XXL Nutrition

Hoelang is normaal om hetzelfde gewicht te benchen

Neen, dat bedoelde ik dus niet. Ik ging uit van mijn eigen ervaring en daarop gaf ik dat advies. Had me inderdaad beter moeten focussen op de post van OP, ik lees nu pas dat hij pas 4 keer zijn "PR" niet kon verbreken.
Begrijp nu alle commotie, zal in het vervolg nauwkeuriger zijn met mijn adviezen en het maken van statements :engel:

:thumb:

Ik snap de ophef niet, alsof spiermassa aankomen niet nodig is.

Die 56- gewichtheffers hebben zat spiermassa en die hebben ze ook gewoon hun hele leven aan moeten komen om genoeg squat, pull, en overhead kracht te bouwen. En het verschil tussen 120 snatch bij 56- en 210 van de 105+ komt ook niet alleen maar door efficientere motorunit aansturing ;)

Dan komt bij hun bewegingen nog wel een hogere mate van complexiteit in coordinatie, balans, timing, etc kijken die getraind moet worden dan bij een bankjedruk een squat een overhead press of een deadlift. Die trainen ze vaak ook met heel standaard programmering waarbij 5x5 of 4x9 heus niet bedoeld is om efficienter te worden.

Je kan kijken of techniek goed genoeg is, en of je recent genoeg hoge %1rm traint voor motorunit aansturing, maar verder zal progressie op een basic compound toch in grote mate op meer spiermassa uitkomen? Zeker voorbij de eerste maanden beginners gewenning, of in het geval van een 75kg bench naar je genetisch potentieel krijgen.

(en het is niet zo dat programmering voor techniek en efficientie geen spiermassa zal opbouwen)

Terug
Naar boven