AndroidHealthClinic

hoe trainen de senioren eigenlijk?

Intressant te zien dat lekkerveelborst indeling niet enkele bij de jongeren leeft :D

hahahaha ik vind het wel meevallen voor borst doe net zo veel voor de rest eigenlijk ik doe maar een spiergroep per dag en dan kun je net een oefening meer doen lekker 45 -60 minuten knallen en dan relaxen met wat cardio:D

ben 38, train tussen 4 en 6 keer per week, train afwisselend met verschillende schema's en trainingsmethoden, ik probeer alles uit ook kwa dieeten en eet schema's.
mijn gewicht schommelt al jaren tussen de 104-112 kilo bij 1.87 en tussen 13-18%vet.
Mijn stats zeg ik liever niet, omdat die miserabel zijn in vergelijk met de meeste hier DBB'er hier :o, ik train trouwens sowiezo niet (meer) op max gewichten.

Hier ook nog zo'n oude knar. Ben 59 jaar jong en train full-body 2x per week.
Op dinsdag wat meer aandacht en meer oefeningen voor de benen en vrijdags meer aandacht voor borst en schouders.
Weeg 80 kg, lang 1.79. Momenteel bench ik 3x8 met 50 kg. Squatten doe ik alleen met een dumbbell (de goblet squat) 3x15 met dumbbell van 12 kg.

ik ben 50 jaar en train elke week 3x anderhalf uur
doe iedere keer aan cardio en volg de raad op van medeleden van het forum
ik heb de indruk dat ik ook nog groei ;)

ik ga er nog steeds op vooruit in mijn trainingen en hoop de 600 totaal te kunnen pakken voor ik 40 word!
:)

49 hier, 3 x per week full body volgens rippetoe methode en 3 keer per week mountainbiken,en goede voeding.gaat wel lekker geen blessures.

Wat is het voordeel van fullbody trainen ben zelf 16 jaar train nu 6 maanden ben van 61 kg naar 80 geklommen ik train 4 dagen per week dag 1 borst biceps dag 2 rug triceps dag 3 schouders biceps dag 4 benen triceps dat zijn dus 4 dagen pump maar wat is nou beter fullbody over gewoon 4 dagen trainen.Had op eigenkracht.nl gelezen dat mensen die niet kuren beter 3 dagen moeten trainen voor optimaal resultaat.Maar ben met 4x ook aardig goed gegroeit.Mijn vraagje heeft iemand nog een tip voor mij? Binnenkort ga ik ook even shakes halen gewoon als aanvulling alles gaat eig. wel lekker. Hoop spoedig info. te ontvangen alvast bedankt voor de medewerking!

Ik denk dat het er op neer komt wat je zelf als best ervaar. Ik vind FB prima voor beginners of na een lay off, maar ben er verder zelf nooit een fan van geweest. Staat tegenover dat ik genoeg andere ken die er bij zweren.

Ha dat klinkt wel he, senioren?
Ben zelf na jarenlange afwezigheid wegens blessures, drukte en andere smoezen... sinds enkele maanden weer lekker begonnen op bijna 39 jarige leeftijd.
Als naturel, ook in het verleden op een klein kuurtje of 2 na altijd clean geweest, trainde ik altijd split en kort en heftig.
Ben met mijn nieuwe start begonnen met fullbody, en niet tot failure om er sowieso weer lekker in te komen.
Ben wel benieuwd hoe andere krasse knarren, en ook herintreders nog trainen.

Train harder en beter dan ooit en maak nog heerlijke gains....goede tijd voor mij op dit moment;).

trainen?

oke dan ik ben sinds een maand weer begonnen met trainen,
en ik ben 52,
dan gelijk maar even vragen hoe je het bankdrukken het best op kunt bouwen, train meestal alleen dus dan wel iets lastiger, sta open voor suggesties

groeten

Ben 44 train 3x pw 5x5 daarna nog 10x3min touwtje springen en 2x pw bokszaktraining(conditie en vetverbranding)

Volgens mij was dat de stapedius? ?

Ik train 3 tot 4 x in de week

dag 1: borst en triceps

dag 2: benen en rug

dag 3: schouders en biceps

als extra dag als ik tijd heb
dag 4: Biceps en triceps of alleen cardio

Ik doe bij elke dag warming-up van 10 minuten fietsen en op het einde 20 minuten crosstrainer en buiktrainen
elke oefening die ik doe doe ik 5 setjes van 12-10-8-6-15 herhalingen

goed zo man "never surrender"

mijn nieue schema

Zo train ik (44)

Staat ook bij trainingsschema

Nieuw full body schema

--------------------------------------------------------------------------------

Graag wil ik jullie reactie op mijn nieuwe full body schema. Ik ben na een hernia operatie opnieuw begonnen met trainen met full body
januari
10,8,6,6
februari
3 x 8
maart
6 x 4

Ben nu begonnen met 5 x 5 in combinatie met droog trainen.

Zaterdag
Squat 5 x 5
Bench press 5 x 5
Militairy press 5 x 5
Bent over row 5 x 5
Triceps small bankdrukken 5 x 5
Biceps barbell 5 x 5
Cardio HIIT 15 minuten

Zondag
borst flye 15,12,12,15
borst dumbbell pull over 15,12,12,15
schouders front raise 15,12,12,15
schouders side raise 15,12,12,15
biceps cable one arm 15,12,12,15
biceps 21 x 2 setjes
leg extensons 15,12,12,15
Cardio HIIT 15 minuten

Maandag
45 minuten cardio

Dinsdag
Front squat 5 x 5
Schuin bench press 5 x 5
Militairy press 5 x 5
Dead lift 5 x 5
Triceps small bankdrukken 5 x 5
Biceps barbell 5 x 5
Cardio HIIT 15 minuten

Woensdag rust

Donderdag
rug seated row 15,12,12,15
rug push down stang (cable) 15,12,12,15
schouders lateral raise 15,12,12,15
schouders barbell upright row 15,12,12,15
triceps cable overhead 15,12,12,15
triceps dumbbell kickback 3 setjes
Kuiten 15,12,12,15
Cardio HIIT 15 minuten

Vrijdag rust

Supplementen
opstaan 2 gram arginine, 1 gram carnitine, multivitamine
voor training 2 gram arginine, 1,5 gram carnitine, greenbulge
voor het slapen 2 gram arginine, 1 gram carnitine

Wil ook beginnen met ZMA

Ik train 3 x per week.
Oefeningen: Bench press/Flyes/Bent over row/Lat pulls to front/Military press/Side laterals/Squats/Leg press/EZ Curl/Triceps press/Calf raises.
Ik doe voor elke grote spiergroep zo'n 6 sets en voor de kleine zo'n 3, alles tot het uiterste (failure). Elke set is tussen de 4 en 8 reps.
Stats: 1m77. 95 kg. Vetpercentage weet ik niet precies maar is erg laag.
Bench Press: 147,5 kg x 1.
Squats; 230 kg x 1.
Military Press (zittend): 95 kg x 4.
Bent over row: 135 kg x 6.
EZ Curl; 62 kg x 4.
Mijn leeftijd is 52 jaar.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ziet er goed uit yourawatse,
train je fullbody of verdeel je de oef. over 3 dagen?

Terug
Naar boven