AndroidHealthClinic

Hoe snel bulken?

Goed topic :popcorn2:

• Topic Starter Topic Starter
Het is te doen.. het is me laatst gelukt om iets van 5 weken op rij exact 200 gram per week zwaarder te worden .. en ik tel niet eens calorieën :D

Over een iets langere periode lijkt het me ook goed te doen en ik denk dat het me ook wel gaat lukken. De vraag staat echter nog steeds: als ik voor de max hoeveelheid spiermassa ga (stel dat dat 100 gram per week is) moet ik dan meer eten of is 100 gram zwaarder worden per week genoeg?

Het hangt er vanaf hoe lang je al aan krachttraining doet. Elke jaar wordt je potentie wat betreft de spiermassagroei als het ware gehalveerd, mits je geen spiergroepen verwaarloosd.

Jaar 1: 8-12kg
Jaar 2: 4-6kg
Jaar 3: 2-3kg
Jaar 4: 1-1,5kg

Iemand met minder goede genen kan van de beginwaarden uitgaan en iemand met goede genen van het uiteinde. Na 4-5 jaar mag je blij zijn met 0,5-1kg spiermassa per jaar. Vrouwen mogen blij zijn als ze de helft van de bovenstaande waarden kunnen realiseren.

Echt bulken is alleen weg gelegd voor 'hardgainers' die net begonnen zijn met krachttraining. Lean gainen is een mogelijkheid om de vetgains in perken te houden. Dus niet voor een achterlijk groot calorie-overschot op trainingsdagen gaan. Pp rustdagen dan gewoon rond onderhoud blijven eten. Het nastreven van spiermassagroei zal daar niet minder op zijn dan wanneer je echt zou gaan bulken. Spiermassagroei is ook niet lineair en gebeurt in periodes.

Echt bulken wil ik ook niet (meer) doen. Zo minimaal mogelijk gainen zodat het meeste daarvan spiermassa zal zijn. Alleen als je te minimaal in gewicht toeneemt verwacht ik dat er juist niets gebeurt (of zeker te weinig).

Tsja

Some dudes need to get laid :)

zivanni
Cool Novice
Stats: M 1m73 - 16%

Hard Gains
Competitive Bodybuilder
Stats: M 18j 1m73 67kg 9%

Niemand hoeft foto's te plaatsen maar als je wilde verhalen plaats die onwaarschijnlijk klinken moet je niet verwachten dat mensen je op het internet op je blauwe ogen geloven. Of je moet wel bijzonder naïef zijn.

Zivanni hij praat over VVM en niet 12 kg in 6 maanden, Iedereen kan met 12 kg in 6 maanden aankomen maar daarvan is niet eens de helft vvm dus ik weet niet, en als eht echt waar is waarom praat je er omheen post dan een foto'...

het is dat popcorn niet goed is voor de gainz.
oh wacht IIFYM komt me nu goed uit
:popcorn2:

strong first post:rolleyes:

jezelf aanmelden op een forum dat je maar kinderlijk vindt:o

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 23:54 ----------

had me comment dan beter gelezen dan wist je ALLANG al waarover ik het had.

Als het niet over vvm gaat dan slaat het al helemaal nergens op, aangezien ik in 6 maanden wel 50 kilo aan massa kan bijkomen. Dan is die hele discussie ook nutteloos.
Vrij logisch dus dat het over vet vrije massa gaat.

Dit is denk ik op basis van jouw eigen ervaring? En met kg bedoel je denk ik VVM? Ik vind het er redelijke realistisch uit zien maar 8-12 kg vind ik wel erg veel.

Als ik moet gokken:

Jaar 1: 4- 8 kg VVM
Jaar 2: 3- 6 kg VVM
Jaar 3: 1- 3 kg VVM
Jaar 4: 0.5- 1 kg VVM

Dit zou betekenen dat een ongetraind persoon van 60 kg, 15% vet, bij 1.85m in 4 jaar trainen ongeveer naar 78 kg bij 15% kan gaan.

Mwa misschien dat zijn vetpercentage nog wat lager uit zal komen maar toch denk ik dat dit behoorlijk realistisch is hoor. Natuurlijk zijn er ZO veel factoren van invloed maar dit is een redelijke guideline.

Zo zwart op wit is het niet.
Iemand van 200cm zal veel sneller/meer/langer massa aanzetten dan iemand van 150cm.

Die persoon van 200cm heeft zo een groot frame om te vullen, dat die in het eerste jaar misschien wel 20kg aan zet (bij wijze van, 20kg is overdreven, ik weet het.)

Terwijl die persoon van 150cm, een veel kleiner frame heeft om te vullen, en kortere/kleinere spieren.

om 44cm guns te krijgen, is er voor de 150cm persoon, vééél minder massa nodig, dan de persoon van 200cm.
Dus ook hier geeft het weer een indicatie dat een langer persoon ook veel meer (vv)massa kan aanzetten dan een kort persoon.

Zo zwart op wit is het niet.
Iemand van 200cm zal veel sneller/meer/langer massa aanzetten dan iemand van 150cm.

Die persoon van 200cm heeft zo een groot frame om te vullen, dat die in het eerste jaar misschien wel 20kg aan zet (bij wijze van, 20kg is overdreven, ik weet het.)

Terwijl die persoon van 150cm, een veel kleiner frame heeft om te vullen, en kortere/kleinere spieren.

om 44cm guns te krijgen, is er voor de 150cm persoon, vééél minder massa nodig, dan de persoon van 200cm.
Dus ook hier geeft het weer een indicatie dat een langer persoon ook veel meer (vv)massa kan aanzetten dan een kort persoon.

No shit, ik snap ook wel dat dit per persoon verschilt maar voor iemand van 185 is dat denk ik wel een mooie indicatie (op basis van eigen ervaring/ en bij anderen)

Hoi gasten
Gewoon ff een vraag ik blijf schommelen tussen 85 en de 90 kilo ongeacht of ik meer eet of meer rust neem tussen mijn krachttrainings dagen ik word hier gek van ik ben bijna 2 meter en wil naar de 100 kg toe ik eet genoeg maar is dat dan nie genoeg hebben julie tips voor me
Gr MvD82

Hoi gasten
Gewoon ff een vraag ik blijf schommelen tussen 85 en de 90 kilo ongeacht of ik meer eet of meer rust neem tussen mijn krachttrainings dagen ik word hier gek van ik ben bijna 2 meter en wil naar de 100 kg toe ik eet genoeg maar is dat dan nie genoeg hebben julie tips voor me
Gr MvD82
bereken je onderhoud en ga daar 500 kcal boven zitten.
Maak een schema en post hem eens. Laat zien wat je eet. Dan kan je advies verwachten.
Want niet aankomen is simpelweg niet genoeg eten.

Op de werk dagen
Eet ik een grote kom brinta in de ochtend rond 0400 met 250 ml melk
Eenmaal op werk eet ik vaak nog 4 boterrammen met ham of kip of salamie rond 0600
Afhankelijk van mijn werkzaamheden kan ik vaak pas weer eten rond 1000 dit is weer een kom brinta of grote kom creusli
Dan eet ik gelijk weer uit me werk 4 boterhammen met pindakaas of jam rond 1400
Uurtje laten zakken dan ga ik trainen 1,5 a 2 uur
Ik maak een eigen shake met havermoutvlokken en quinao vlokken griekse kwark melk en eieren dit trap ik door de blender en heb dan een kleine 2 liter eentje gelijk na trainen dan volgt het gewone avondeten dan de 2e shake en vaak s,avonds wil ik nog wel de frituur pan aanzetten voor kipcorns en kalfskroketten
Dit is het wel z,on beetje ik moet wel zeggen ik zit nog niet aan subblementen of zo dit wil ik met een paar weken gaan doen welke zijn dan aan te raden gr MvD82

Nogmaals. reken eerst uit wat je onderhoud is en wat je nu eet.
Doe dat in een excel sheet oid. Dan ga je 500 kcal boven je onderhoud zitten en richt daar een schema op in.
Supps heb je in principe niet nodig.

Doe dat in een excel sheet oid. Dan ga je 500 kcal boven je onderhoud zitten en richt daar een schema op in.

Thx ik ga het proberen uit terekenen zodra ik meer weet dan post ik het nogmaals thx

Oke ik ben bij een voeding deskundige geweest voor hulp met uitrekenen van me onder houd
De formule was 66+ (13,7xkilo,s) +5x lengte -6,8xleeftijd x pal waarde 1,9 en we kwamen uit
Op aantal kcal per 24 uur =4138 kacl voor me onder houd

542 gr koolhydraten x4 is 2168 kcal
290 gr eiwitte x 4 is 1160 kcal
90 gr vetten x 9 is 810 kcal

En IVM mijn snelle stofwisseling raad ze me aan minder koolhydraten te eten en mijn eiwitte te verhogen om sneller te kunnen bulken
Is er op dit forum een schema dat geschikt is voor mij of dat er in de buurt komt
Ik heb hier namelijk moelijkheden mee

Met vriendelijke groet
MvD82

• Topic Starter Topic Starter
4000 kcal is ontzettend veel, het lijkt me onwaarschijnlijk dat je onderhoud zo hoog ligt. Natuurlijk kan het als je zo lang bent, maar als je 4500 kcal gaat eten zou het me niet verbazen als je veel te snel gaat aankomen. Probeer het een paar weken en als je meer dan, bv, 300 gram per week aankomt heb je echt minder nodig.
Qua eiwitten zou ik gaan voor 2,5 gram per kg vvm, dus dan zal je ongeveer 200 gram per dag nodig hebben. Meer is ECHT niet nodig. 50 tot 100 gram vet per dag en vul de rest aan met (complexe) carbs.

4000 kcal is ontzettend veel, het lijkt me onwaarschijnlijk dat je onderhoud zo hoog ligt. Natuurlijk kan het als je zo lang bent, maar als je 4500 kcal gaat eten zou het me niet verbazen als je veel te snel gaat aankomen. Probeer het een paar weken en als je meer dan, bv, 300 gram per week aankomt heb je echt minder nodig.
Qua eiwitten zou ik gaan voor 2,5 gram per kg vvm, dus dan zal je ongeveer 200 gram per dag nodig hebben. Meer is ECHT niet nodig. 50 tot 100 gram vet per dag en vul de rest aan met (complexe) carbs.

Ik moet hier wel bij zeggen dat mijn werk erg zwaar en zeer heet is ik ben namelijk ovenbouwer op tata terein ik onderhouw de ovens daar en sta een kleine meter van de oven af waar alles rood is mijn werk tempratuur in de oven moet tussen de 500 en 700 graden zijn dus daar komt zeer veel stralings warmte af je kan het een beetje vergelijken met je lichaam boven de bbq staan of grill, drink alleen al op me werk tussen de 3 a 6 liter water per dag vandaar de vraag hoe kan ik dan het beste bulken ik doe me krachtsport tussen de 3 a 5 dagen per week en zit op me rust dagen op de racefiets dit ga ik aanpassen naar 3x krachttraining en 1 x fietsen om minder te doen verbranden en heb een zeer snelle stofwisseling al jaren

Ik ga dit 4 tot 6 weken proberen en anders denk ik toch dat ik extra subplementen moet gaan nemen iedergeval bedankt voor de reactie
Groet MvD82

Terug
Naar boven