt is niet erg groot, maar er zijn wel minimaal 5 verschillende soorten volkorenbrood.

Terug
Naar boven