Fitness Seller

Hoelang is normaal om hetzelfde gewicht te benchen

belly bounce by squats ook :cool:

nee het gaat dus niet over spiermassa. Met juiste programmering word je ook sterker zonder maar 1 spiervezel er bij te krijgen.

alleen de meeste mensen hun programmering is dusdanig slecht dat dit niet lukt

Ja, maar stel dat je "programmering" wel goed is. Dan kom je alsnog ooit op een plateau te zitten en dus moet je alsnog meer spiervezels hebben om sterker te worden.

het zal allemaal wat trager gaan. Maar dan praten we wel over een tijdsbestek van jaren. Veel mensen hebben uberhaupt dit geduld niet.

Conclusie is dat je het makkelijkst die plateau kan doorbreken door spiermassa aan te zetten :p

efficientere techniek
betere motorische aansturing
betere hefboom verhoudingen (door meer vetmassa)
deze factoren kunnen allemaal positieve invloed hebben op de hoeveelheid die je benched zonder dat je meer spiermassa nodig hebt.
Kun je die laatste even uitleggen? ???

Kun je die laatste even uitleggen? ???

Denk dat hij bedoelt dat wanneer je meer vetmassa hebt, je dat gewicht kan gebruiken in je voordeel om zwaar te liften.
Echter, zal dit bij een benchpress niet lukken, omdat dit puur exogene kracht vanuit de borst, schouders en triceps betreft.
Bij lifts zoals de deadlift of andere boulderrlifts kan ik me voorstellen dat meer (vet) massa een voordeel kan opleveren.

juist bij deadlifts is meer vet ongunstig. Zit in de weg etc

maar bij bench word door meet vet je ROM alleen maar kleiner.

juist bij deadlifts is meer vet ongunstig. Zit in de weg etc maar bij bench word door meet vet je ROM alleen maar kleiner.
deadlift1.jpg

Deze gozer lukt het dl met een vette buik toch aardig.

Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over op een plateau zitten. Voor mij betekende dat ik maanden lang op een zelfde gewicht bleef zitten terwijl mijn coördinatie, techniek en gerekruteerde spiervezels verbeterd waren. De enige manier waarop ik mijn plateau heb kunnen overstijgen is door te blijven trainen, waardoor ik meer spiermassa kreeg en uiteindelijk het plateau heb overstegen.

Dit is toch niks nieuws of vreemds wat ik zeg? Iemand met veel spiermassa is normaal gesproken toch ook sterker dan iemand met weinig spiermassa (muv bb'ers).

meer spier is wel meer potentiele kracht, maar meer kracht hoeft niet te betekenen meer spier.

er zit veel meer kracht in de spieren die je hebt dan je nu gebruikt, door te trainen kan je leren om meer van de potentiele spierkracht te gebruiken.

meer spier is wel meer potentiele kracht, maar meer kracht hoeft niet te betekenen meer spier.

er zit veel meer kracht in de spieren die je hebt dan je nu gebruikt, door te trainen kan je leren om meer van de potentiele spierkracht te gebruiken.

Net naar 'Lucy' gekeken? :o

Ja, maar stel dat je "programmering" wel goed is. Dan kom je alsnog ooit op een plateau te zitten en dus moet je alsnog meer spiervezels hebben om sterker te worden.

Ik zal nog eens aanraden om de basisprincipes te leren.
In tussentijd zou ik stoppen met advies geven. Het begint belachelijk te worden. ;)

Probeer eens een tijdje 8x3 ;)
Verder vind ik dat zwaar dippen mijn Bench wel helpt, doe je ook Dips?

deadlift1.jpg

Deze gozer lukt het dl met een vette buik toch aardig.
Die staat er juist bekend om zijn slechte deadlift.

Natuurlijk zal je op een duur meer spiermassa nodig hebben om meer te liften, maar dat is wanneer techniek helemaak top is en motorische aansturing ook. Bij bijna niemand is dat het geval dus is het niet perse nodig om meer spiermassa te hebben om meer te liften

Terug
Naar boven