MuscleMeat

Hoeveel kg Squaten jullie

ik squat voor mezelf en niet om de sterkste te zijn van het fitnesscenter
ik weet ook wel dat ik er nog 2 schijven van 10 kg bij kan proppen als ik 10 cm minder diep ga maar ik hou ervan om bij al mijn oefeningen zo een groot mogelijke rom te doen dus ook bij squat en ook al heb je een 150 kg squat, zonder beenspieren train je alleen voor je e-stats. Enja er zijn genoeg mensen waarvan ik denk. Damn hoe kan die zoveel squatten zonder dat die echt mooie beenspieren heeft. Meestal zitten die mensen ook wel middelmatig in het vet dusjah. Ik heb nog nooit mijn 1 RM uitgetest bij geen enkele oefening. Ik wil het wel een keertje doen om me werkelijk te kunnen vergelijken met jullie maar ik ga me er heus niet sterker door voelen. Uiteindelijk doe ik ook geen setjes met 1 herhaling of minder dan 5 (sommige uitzonderingen weggelaten)
blablabla

Als we over banken beginnen heb jij het waarschijnlijk ook eerder over "mooie" sets met 80kg liever doen en dat daar je prioriteit ligt, dan dat het bij 100kg benchen ligt.
Dude ik ken je stats verder niet, maar als iemand na 3jr trainen met een bw van 100kg+ nog geen 150kg squat....dan doe je wat fout!

denk dat de meeste bodybuilders hier toch zweren bij full rom squats en voor powerlifting moet je ook sowieso par breken

dus ikben wel benieuwd wat je doelstellingen zijn?

Wel ik wil veel massa aanzetten, en dat lukt me voorlopig nog heel goed. Ik geloof niet zo in dat full ROM, ik doe bijvoorbeeld ook partial deadlifts en ook dat werkt bij mij heel goed. Om een voorbeeld te geven, mijn zoon van 18 traint heel veel met halve reps (bij military en bench press bijv.) en hij groeit echt als kool. Traint voor strongman trouwens.
De toekomst zal voor mij zijn een combinatie van full rom en halve reps.
Kijk trouwens eens op you tube hoeveel van die top builders halve reps doen. Dus om kort te zijn de squat tot parallel werkt heel goed voor mij.

Wel ik wil veel massa aanzetten, en dat lukt me voorlopig nog heel goed. Ik geloof niet zo in dat full ROM, ik doe bijvoorbeeld ook partial deadlifts en ook dat werkt bij mij heel goed. Om een voorbeeld te geven, mijn zoon van 18 traint heel veel met halve reps (bij military en bench press bijv.) en hij groeit echt als kool. Traint voor strongman trouwens.
De toekomst zal voor mij zijn een combinatie van full rom en halve reps.
Kijk trouwens eens op you tube hoeveel van die top builders halve reps doen. Dus om kort te zijn de squat tot parallel werkt heel goed voor mij.

voordeel inderdaad van par squatten is dat je over het algemeen een bak meer gewicht kan verplaatsen dan full squats... zou inderdaad ook weer tot nieuwe spiergroei moeten leiden. maar of het je uiteindelijk meer gaat opleveren dan full rom werk vraag ik me af. ben benieuwd hoe de bb-ers er hier tegenover staan aangezien ik toch van de meeste altijd lees dat ze zweren bij fullsquats.

bij pl snap ik het wel i.v.m. verbetering van zwakke punten (lockouts) of je core te laten wennen aan hogere gewichten. in hoeverre het vanuit bb oogpunt usefull is ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar. filmpjes op youtube zie ik niet als bewijs, wie zegt dat die gasten als de camera uitgaat ook zo trainen ;) dat je zoon er hard op groeit zegt ook vrij weinig in eerste instantie aangezien ik niet weet waar hij vandaan komt en waar hij nu is. met oog op strongman vind ik het alleen niet handig om alleen maar partial reps te doen, full rom deads + squats (/front squats) en pp/mp's gaan hem dan veel meer helpen imo (mijn ervaring) en uiteraard focussen op de onderdelen zelf

maar daar zijn vast al vaker threads over geweest die gepaart gingen met onderzoeken etc ;)

Laatst bewerkt:
1x150 parallel is mn pr... Nu ga ik er opnieuw naar toewerken maar dan full. Heb net een trainpauze gehad van 2 maand zit nu op 3x120full ongeveer

100kg 1 rm.

zie status

2*100kg, last van knieklachten dus ik kan niet ontzettend zwaar m'n benen trainen (wordt overigens wel aan gewerkt :) )

train nu 3 maanden.
5x110 SQ in smittoestel met geleiders.
We hebben geen losse stang voor SQ :'(

1RM is 210kg ass tot the grass. Sets gedaan met 6x170kg en 4x190kg. Heb genoeg filmpjes ervan gehad, velen van hier hebben ze gezien (ook op hyve) dus ben geen keyboard warrior :D

180kg 5x vrij easy nog!!!max weet ik nu niet 210????

PR is nu 5*5 60 kg frontsquat, de gewone squat lukt me helaas niet aangezien ik nog geen vangers heb voor de barbell.

3*220 kg ass to grass! Filmpje met 210kg heb ik reeds gepost

ik heb max een setje fullsquats 3x190 gedaan. Nu ga ik niet hoger dan 140, maar het is nu close stance, supergecontroleerd en constante spanning op de beentjes. No bounce onderin. Oh en als 2e of 3e oefening ;) Ik denk dat als een hoop van jullie een squat echt goed uitvoeren, dat er weinig kilo's overblijven ;)

Denk ik eerlijk gezegd ook, ik zie in de gym echt bijna niemand goed diep squatten!

3*220 kg ass to grass! Filmpje met 210kg heb ik reeds gepost

Sterke squats hebben velen van jullie (ben daar jaloers op), sterkt mij in mijn overtuiging dat benen mijn zwakste groep zijn. Ik heb maar 190 kg en slechts tot parallel. Ik zal ook eens beginnen met die ass to the grass en zal er alles aan doen om boven de 200 te geraken.

Ik ga inderdaad nooit lager dan parallel, meer is imo niet nodig. Ik weet het niet goed wat jullie bedoelen met fullsquat, maar vermoed dat het lager is dan parallel. Doe ik dus niet.

Hamstrings groeien veel beter als je echt zo diep gaat dat je niet verder kan zakken

Terug
Naar boven