AndroidHealthClinic

hoe trainen de senioren eigenlijk?

ik doe 1x per week aan kickfun en driemaal aan splittraining plus cardio;)

Fitte senioren fitnessen fullbody.

Ik train 3 x per week.
Oefeningen: Bench press/Flyes/Bent over row/Lat pulls to front/Military press/Side laterals/Squats/Leg press/EZ Curl/Triceps press/Calf raises.
Ik doe voor elke grote spiergroep zo'n 6 sets en voor de kleine zo'n 3, alles tot het uiterste (failure). Elke set is tussen de 4 en 8 reps.
Stats: 1m77. 95 kg. Vetpercentage weet ik niet precies maar is erg laag.
Bench Press: 147,5 kg x 1.
Squats; 230 kg x 1.
Military Press (zittend): 95 kg x 4.
Bent over row: 135 kg x 6.
EZ Curl; 62 kg x 4.
Mijn leeftijd is 52 jaar.
respect voor je stats!!
:thumbs:

44 jaar, actief in de sportschool sinds 2 jaren.

Ik doe praktisch alleen nog krachttraining, ik train 3x in de week, soms 4x.
(en in de week na een weekeind stappen meestal eenmalig 2x :D)

Ik doe nu 3-daags splitschema; de afgelopen 2 jaar deed ik steeds 2-daagse schema's.

De cardio blijft er wat bij, geen zin in, tijdgebrek, maar ik zou er wel wat aan moeten doen.

ik ben 42j, bijna 43, ik trian 4x per week, spiktschema, ik voel me het best bij schema met sets van 6/8 reps en hogere gewichten, kort maar krachtig, ligt me het best, bij langere sets voel ik me vermoeider, zelfs al neem ik dan minder gewicht

35 jaar
ben stukadoor werk rond de 60 a 70 uur in de week train 4 keer fitnes en 1 keer boksen
doe dit al een jaar en gaat goed

41 jaar, split 7 dagen pw, 1.5 uur per X

3 a 4 maal per week, splitschema.
Maar zit met wat vragen, wat is nu het beste, split of full body?
Ivm cardio, naar het schijnt mag het niet te intensief zijn, maar je kan toch op een bepaalde manier cardio doen zodat je EN vet verbrand, EN alle voordelen meehebt voor het hart, dit zou interval zijn naar het schijnt.
Weet iemand hoe? Hoelang?

Mvg

ps; ben 38

Ik ging behoorlijk vooruit op split schema (3 x in de week) Full body ging wel aardig ,maar toch iets meer hersteltijd voor sommige spiergroepen ging bij mij daarna als een speer.
Heb het gevoel beter te zijn als 2 jaar terug toen 15 jaar getraind

3 a 4 maal per week, splitschema.
Maar zit met wat vragen, wat is nu het beste, split of full body?
Ivm cardio, naar het schijnt mag het niet te intensief zijn, maar je kan toch op een bepaalde manier cardio doen zodat je EN vet verbrand, EN alle voordelen meehebt voor het hart, dit zou interval zijn naar het schijnt.
Weet iemand hoe? Hoelang?

Mvg

ps; ben 38

cardio 20-30 minuten een minuut rustig en 1 minuut bijna voluit en zo door doen .

train nu vanaf sept2006 constant elke week fitness.
was eerst hardloper en ander cardiospul , maar door enkelblesure gestopt met lopen.
deed ook wedstrijden en plaatselijke loopspektakels mee.
maar goed , over is over.

ik train nu 5 dagen split in de week , zaterdag/zondag niet.
heb ook een jaartje kracht gedaan .
door het lopen had ik niet veel spiermassa , begint nu te komen.
goed rusten en op je voeding letten is wel zo belangrijk als je op onze leeftijd begint .
het kost toch heel wat energie.

• Topic Starter Topic Starter
aangezien ik toch wat veel last van mijn gewrichten kreeg, en ook weer onderin mijn rug besloten voorlopig weer ff fullbody te laten varen en split erin te gooien, ook leuk voor de afwisseling.
dag 1: borst/tri (en buik)
dag 2: benen
dag 3: schou (en buik)
dag 4: rug/bic
Na elke dag trainen een rustdag, of hooguit 2 dagen trainen achter elkaar.
Ben benieuwd hoe dit zal gaan, zoiets trainde ik vroeger vaak.

Train nu weer een jaar na er 8 jaar uit te zijn geweest.
4X in de week
dinsdag:borst/triceps
Woensdag rug/biceps
donderdag : schouders/buik
zaterdag benen/kuiten

vind wel dat ik "beter "train na mate ik ouder wordt
uitvoering wordt beter ook je hardheid
Bankdrukken 8x150 1x170
sqauten 6x160
Military press zittend 5x110 (vandaag dit PR gezet)
Legpress 6x350

Vind wel dat er tegenwoordig meer aandacht naar voeding gaat dan naar trainen
En dan zeker bij de jonkies
Die denken soms dat met het curlen van een shake al dikke armen krijgt
oeps begin nu te klinken als een ouwe lul

altijd alle setjes tot failure en verder met halve en kwart reps gedaan, train elke spiergroep 1 x per week.

Ik heb twee jaar geleden een maagverkleining ondergaan en ben terug beginnen trainen.
Enkele maanden vijftiger één maal per week loop ik nu 5km ( geleerd met start to run) , krachttraining doe ik 3 maal per week.
Druk 80 kg , neckpress 70 kg , squat 100 kg en heb kuiten en bovenbenen waar velen jaloers op zijn.
Krachttraining is de sport die ik het langst beoefen en zeer graag doe.

Hmmm ik heb nog een doel barbellcurl met de benchbaar en langs bijde kanten 10 kg en dit vijf of zes keer ( zit nu aan 7,5 kg) .
Wie helpt me aan een progamma om dit ten laatste op het einde van het jaar te bereiken.

groeten

Ik heb twee jaar geleden een maagverkleining ondergaan en ben terug beginnen trainen.
Enkele maanden vijftiger één maal per week loop ik nu 5km ( geleerd met start to run) , krachttraining doe ik 3 maal per week.
Druk 80 kg , neckpress 70 kg , squat 100 kg en heb kuiten en bovenbenen waar velen jaloers op zijn.
Krachttraining is de sport die ik het langst beoefen en zeer graag doe.

Hmmm ik heb nog een doel barbellcurl met de benchbaar en langs bijde kanten 10 kg en dit vijf of zes keer ( zit nu aan 7,5 kg) .
Wie helpt me aan een progamma om dit ten laatste op het einde van het jaar te bereiken.

groeten

Dat is niet slecht
sterkte met je doelen

imposante neckpress.

Zoek eens op stronglifts 5x5. Dat is van een belg die een website maakt / beheert over KT. Wel in het Engels. Is bedoeld om 'the big three' te verhogen maar is ook op andere oefening toepasbaar. Succes!

Luister naar de ervaren bodybuilders.
Ik ben 46 jaar en deed veel aan schaatsen en wielrennen.
Mijn zoon 21 jaar is nu pak 'm beet twee jaar vlink aan de ijzers.
Hij groeit als kool en gaf mij de inspiratie om ook aan het pompen te gaan.
Ben vanaf januari 2008 begonnen en volg de instrukties van mijn zoon goed op.
Eet goed, train goed, oefening netjes doen, op tijd naar bed.
We trainen 6 maal in de week en pakken steeds een andere spiergroep.

Ik ben178cm lang woog 65kg, nu 73kg en op naar de 80kg medio december.

Laatst bewerkt:
Eric komaan man 6 maal per week trainen is volgens mij iets van het goede teveel.
Wanneer rust jij dan wel ?

elke dag een spiergroep is goed te doen dan krijg je voldoende rust....

Terug
Naar boven