AndroidHealthClinic

hoe trainen de senioren eigenlijk?

6x per week en soms 2x per dag als de tijd het toelaat...je bent zo oud als je je voelt.;):D

Na enkele jaren aan fitness gedaan te hebben , vroeg ik me af "ben je wel goed bezig" of doe je zomaar wat.
De zaak waar ik trainde veranderde al voor de derde keer van eigenaar , werd niet goed onderhouden en de opvolging stelde niets voor.
Mijn trainen ook al niet .
Opzoek gegaan naar een gym waar aan powerliften , krachttraining en bodybuilding gedaan werd en ook gevonden.
Zaak is dik in orde wat toestellen betreft en er werd mij gevraagd of ik een doel had.
Kreeg een programma voor zes à acht weken en brrrrrr ik heb verdomme al gezweet , veel reeksen en vier à vijf oefeningen per spiergroep.
Vroeger begon ik altijd met benchen als het borst was nu pas als vierde oefening met series van 12 -10 enz...
En dat is nu afzien
Er word nu goed toegekeken hoe ik alles uitvoer en als het niet goed is
legt men mij uit hoe echt moet.
Hmmm vandaag uitnodiging gekregen om maandag met de lesgever mee te trainen.

Kijk er al naar uit :)

Ik ben 45 jaar. Trainen doe ik 4x per week. Sinds een half jaar wat serieuser met schema's en voedingsadviesen.
Ik schat mijn vet% rond de 18 procent. Moet dus nog wel e.e.a. vanaf.
Maandag: Borst, buik
Dinsdag: Benen
Donderdag: Armen, buik
Vrijdag: Rug/Schouders (niet meer TE zwaar ivm nek/rugklachten)

Behalve de rug en de nek train ik de rest 8-10 aflopend tot 5-6 reps (laatste setjes per oefening), alles tot failure.

Bank: 1x110kg
Benen: 1x120

Met rollator.

word volgende week 47,maar nergens last van.train nu bijna 27 jaar onafgebroken,en kan niet wachten om morgen weer te gaan trainen!naturel,van 67kg. naar 103.5kg. vetp.12 procent.moet er wel bij vertellen dat ik buiten m,n training nergens op hoef te letten.kan zuipen/eten wat ik wil,maakt niks uit.gebruik ook bijna geen voedingssuplimeten(of vergeet ze gewoon in te nemen)maakt ook niet uit.train wel 6x per week,soms 2x per dag.train puur gevoelsmatig.in m,n geest de training al helemaal gedaan voor ik ben begonnen.korte intensieve trainingen,en zwaar.doe wel ook minimaal 4x per week cardio er bij.meestal 20 minuten.alleen na het week-end een uur,omdat ik me gammel voel ha ha.train ook op 2 sportscholen,dat inspireert ook.ik ben verslaafd aan onze sport,zou niet zonder kunnen.train ze!

Mijn training

Hoi ik ben nu bijna 45 jaar en ik train nu weer 3X per week. Ik houd van een korte flinke workout. En aangezien ik geen trainingsmaatje heb (en ook niet wil) en ik KT wat saai vind doe ik de laatste tijd Body Pump (less mills). Ik weet dat dat op termijn qua spiergroei zijn beperkingen heeft maar voorlopig ga ik er goed mee vooruit. Ik weeg overigens rond de 97 en ben 1,87 lang. Ik gebruik er creatine en eiwitpoeder bij. Mijn vet gehalte is wat aan de hoge kant. Ik schat toch wel 21%. Ik wil nu echter niet lijnen aangezien mijn ervaring is dat lijnen en spieropbouwen slecht samengaan en het ook langere hersteltijden betekend. Ik heb wel eens eerder een periode aan de lijn gedaan en tegelijk KT maar ik ging maar niet vooruit qua kracht en spiergroei. Sinds ik gewoon geod eet (matig koolhydraten en hoog in de eiwitten) merk ik dat ik welliswaar die bescheiden hoeveelheid vet rond mijn middel niet weggaat maar mijn spieren en kracht gaan prima vooruit. Ik denk wel eens aan HRT en als ik wat beter bij kas zit dan ga ik dat ook doen. Maar aangezien ik niet meer kan dan 3X per week trainen wacht ik daar mee tot ik echt kan knallen en de winst ervan kan pakken. (gezin 2 jongens die graag met pa willen ravotten, een lieve mooie vrouw die ook aandacht wil en mijn HBO studie die ik deze zomer wil afronden ik ben al blij dat ik 3x per week kan trainen).

Oke das mijn verhaal.....it's a dirty job
Who's next?

Vandaag benen en schouders getraind.

leg extension
hack squat
leg press - laatse reeks 4x 190kg
seated leg curl
seatead calf raise

schouders:
opwarmen combinatie oefening tussen front en lateral
machine press
lateral machine
shrugs machine

oke dan ik ben sinds een maand weer begonnen met trainen,
en ik ben 52,
dan gelijk maar even vragen hoe je het bankdrukken het best op kunt bouwen, train meestal alleen dus dan wel iets lastiger, sta open voor suggesties

groeten

als je alleen trained... zoiezo de smith machiene gebruiken.
en ik denk dat het beste is gwn te proberen
lichtjes verhogen met 2.5kg aan elke kant

gz

word volgende week 47,maar nergens last van.train nu bijna 27 jaar onafgebroken,en kan niet wachten om morgen weer te gaan trainen!naturel,van 67kg. naar 103.5kg. vetp.12 procent.moet er wel bij vertellen dat ik buiten m,n training nergens op hoef te letten.kan zuipen/eten wat ik wil,maakt niks uit.gebruik ook bijna geen voedingssuplimeten(of vergeet ze gewoon in te nemen)maakt ook niet uit.train wel 6x per week,soms 2x per dag.train puur gevoelsmatig.in m,n geest de training al helemaal gedaan voor ik ben begonnen.korte intensieve trainingen,en zwaar.doe wel ook minimaal 4x per week cardio er bij.meestal 20 minuten.alleen na het week-end een uur,omdat ik me gammel voel ha ha.train ook op 2 sportscholen,dat inspireert ook.ik ben verslaafd aan onze sport,zou niet zonder kunnen.train ze!

Hardcore to the bone!! Respect man.

Ik ben bijna 46 en train 5 x pw anderhalf uur per keer. Niet te veel, want van rust groeien je spieren. Als ik een wedstrijd heb ben ik zo'n 16 uur pw in de sportschool te vinden. Ik doe het al vanaf mijn 21 ste en het hoort gewoon bij mijn levens sT. Ik heb niet alleen aan de gewichten getrokken, maar ook zo'n 10 jaar fanatiek aan lessen als tae bo, steps en bb gedaan. Op een gegeven moment had ik het gehad daar mee, je word ook een dagje ouder en dat gehuppel en gespring kwam me de neus gaten uit. Nu focus ik me alleen op bodybuilding en dat gaat lekker. Ik voel me heerlijk in mijn lijf, en hoop dat ik het nog vele jaren kan doen.

ik ben 48 en trainde 4x per week,nu herstellende van een hartinfarct van 2 weken geleden.ben een thuistrainer en wilde na mijn workout nog 20 minuten op de loopband en daar ging het fout :kreeg na 3 min. pijn op de borst en wist gelijk dat het fout was....
mag de eerste 3 weken helemaal niets doen,niet werken ,niet trainen. alleen een beetje wandelen.........

ik ben 48 en trainde 4x per week,nu herstellende van een hartinfarct van 2 weken geleden.ben een thuistrainer en wilde na mijn workout nog 20 minuten op de loopband en daar ging het fout :kreeg na 3 min. pijn op de borst en wist gelijk dat het fout was....
mag de eerste 3 weken helemaal niets doen,niet werken ,niet trainen. alleen een beetje wandelen.........

sterkte man en dat je vlug weer beter moge worden

Sterkte Haba..

thnx,ik word as. maandag weer opgenomen,gaan de druk testten in mijn hart en dan beslissen ze hoe ze gaan behandelen.
infarct kwam overigens niet van te hard trainen,was een erfelijke kwestie.

thnx,ik word as. maandag weer opgenomen,gaan de druk testten in mijn hart en dan beslissen ze hoe ze gaan behandelen.
infarct kwam overigens niet van te hard trainen,was een erfelijke kwestie.
Nou, zit je niet mee dan zeg, wel positief dat het trainen er niks mee te doen had.

Ha dat klinkt wel he, senioren?
Ben zelf na jarenlange afwezigheid wegens blessures, drukte en andere smoezen... sinds enkele maanden weer lekker begonnen op bijna 39 jarige leeftijd.
Als naturel, ook in het verleden op een klein kuurtje of 2 na altijd clean geweest, trainde ik altijd split en kort en heftig.
Ben met mijn nieuwe start begonnen met fullbody, en niet tot failure om er sowieso weer lekker in te komen.
Ben wel benieuwd hoe andere krasse knarren, en ook herintreders nog trainen.

Bijna 39 en je heet jezelf een krasse knar ? Hoe zal je jezelf dan heten binnen 20 jaar ? Je bent geen senior, je bent nog een jonkie, lol.

Ik heb vroeger heel intensief karate en krachttraining gedaan.

Pas weer echt begonnen.Ik moet afvallen (vet). ik weeg 100 kg en 33 procent vet, 50 procent spier. dus moet naar 85 of zo.

Ik doe nu elke dag 1 spiergroep.

MA: 10 min fietsen, Borst : benchpress, incline press, small press, buik (3x40 situp, 3x40 leg raise. Dan weer 10 min fietsen (spinbike)

zo voor alle dagen, maar dan met spiergroepen :bicep, rug, tricep, benen, schouders.

zondag is rust.

wat denken jullie ervan?

Ik ben bijna 46 en train 5 x pw anderhalf uur per keer. Niet te veel, want van rust groeien je spieren. Als ik een wedstrijd heb ben ik zo'n 16 uur pw in de sportschool te vinden. Ik doe het al vanaf mijn 21 ste en het hoort gewoon bij mijn levens sT. Ik heb niet alleen aan de gewichten getrokken, maar ook zo'n 10 jaar fanatiek aan lessen als tae bo, steps en bb gedaan. Op een gegeven moment had ik het gehad daar mee, je word ook een dagje ouder en dat gehuppel en gespring kwam me de neus gaten uit. Nu focus ik me alleen op bodybuilding en dat gaat lekker. Ik voel me heerlijk in mijn lijf, en hoop dat ik het nog vele jaren kan doen.

Even je pics bekeken, simoontje. Dat ziet er dan ook uit als een bijzonder goed resultaat

Terug
Naar boven