Ik moet hier wel bij zeggen dat mijn werk erg zwaar en zeer heet is ik ben namelijk ovenbouwer op tata terein ik onderhouw de ovens daar en sta een kleine meter van de oven af waar alles rood is mijn werk tempratuur in de oven moet tussen de 500 en 700 graden zijn dus daar komt zeer veel stralings warmte af je kan het een beetje vergelijken met je lichaam boven de bbq staan of grill, drink alleen al op me werk tussen de 3 a 6 liter water per dag vandaar de vraag hoe kan ik dan het beste bulken ik doe me krachtsport tussen de 3 a 5 dagen per week en zit op me rust dagen op de racefiets dit ga ik aanpassen naar 3x krachttraining en 1 x fietsen om minder te doen verbranden en heb een zeer snelle stofwisseling al jaren
Ik ga dit 4 tot 6 weken proberen en anders denk ik toch dat ik extra subplementen moet gaan nemen iedergeval bedankt voor de reactie
Groet MvD82
Dan kan het inderdaad best zo zijn dat je onderhoud 4000 kcal is, of misschien zelfs meer. Formules gebruiken is goed om een begin te maken en indicatie te hebben. Nu je schema daarop inrichten en over een korte periode kijken of je bijkomt. Als dat niet gebeurt moet je dus meer eten.
Er zijn veel meningen over eten, dus je gaat daar nooit over uit zijn. Wat gezond is weten de meeste mensen wel (hoewel bv brood door paleo's niet als gezond wordt gezien en in andere diëten een must kan zijn) dus zorg dat je gezond eet. Sneller bulken met meer eiwitten lijkt mij niet onzin; 290 gram per dag zou echt genoeg moeten zijn. Een overmaat aan eiwitten heeft alleen effect op je portemonnee, ik zou de ratio's handhaven die ik eerder meldde. Dus de 542:290:90 die je hebt lijkt me een prima startpunt.
Voeg overigens wat interpunctie toe aan je posts. Dat leest prettiger.