MuscleMeat

hoe trainen de senioren eigenlijk?

Eric komaan man 6 maal per week trainen is volgens mij iets van het goede teveel.
Wanneer rust jij dan wel ?

elke dag een spiergroep, dan ben je kwa krachttraining binnen de 40 min klaar!
ik doe daar meestal nog een klein half uurtje cardio of buik bij...... dan is 5-6 x trainen wel te doen hoor.

ik train ook zo4x per week 1 spiergroep per trainingsdag, + biceps of triceps, ben wel anderhalf uurke bezig, neem iets alngere rust tussen de sets, omdat ik ecto-type ben en de stofwisseling niet wil versnellen

is meestal dat de ouderen 1 spiergroep per dag doen en dan wat cardio lijkt mij ook het beste iig mij bevalt dat goed ;maar na de vakantie misschien eens doggcrapp gaan proberen

Doe dit momenteel

elke dag een spiergroep, dan ben je kwa krachttraining binnen de 40 min klaar!
ik doe daar meestal nog een klein half uurtje cardio of buik bij...... dan is 5-6 x trainen wel te doen hoor.

Mooi eigenlijk binnen de veertig minuten klaar zijn met trainen , één spiergroep per dag soms doe ik dit ook maar ik ervaar tegenwoordig dat de rustperiodes even belangrijk zijn geworden.
Ik had drie dagen borstpijn na het trainen en dit voelde goed , komt daarbij nog pijn na het trainen van mijn benen de dag erna.
Hmmm het pijn gevoel doet me nu effe rusten.

Mooi eigenlijk binnen de veertig minuten klaar zijn met trainen , één spiergroep per dag soms doe ik dit ook maar ik ervaar tegenwoordig dat de rustperiodes even belangrijk zijn geworden.
Ik had drie dagen borstpijn na het trainen en dit voelde goed , komt daarbij nog pijn na het trainen van mijn benen de dag erna.
Hmmm het pijn gevoel doet me nu effe rusten.

drie dagen pijn..... is toch mooi, goed bezig geweest!
daarom train ik elke spiergroep apart, en elke spiergroep elke week op een andere manier. dus de ene week veel herhalingen, weinig herhalingen, uiterst langzame, heel snelle........noem maar op. rustpauze´s, geen rustpauze....en daar weer combi´s van maken.

dus creatief bezig zijn!
succes.

Maandag: borst / voorkant schouders / 1 uur cardio
dinsdag: benen
woensdag: triceps / zijkantschouders/ buik
donderdag: rug / achterkant schouders / 1 uur cardio
vrijdag: rust
zaterdag: biceps / buik / 1uur cardio
zondag: 1 uur cardio

stats
34 jaar
lengte: 1.74
gewicht: 80.5
bf 15/16%

bp: 120
sq: 140
dl: 150

Ik train normaal gesproken 4 x p/w kracht, split schema.
Rug-biceps, borst-triceps, benen-billen, schouders-triceps-buik.
Twee ochtenden om 07:10 hiit cardio op een halve weishake, 's avonds
kracht en nog twee keer p/w crosstrainer en loopband op heuvelprogramma + buik.
Alleen als het mooi weer is wordt de cardio vervangen door 3 x p/w naar 't werk te fietsen of op vrije dagen duinentochten te rijden.
Ik ben helaas pas 9 jaar geleden met krachttraining begonnen.
Als ik had geweten dat ik het zo leuk vond dan was ik 30 jaar geleden al
begonnen!
Helaas nu last van een geirriteerde slijmbeurs in de schouder dus ik mag tijdelijk geen bovenlichaam pakken.
En ja, daar ben ik ziek van!!!huilen:

vooruitgang

Laat je niks wijsmaken dat sporten op rijpere leeftijd niks meer opbrengt.
Krachtsport is per definitie een sport waar je op rijpere leeftijd nog altijd vooruitgang boekt. Ik doe powertraining in functie van sterke man. Ik ga er nog altijd op vooruit, vooral in kracht maar massa neemt ook toe. Belangrijk is dat je een iets afweet van krachttraining.
Ik heb er lichamelijk en geestelijk genot van (graag trainen).

ben het met patkrachtser eens, ben echt nog in de groei wat betreft massa. kracht interesseert me niet meer zo, je bent toch wat blessuregevoeliger op mijn leeftijd. en ik train ook nog hééééél graag, echt nog steeds kicken...

6 x per weel kt en cardio train dan alle spiergroepen 2 x per week maandag rustdag

Sinds ik vorig jaar ben begonnen heb ik 3x per week full-body getraind. Heb ik aardige gains op gehaald, maar ik moest wel af en toe een week rust nemen om te herstellen.

Vandaag schouders getraind en biceps en als extra dippen tussen twee trainingsbankjes.

Ik train 3 keer in de week. Tenminste dat probeer ik. Zondag Push, Dinsdag Cardio/Buik/Benen, Zaterdag Pull. Leeftijd is niet zo'n probleem, maar ik ben wel een alleenstaande vader die zijn tienerdochter in het gareel probeert te houden, en dat kost een energie! ;)

in de groei..

ben het met patkrachtser eens, ben echt nog in de groei wat betreft massa. kracht interesseert me niet meer zo, je bent toch wat blessuregevoeliger op mijn leeftijd. en ik train ook nog hééééél graag, echt nog steeds kicken...

Ja zeker in de groei..ik zou ook groeien als ik zoveel vette zooi naar binnen werkte:D
Heb je ook een foto van je voorkant?:rolleyes:

41jr
5 x p w
cardio: ma-za och 0,5u hometrainer
ma: back
di: chest + abs
wo: legs
do: shoulders + abs
vr: arms upper & lower + abs
binnen 45-60 mins klaar

stats: ja nog niet zo indrukwekkend... maar je ziet wel dat ik getrained ben

Bijna 41:D train 5 dagen per week

Maandag borst, triceps en buik
Dinsdag Benen, schouders en buik
Woensdag Rug, biceps en buik
Donderdag cardio en buik
Vrijdag borst, triceps en buik
Zaterdag en Zondag Rust, en dan begin ik maandag weer met benen en werk zo mijn schema af.
Ik train de grote spiergroepen 5x5x5 en de kleine op 6/8x5x5

Vandaag benen getraind , squat vijf maal 100 kg , 5 maal 90 kg , zes maal 80 , acht maal 70 , front squat drie keer veertig kg , abductor Machine , leg extension met maximum zes maal 50 kg.

Morgen zal het nog te doen zijn maar overmorgen ?

Laatst bewerkt:
Hallo, ik zou graag jullie mening horen.

Ik word binnenkort 40 jaar. Sinds anderhalve maand vol in de sportschool gedoken.

Ma: Borst, Biceps, voorkant/zijkant schouders, buik
Di: Rug, triceps, achterkant/zijkant schouders, buik
Wo: Benen, buik (of: als ik benen niet doe, 5 km hardlopen op de band)
Do: Borst, biceps, voorkant/zijkant schouders, buik
Vr: Rug, triceps, achterkant/zijkant schouders, buik
Za: Rust
Zo: 10 km hardlopen buiten ('s-ochtends)

Voeding:

Ontbijt: bord brinta, banaan, whey-shake
11 uur: 2 krentenbollen
Lunch 3 of 4 bruine boterhammen, beleg van alles, daar let ik niet op, glas jus d'orange
14.30: 2 krentenbollen, soms een banaan
17.00 trainen
19.00 uur whey-shake, aardappelen of rijst, groente en vlees
23.00 2 of 3 bruine broodjes met beleg, soms een whey-shake.

In het weekend permitteer ik me veel (patat, pizza, bier etc.

Ik ben 1,85m, weeg 79 kilo. Niet veel spier dus, wel vrij droog.

Ik ben in anderhalve maand volgens mij zeker een kilo vvsm aangekomen.

Wat denken jullie?

• Topic Starter Topic Starter
Ron het trainen lijkt mij wat veel.
Ik ben deze week begonnen met:

Ma: Borst/biceps
Di: Benen
Do: Schouders/triceps
Vr: Rug/traps

woe en weekenden vrij.
cardio wanneer het uitkomt: wandelen/fietsen

Terug
Naar boven