AndroidHealthClinic

Hoelang is normaal om hetzelfde gewicht te benchen

Ik zal nog eens aanraden om de basisprincipes te leren.
In tussentijd zou ik stoppen met advies geven. Het begint belachelijk te worden. ;)

Ik ken de basis principes van krachttraining. Ik gaf advies op basis van mijn ervaring en ga hier niet mee stoppen omdat jij het er niet mee eens bent.

Die staat er juist bekend om zijn slechte deadlift.

Natuurlijk zal je op een duur meer spiermassa nodig hebben om meer te liften, maar dat is wanneer techniek helemaak top is en motorische aansturing ook. Bij bijna niemand is dat het geval dus is het niet perse nodig om meer spiermassa te hebben om meer te liften
Ik heb nog nooit een skinny guy met amper spiermassa zware gewichten zien heffen, wanneer je me dit laat zien zal ik mijn advies herzien.

Ik ken de basis principes van krachttraining. Ik gaf advies op basis van mijn ervaring en ga hier niet mee stoppen omdat jij het er niet mee eens bent.

Ik heb nog nooit een skinny guy met amper spiermassa zware gewichten zien heffen, wanneer je me dit laat zien zal ik mijn advies herzien.

Ik weet niet wat jij skinny noemt maar de meneer in dit filmpje Is nu niet bepaald een buffel of echt een skelet maar dit zijn toch zware gewichten volgens mij :p

meaantje is best sterk

Sterke skinny Guy = @meaantje

methyl tren doet wonderen

Dat is het probleem aan ongefundeerde ervaringen. Teveel variabelen.

Je vroeg een voorbeeld: 184 kg bench @ 69 kg bw

Uit alles wat je zegt m.b.t. het fenomeen 'kracht' hier, blijkt duidelijk dat je geen idee hebt waarover je praat.
Sterker nog, je bezit niet eens het reflectieve vermogen dit bij je zelf in te zien.....(op basis van het commentaar dat je in dit topic krijgt)

Laatst bewerkt:

@meaantje :trollface:

In all srsness tho, wel een goed voorbeeld is dat meaantje met echt 10cm minder been omtrek meer squat dan ik.

@Red010 snapt er verder ook geen fl**ker van dat is al vaker gebleken uit zijn posts/topics

Ik weet niet wat jij skinny noemt maar de meneer in dit filmpje Is nu niet bepaald een buffel of echt een skelet maar dit zijn toch zware gewichten volgens mij :p

Ja, maar zonder die dikke benen zou hij dat niet squatten.
Dat is het probleem aan ongefundeerde ervaringen. Teveel variabelen.

Je vroeg een voorbeeld: 184 kg bench @ 69 kg bw

We hebben het niet over bw maar over spiermassa, kijk zijn borst en triceps. Daarnaast zeg ik ook niet dat spiermassa de enige factor is in krachtontwikkeling.
Ik geef alleen aan dat wanneer je op een plateau komt en je daar maanden vast zit, spiermassa helpt om dat plateau te overstijgen.
Tuurlijk moet je aan je techniek blijven werken, progressive overload toepassen, goed rusten en voldoende eten.
Ik ga er dan ook vanuit dat als je dit doet, je niet snel op een plateau komt en blijft hangen. Echter, als je dit eenmaal wel hebt zal meer spiermassa je zeker helpen hiermee en dat kan je gewoon niet ontkennen.

Je kan ook gewoon heel veel stimulerende middelen nemen en AAS injecteren, dat is ook een oplossing, maar denk niet dat OP hierop doelde.

@meaantje :trollface:

In all srsness tho, wel een goed voorbeeld is dat meaantje met echt 10cm minder been omtrek meer squat dan ik.

@Red010 snapt er verder ook geen fl**ker van dat is al vaker gebleken uit zijn posts/topics

Blasten is makkelijk, maar verder voeg jij niks toe aan dit topic tot nu toe.

Verder kan ik mijn standpunt simpel verdedigen: de sterkste mannen op aarde hebben de meeste spiermassa, klaar.
Zoals eerder gezegd meer spiermassa = meer potentiele kracht.
Begrijp niet waarom er wordt gedaan alsof ik iets onzinnigs zeg, alsof je er met alleen techniek en progressive overload komt.
Alle lifters in de filmpjes zijn gespierd. Slank gespierd weliswaar, maar het ontbreekt ze niet aan de benodigde spiermassa om zwaar te kunnen liften.

Op de Mr O lopen de mannen met het meeste spiermassa. Maar zij zijn niet de sterkste. Wederom onzin dus.

Op de Mr O lopen de mannen met het meeste spiermassa. Maar zij zijn niet de sterkste. Wederom onzin dus.

Nee, sorry je hebt gelijk. Ik had AAS gebruikers niet in gedachte toen ik dit typte. Powerlifters hebben natuurlijk minder massa dan sommige bodybuilders, maar zijn sterker.
Echter zou een bodybuilder van de Olympia in theorie meer potentie moeten hebben om sterker te worden dan een powerlifter, omdat zij meer spiermassa bezitten.
Stel dat met die spiermassa, powerlift trainingen zouden doen, de spiermassa behouden en sterker worden, dan geloof ik dat zij sterker kunnen worden dan een powerlifter met minder spiermassa.

Blasten is makkelijk, maar verder voeg jij niks toe aan dit topic tot nu toe.

Verder kan ik mijn standpunt simpel verdedigen: de sterkste mannen op aarde hebben de meeste spiermassa, klaar.
Zoals eerder gezegd meer spiermassa = meer potentiele kracht.
Begrijp niet waarom er wordt gedaan alsof ik iets onzinnigs zeg, alsof je er met alleen techniek en progressive overload komt.
Alle lifters in de filmpjes zijn gespierd. Slank gespierd weliswaar, maar het ontbreekt ze niet aan de benodigde spiermassa om zwaar te kunnen liften.

Wat jij zegt is dat je alleen sterker kan worden door meer spiermassa te krijgen.

Dat is bullshit.

Dat een grotere spier meer potentiële kracht heeft heb ik ook al eerder gezegd.

Neen, dat bedoelde ik dus niet. Ik ging uit van mijn eigen ervaring en daarop gaf ik dat advies. Had me inderdaad beter moeten focussen op de post van OP, ik lees nu pas dat hij pas 4 keer zijn "PR" niet kon verbreken.
Begrijp nu alle commotie, zal in het vervolg nauwkeuriger zijn met mijn adviezen en het maken van statements :engel:

hallo, ik ben bekend :o :o

Terug
Naar boven