XXL Nutrition

hoe trainen de senioren eigenlijk?

mijn trainen

Ik ben 54 en ben pas vorig jaar met gewichtheffen begonnen. Wel altijd een sportief figuur geweest. Veel aan hardlopen gedaan. Maar sinds 2007, na een aantal jaren niet aan sport te hebben gedaan, ben ik weer met cardio-oefeningen begonnen. Ik doe dit mn vroeg in de ochtend bij mij thuis of in het parc dat 400 meter verder op ligt. Door de cardio oefeningen in de ochtend heb ik mijn vet flink kunnen afbouwen en dat ligt momenteel op 7,03% BF. Als bodybuilder ben ik nog maar een beginner en ik ben nu langzaam bezig met gewichts opbouw van de gebruikte barbells en dumbbells. Ik overhaast niks en ik hoef niet morgen al indruk te maken met hoeveel ik kan “benchen” of “drukken”. Via excel hou ik bij wat ik dagelijks eet waarbij ik “lekker” eten belangrijk vindt. Omdat ik graag kook heb ik daar weinig problemen mee. Eten-schema…prima… maar het moet ook smaken. Ik heb nooit van vette maaltijden gehouden dus mijn vet-intake is al laag. Bv. vlees en vis kook ik vaak. Ik zit nu in een fase dat ik mijn kalorië-intake aan het opbouwen ben. Ook langzaam en momenteel ben ik bij de 2700 kcal per dag aanbelandt.

Ik ben 54 en ben pas vorig jaar met gewichtheffen begonnen. Wel altijd een sportief figuur geweest. Veel aan hardlopen gedaan. Maar sinds 2007, na een aantal jaren niet aan sport te hebben gedaan, ben ik weer met cardio-oefeningen begonnen. Ik doe dit mn vroeg in de ochtend bij mij thuis of in het parc dat 400 meter verder op ligt. Door de cardio oefeningen in de ochtend heb ik mijn vet flink kunnen afbouwen en dat ligt momenteel op 7,03% BF. Als bodybuilder ben ik nog maar een beginner en ik ben nu langzaam bezig met gewichts opbouw van de gebruikte barbells en dumbbells. Ik overhaast niks en ik hoef niet morgen al indruk te maken met hoeveel ik kan “benchen” of “drukken”. Via excel hou ik bij wat ik dagelijks eet waarbij ik “lekker” eten belangrijk vindt. Omdat ik graag kook heb ik daar weinig problemen mee. Eten-schema…prima… maar het moet ook smaken. Ik heb nooit van vette maaltijden gehouden dus mijn vet-intake is al laag. Bv. vlees en vis kook ik vaak. Ik zit nu in een fase dat ik mijn kalorië-intake aan het opbouwen ben. Ook langzaam en momenteel ben ik bij de 2700 kcal per dag aanbelandt.

toch een mooi gewicht 74 kilo bij jou lengte met een BF van 7% :thumbup:

Ik zet eerst mijn looprek in de hoek en ga dan aan mijn training beginnen

senior

hey

ik ben 42 jaar en sta op 178 cm en 76kg met bf 10%

ik doe al 20 jaar bodybuilding op natural strenght

ik was graatmager toen ik begon op 22jarige leeftijd ( 178cm en 56kg 10%bf)

door jaren trainen ben ik nu dus op bovenste stats uitgekomen

ik let niet meer op mijn voeding maar blijf wel gewoon door trainen thuis door druk werkschema

grts:cool:

Heb veel leuke reply's gezien, top.

Ben begonnen op een jaar of 18, ben nu 44, dus 26 jaartjes geleden.
Grote voorbeeld was bijvoorbeeld Arnold (van wie niet?), maar ook vele anderen natuurlijk, zoals Berry de Mey en onze sportschoolhouder Rob Hill en Hans van Dalen als absolute topper natuurlijk. Heb erg veel van die mensen geleerd en veel afgekeken.

Ben jarenlang aardig bezig geweest, tot 2002 zo'n kl*te blessure met bankdrukken.
Daarna af en aan wat trainen en veel pauzes tussendoor. Sinds kort weer volop bezig.

Wil nog 1x toppen en dan daarna maar weer rustig aan doen.

Ben nu aan het opbouwen en ga tot de 125 kilo en daarna drogen, wil met relatief laag bf op 110 kilo staan.
Train in 3 daagssplit, dus niet zo gek meer als vroeger met 8 trainingen per week, heb gezin en meer te doen haha en trainen is nu minder belangrijk dan toen ik 26 was. Train nu dus 3x pw. ca. 60 minuten per keer soms iets langer soms iets korter, is op dit moment ook zat voor mij. Na de zomer ga ik een dag extra pakken, in aanloop naar de winter. Iets minder vet de winter in.

Ik doe het ook niet echt clean nu, help de natuur een beetje met wat test-e en diana. Is wel goed vanwege die blessure, die chronisch is.

topstats waren bw 129kilo, bench 180k, squats 260k, deadlift weet ik niet, schat ruim over de 200kilo maar deed het eigenlijk nooit vanwege rugprobleem. barbellcurl 70k. calfraises 900k
armomvang was toen 49cm, borst meer dan 140cm.

ik ga het proberen nog een keer te evenaren. maar nog een aardige weg te gaan.

Laatst bewerkt:
ik ben nu bijna 37, en merk nog niet dat ik anders train of herstel dan vroeger. Misschien dat ik vroeger nog veel slechter in vorm was, en dat het nu wel meevalt. :) Ik train voor PL, 2-3 keer per week, maar doe niet al te veel oefeningen per keer. Eigenlijk elke training KB/BD en een paar keer per maand een paar sets DL. De oefeningen zelf dan wel vooral veel sets, en kort. Gisteren KB gedaan en in totaal 28 sets. De meeste daarvan singles, maar dan nog. :D De lange setjes zoals ik ze vroeger kon, dat is wel stukken minder.

Maar al met al: het gaat nog redelijk goed, had ik niet verwacht. Ik hoop op mijn 40e sterker te zijn dan ooit. Ik ga deze week eens beginnen met creatine, ook nog nooit gedaan.

Terug
Naar boven