XXL Nutrition

Hoe sterk ben jij?

75kg moet gemiddeld gezien wel lukken inderdaad. Er zijn natuurlijk genoeg lui wie het niet zal lukken maar ook genoeg die wel zo 100kg+ liften.

best weak als ik het zo bekijk :(

lees wat ze onder elite verstaan en dan vind ik het een redelijke standaard als je kijkt naar de modale gymrat. + het feit dat jij specifiek traint op de 3 PL-lifts, of clean jij ook 170kg en snatcht een 132,5kg.

wat hebben een clean en snatch nou weer hiermee te maken? dan kan je net zo goed vragen of ik de 100 meter onder de 12 seconde kan rennen

wat hebben een clean en snatch nou weer hiermee te maken? dan kan je net zo goed vragen of ik de 100 meter onder de 12 seconde kan rennen

neen maar zij staan ook onder de exrx standaarden, net zoals de military press. Wat lijkt te impliceren dat die standaarden niet specifiek gericht zijn op powerlifers, maar eerder een indicatie geven voor krachtsporters in het algemeen.

neen maar zij staan ook onder de exrx standaarden, net zoals de military press. Wat lijkt te impliceren dat die standaarden niet specifiek gericht zijn op powerlifers, maar eerder een indicatie geven voor krachtsporters in het algemeen.

Oke maar als je elite bent in een bepaalde oefening, dan hoor je toch tot de besten in die oefening te behoren? Toch niet tot de bovengemiddelden t.o.v. niet trainende mensen?
Als je het hebt over elite tijden in de sprint, ga je toch ook niet kijken naar wat mensen op straat kunnen als gemiddelde?

Elite = elite en niet enkel beter dan jan alleman.

Ik vind bijvoorbeeld qua squat bench en deadlift voor een natural op 125kg 300-220-340 ongeveer elite. Dan zijn er echt maar weinig die dat kunnen (het elite groepje).

Ik vraag me altijd af hier als iemand post ik bench 120 kg tel je de stang van 10/15kg mee of gewoon wat er aan hangt?

untrained in alles:(

Als ik kijk naar hoe zwaar ik was toen ik begon met trainen lijkt het nog wat.

Leeftijd? Je wordt er niet sterker op naarmate je ouder wordt.

Ben er ook van overtuigd dat om aan een echt eerlijke vergelijking te komen lichaamslengte ook meegenomen dient te worden. Iemand van 1.65m1 op 90kg met 15% bf krijgt exact dezelfde wilksscore als iemand van 1.90m1 op 90kg met 15% bf. Dat is obvious een compleet oneerlijke strijd. En dat kleine mensen bij powerliften in het voordeel zijn is natuurkundig niet zo heel lastig aan te tonen.

Dat vind ik wel het mooie aan sterkste man en Higland games, het maakt geen reet uit hoe zwaar je bent. Je bent de sterkste of je bent het niet.

Maar on topic ik ben een fing beest en heel erg blij dat ik geen midget ben.

Novice.. Sucks:)

Ik ben zo zwak dat mijn groep er niet bij staat

Ben er ook van overtuigd dat om aan een echt eerlijke vergelijking te komen lichaamslengte ook meegenomen dient te worden. Iemand van 1.65m1 op 90kg met 15% bf krijgt exact dezelfde wilksscore als iemand van 1.90m1 op 90kg met 15% bf. Dat is obvious een compleet oneerlijke strijd. En dat kleine mensen bij powerliften in het voordeel zijn is natuurkundig niet zo heel lastig aan te tonen.

Dat vind ik wel het mooie aan sterkste man en Higland games, het maakt geen reet uit hoe zwaar je bent. Je bent de sterkste of je bent het niet.

Maar on topic ik ben een fing beest en heel erg blij dat ik geen midget ben.

Maar die lengte is in dit geval echt irrelevant. Iemand van 1m90 en 90kg als powerlifter is of kneiterdroog of gewoon ongetraind. Dus minder spiermassa, dus minder kracht.
Die van 1m65 is of monster fat of heel gespierd en dus veel meer spierkracht.
Dat is dus gewoon het verschil in training (en voeding) en niet in lengte.

Heb dit schema altijd al bullshit gevonden :o

Dus als "untrained" ben je "novice" binnen 2-3 maanden en gaat je bench met 15 kilo omhoog. Maar de volgende 15 kilo op je bench mag je een paar jaren over doen om "intermediate" te bereiken :rolleyes: Ik snap ook wel dat het langzamer gaat maar dit is wel wat overdreven.

Ik vind "Elite" overigens prima. Deze nummers zullen minder dan 1% van de bevolking halen.. 2 platen op welke oefening dan ook is al zeldzaam om te zien in de sportschool. Laat staan het doen met een goeie vorm.. En dit is nog wel het deel van de bevolking dat traint. Als je jezelf alleen met ervaren powerlifters vergelijkt dan begrijp ik je klacht misschien nog wel.

Laatst bewerkt:
Ben volgens deze tabellen nooit ongetraind geweest, nice.

Theoretisch klopt het inderdaad, een wilksscore per BMI ofzo zou eerlijker zijn. Maar sport is uiteindelijk altijd oneerlijk. Ik vind op zich goed dat er gewichtsklasses zijn, maar eigenlijk is dan even logisch om lengteklasses in te voeren bij basketbal. Want dan ben je bij beide sporten aan het beperken op de voornaamste lichamelijke eigenschap die je goed maakt in die sport.

Maar in de huidige situatie is het dus gewoon zo dat als je langer bent, je in een hogere gewichtsklasse moet gaan liften, met een groter frame past er uiteindelijk ook meer spiermassa op dus qua wilks trek je dan op lange termijn wel weer bij.

Terug
Naar boven