Fitness Seller

Hoeveel caloriën per dag extra innemen voor halve kilo spiergroei per week

Gusev

Cool Novice
Waardering
0
Naar mijn idee moest je 250 extra caloriën per dag innemen om een halve kilo spiermassa per week te kweken, maar zeker weten doe ik dit niet??? dus iemand? En daarnaast, is een halve kilo haalbaar? Ik volg een gezond voeddingsschema met de combinatie van ongeveer 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vet.

• Topic Starter Topic Starter
Ja hehe, met trainen er bij natuurlijk. Maar ik wil weten of dit genoeg is en juist niet te veel, ben net droog geworden en wil niet te veel innemen dan nodig is

Haha halve kilo piermassa per week, das dus 25 kg per jaar, dacht je dat nou echt?

op deze site staat geloof ik al 500 extra calorieen, en hoeveel je aankomt ligt aan je training ook he.. niet alleen aan je eten..:eek:

Je kan niet een bepaald aantal calorien in gaan nemen om vervolgens steevast een halve kilo per week aan te komen in spiermassa. Als dat zo was gaat iedereen hier 500 kcal meer eten, en zijn we allemaal ronnie coleman's over 3 jaar.

Centaur zei:
Je kan niet een bepaald aantal calorien in gaan nemen om vervolgens steevast een halve kilo per week aan te komen in spiermassa. Als dat zo was gaat iedereen hier 500 kcal meer eten, en zijn we allemaal ronnie coleman's over 3 jaar.
1-0 voor cent!!!:D

Gusev zei:
Naar mijn idee moest je 250 extra caloriën per dag innemen om een halve kilo spiermassa per week te kweken, maar zeker weten doe ik dit niet??? dus iemand? En daarnaast, is een halve kilo haalbaar? Ik volg een gezond voeddingsschema met de combinatie van ongeveer 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vet.
250 kcal tenopzichte van wat?

Meer dan je verbruikt? En wat verbruik je allemaal? En hoeveel heb je nodig om te groeien?

Zoveel factoren en je weet het allemaal niet.

Daarom moet je dat antwoord bij jezelf zoeken, niemand kan je zeggen wat je meer moet eten dan wat je nu eet.

Bereken eerst hoeveel energie jij nodig hebt om je gewicht te behouden. Daarna kan je stapsgewijs voeding toevoegen aan je schema. Houd je lichaam goed in de gaten, plots massaal veel gaan eten maakt je alleen vetter, spiergroei is geen lineair iets.

Je mag al blij zijn met 4kg vvm per jaar!

en dan speelt je bouw/spijsvertering ook nog eens een rol met wat je kan winnen/houden en hoeveel kcal's je naar binnen moet proppen :P

• Topic Starter Topic Starter
Hmm natuurlijk :)

Ik kan hier simpelweg op antwoorden dat je niet méér spiergroei kan forceren door speciaal veel extra cals te eten (toch niet clean), je gaat eindigen met evenveel spiermassa maar met een lekker pak extra blubber

Rob G zei:
Haha halve kilo piermassa per week, das dus 25 kg per jaar, dacht je dat nou echt?

Yes, er is er eentje wakker. Ik vind zulke vragen als TS stelt niet eens het antwoorden waard. Als het zo makkelijk ging, was er niet eens a.s.

Rob G zei:

nja in het begin gaat het sneller dan naarmate je een tijdje bezig bent het, je lichaam moe ter aan wennen dus gaat ze opslaan het is dus degelijk wel mogelijk, en iedereen is anders .. maar het zal niet helemaal clean zijn, maar dat ke ner altijd later nog af in de cut, eerst maar ff een goede massa krijgen :booty:

{W}esley. zei:
nja in het begin gaat het sneller dan naarmate je een tijdje bezig bent het, je lichaam moe ter aan wennen dus gaat ze opslaan het is dus degelijk wel mogelijk, en iedereen is anders .. maar het zal niet helemaal clean zijn, maar dat ke ner altijd later nog af in de cut, eerst maar ff een goede massa krijgen :booty:
Het is absoluut niet mogelijk om in een jaar tijd 25 kilo spiermassa te creeren door alleen maar wat meer kcals te eten. Zelfs met een kuur wordt het nog flink aanpoten om de 25 kilo te halen in een jaar.

Moen zei:
Ik kan hier simpelweg op antwoorden dat je niet méér spiergroei kan forceren door speciaal veel extra cals te eten (toch niet clean), je gaat eindigen met evenveel spiermassa maar met een lekker pak extra blubber

idd.

en hoeveel spiermassa zou je gemiddeld per jaar kunnen pakken als je t goed doet?

Jurgentjuh18 zei:
door meer eten krijg je meer spiermassa???
klinkt apart:P

eten is anabool, dus duh.

(training zorgt alleen maar voor een betere ratio vet/spier in de gewichtswinst, wat niet geheel onbelangrijk is)

Centaur zei:
Het is absoluut niet mogelijk om in een jaar tijd 25 kilo spiermassa te creeren door alleen maar wat meer kcals te eten. Zelfs met een kuur wordt het nog flink aanpoten om de 25 kilo te halen in een jaar.

nee dat is wel overdreven inderdaad, maar zoals i kzei: het is wel mogelijk om de eerste maanden een halve kilo p week te winnen. makkelijk zelfs, maar het zal niet helemaal clean zijn. maa rdta train je er wel weer af in de cut, je spiermassa ken toch nooit helemal 100% clean zijn, vandaag DE CUT :D maar erna zal het idd moeilijk gaan worden, om tot die 25 kilo p jaar te komen.

nou ik zeg megaveel vet aan als ik 500kcal boven mn onderhoud ga zitten, niet te geloven terwijl ik een goed voedingsschema heb

Terug
Naar boven