AndroidHealthClinic

Hoeveel herhalingen en setjes moet je doen voor maximaal spiermassa

volgens mij is het zoekfunctie.

11 9 9 5

Tussen 25 en 50 reps totaal per oefening, met een gewicht tussen de 75% en 85% van je 1RM

meestal werkt 10/16/3/7 voor mij
maar soms went dit en dan doe ik 2/14/9/9/2,5

Persoons gebonden.

srs: doe wat werkt voor jou.. een richtlijn is 6-12 voor massa

Zelf doe ik isolatie oefeningen 2x12, en de rest 3x6-8. En alles dan 2x per week.

Hangt af van je lichaamsbouw, als ik jou was zou ik Schwarzenegger zijn enyclopedie van bodybuilding aanschaffen. Maar toch even zeggen wat hij hierin vertelt:
Er zijn drie soort soorten lichaamsbouw: ectomorph, mesomorph en endomorph. Elk van die drie types moet op een andere manier te trainen om het gewilde doel te bereiken: spieropbouw.
Ectomorphs kunnen best een hoog gewicht met lage reps doen
mesomorphs: zit er ergens tussen in
endomorph: best hoge reps voor het verbranden van hun overtollig vet op hun spieren.

Als je spiermassa wilt bijkomen en je weet wat voor bouw je hebt, kan ik je maar drie tips geven. full ROM, good intensity en train till failure.

Arnies encyclopaedie :(

Somatotypering :(

Hoge reps voor vet verbranding :(

voor optimale spiermassa opbouw (als je alleen kijkt naar de reps) is het spier/persoon gerelateerd
maarja maak het niet te moeilijk. ik zou gewoon tussen de 6-12 reps blijven. werkt zo beetje voor iedereen en ik zou je meer zorgen maken over andere factoren als frequentie en voeding/slaap

Terug
Naar boven