XXL Nutrition

Hoe werkt dit precies?

Pelikan

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Stel je bent nog niet uitgeroeid in de lengte, en gaat aan de AAS ( bijvoorbeeld test) dan vraag ik me af wat dit voor invloed op je heeft. Je leest overal dat AAS je groei stoppen, en op sommige websites lees je dat je je uiteindelijke lengte wel behaald, maar dan veel sneller door middel van een groeispurt.

Is het de oestrogeen vorming die er voor zorgt dat je groeischijven sluiten? En stel dat dit het geval is, zou je dit dan niet makkelijk tegen kunnen gaan met 10mg nolva per dag tijdens de gehele kuur?

Je ziet namelijk steeds meer dat mensen van 16-18 al aan de aas gaan, met name Jeff Seid, maar ook Arnold in zijn jonge jaren, toch valt het mij op dat ze er niet klein bij lopen.

Hoop dat iemand hier mij uitleg over kan geven.

Misschien is het op een of andere manier wel tegen te gaan, maar het is gewoon niet verstandig om te doen als je nog niet uitgegroeit bent.

Dat sommigen niet klein zijn heeft weinig te maken met aas, de een is nou eenmaal langer dan de ander.

Er is geen enkel bewijs dat groeischijven dicht gaan door aas

• Topic Starter Topic Starter
Oke.. tja ik zelf heb er geen verstand van

Stel je bent nog niet uitgeroeid in de lengte, en gaat aan de AAS ( bijvoorbeeld test) dan vraag ik me af wat dit voor invloed op je heeft. Je leest overal dat AAS je groei stoppen, en op sommige websites lees je dat je je uiteindelijke lengte wel behaald, maar dan veel sneller door middel van een groeispurt.

Is het de oestrogeen vorming die er voor zorgt dat je groeischijven sluiten? En stel dat dit het geval is, zou je dit dan niet makkelijk tegen kunnen gaan met 10mg nolva per dag tijdens de gehele kuur?

Je ziet namelijk steeds meer dat mensen van 16-18 al aan de aas gaan, met name Jeff Seid, maar ook Arnold in zijn jonge jaren, toch valt het mij op dat ze er niet klein bij lopen.

Hoop dat iemand hier mij uitleg over kan geven.

Jeff Seid is iets van 180cm en Arnold zijn lengte is erg veel discussie over. Zo zou hij 177 zijn

Beide dus niet echt lang. Ben zelf van 1.80 naar 1.90 van mijn 17e - 21e

Dus waarschijnlijk zouden zij ook langer zijn geweest

Er is geen enkel bewijs dat groeischijven dicht gaan door aas

Dit staat waarschijnlijk zelfs in je biologie boek. Natuurlijk niet letterlijk, maar het is een bekend feit dat oestrogeen de groeischijven doet sluiten. Dus tenzij je iets in de trant van winstrol of anavar gebruikt zullen je groeischijven sluiten.

Oestrogeen wordt zelfs weleens toegediend aan meisjes die extreem lang zullen worden:
http://www.apotheek.nl/Medische_inf...jnen/ethinylestradiol.aspx?mId=10698&rId=1098

Jeff Seid is iets van 180cm en Arnold zijn lengte is erg veel discussie over. Zo zou hij 177 zijn

Beide dus niet echt lang. Ben zelf van 1.80 naar 1.90 van mijn 17e - 21e

Dus waarschijnlijk zouden zij ook langer zijn geweest

Arnold is 1,88m kudt!

Dit staat waarschijnlijk zelfs in je biologie boek. Natuurlijk niet letterlijk, maar het is een bekend feit dat oestrogeen de groeischijven doet sluiten. Dus tenzij je iets in de trant van winstrol of anavar gebruikt zullen je groeischijven sluiten.

Oestrogeen wordt zelfs weleens toegediend aan meisjes die extreem lang zullen worden:
http://www.apotheek.nl/Medische_inf...jnen/ethinylestradiol.aspx?mId=10698&rId=1098

Arnold is 1,88m kudt!

Desondanks is er geen praktijk bewijs dat anabole steroïde zorgen voor het dicht groeien van groeischijven.

Het is puur hypothetisch, Arnold nam dianabol op zijn 16e en is volgens mij gewoon door gegroeid.

Anders zou het slikken van de pil bij meisjes ook de groei stoppen?

Overigens is het wel of niet nog groeien wel het laatste waar je je druk om moet maken als aas gebruikende puber

Je zegt "volgens mij" dus je weet het niet.
Miaschien was ie al 1.88m voordat ie ging gebruiken.

De pil is trouwens niet precies hetzelfde als normaal oestrogeen

Je zegt "volgens mij" dus je weet het niet.
Miaschien was ie al 1.88m voordat ie ging gebruiken.

De pil is trouwens niet precies hetzelfde als normaal oestrogeen

Heb je gelijk in maar er is nooit in de praktijk vast gesteld dat aas daadwerkelijk groei stopt.

Er zijn vermoedens maar deze zijn (en zullen ) nooit bevestigd (worden)..

Dus je kan niet zeggen ja het stopt want de bewijzen zijn er niet. Kijkend naar de botstructuur van bb vrouwen zou je niet zeggen dat botten niet meer groeien door aas.

Neemt niet weg dat ik het niet zou aanraden om het uit te proberen.

Zoveelste BS topic van jou, gebruik de zoekfunctie een keer of google ofzo.:rolleyes:

Desondanks is er geen praktijk bewijs dat anabole steroïde zorgen voor het dicht groeien van groeischijven.

Het is puur hypothetisch, Arnold nam dianabol op zijn 16e en is volgens mij gewoon door gegroeid.

Anders zou het slikken van de pil bij meisjes ook de groei stoppen?

Overigens is het wel of niet nog groeien wel het laatste waar je je druk om moet maken als aas gebruikende puber
De rol van oestrogenen is goed gedocumenteerd m.b.t. het sluiten van de epifysaire schijven wat het al vrij voor de hand liggend maakt, en daarnaast weten we dat AIs werken om de groei te stimuleren bij sommige ziektebeelden die een kortere uiteindelijke lengte met zich meebrengen wat hier verder bewijs aan toevoegt. Tevens zien we ook bij het klinische beeld van hyperandrogenisme premature sluiting van de epifysaire schijven in de ergere gevallen. En weet je wat ze bij meisjes met Turner syndrome voorschrijven als AAS om de groei te bevorderen? Anavar, een niet aromatiserende steroide, omdat testosteron een averechts effect heeft.

En dikgedrukte slaat natuurlijk nergens op, meisjes beginnen met slikken van de pil zodra ze al 'n keer ongesteld zijn geweest; oestrogeen is dan al dermate hoog dat het sluiten van de groeischijven is begonnen en ze al bijna hun uiteindelijke lengte hebben bereikt. Meisjes groeien hoogstens enkele centimeters na hun eerste menstruatie.

Is haast als zeggen dat we niet weten of het aannemelijk is dat je morsdood bent als je van 100 meter hoog wordt gegooid, omdat daar geen studies van zijn.

Dus je kan niet zeggen ja het stopt want de bewijzen zijn er niet. Kijkend naar de botstructuur van bb vrouwen zou je niet zeggen dat botten niet meer groeien door aas.
Periostale botgroei heeft ook niks te maken met het stoppen van de lengtegroei als gevolg van het sluiten van de groeischijven.

Laatst bewerkt:
Heb je gelijk in maar er is nooit in de praktijk vast gesteld dat aas daadwerkelijk groei stopt.

Er zijn vermoedens maar deze zijn (en zullen ) nooit bevestigd (worden)..

Neemt niet weg dat ik het niet zou aanraden om het uit te proberen.

Jawel, dit is in de praktijk vast gesteld.
In dit onderzoek krijgen 25 jongens testosteron toegediend om de groei te stoppen, met succes.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6458488

Daaruit blijkt ook dat de wat oudere jongens minder succes boekten wat zou verklaren dat ALS Arnold op 16 jarige leeftijd dianabol gebruikt zou hebben dit dus voor zijn groei weinig uit had gemaakt.

De botstructuur van vrouwelijk bodybuildsters? Je bedoelt dan die monsters op 20iu hgh per dag?
Ja, dan wordt je bot misschien wel DIKKER maar zeker niet LANGER.
Je haalt er weer eens onzin bij, want we hebben het over lengte groei welke totaal stopt wanneer de groeischijven gesloten zijn.

Jawel, dit is in de praktijk vast gesteld.
In dit onderzoek krijgen 25 jongens testosteron toegediend om de groei te stoppen, met succes.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6458488

Daaruit blijkt ook dat de wat oudere jongens minder succes boekten wat zou verklaren dat ALS Arnold op 16 jarige leeftijd dianabol gebruikt zou hebben dit dus voor zijn groei weinig uit had gemaakt.

De botstructuur van vrouwelijk bodybuildsters? Je bedoelt dan die monsters op 20iu hgh per dag?
Ja, dan wordt je bot misschien wel DIKKER maar zeker niet LANGER.
Je haalt er weer eens onzin bij, want we hebben het over lengte groei welke totaal stopt wanneer de groeischijven gesloten zijn.
Ah Duitsland, 1981, denk dat 500 mg test enth voor wat pre-puberale knulletjes tegenwoordig niet meer door de ethische commissie komt :D

Terug
Naar boven