AndroidHealthClinic

hoeveel kilo bench press?

is een citaat uit een artikel van natural body zal het wel is inscannen en posten

Ja,doe dat.Nu wil ik het zien ook :cool:
Intussen blijf ik van mening dat 80% veels te weinig is,hoewel er nu dus weer bij staat dat het na een half jaar trainen bereikt moet zijn dus da's alweer wat anders.Verder ben ik wel benieuwd naar wat hun eigenlijk 'niet al teveel overgewicht' noemen.Overgewicht is toch altijd teveel,en als het niet teveel is is het geen overgewicht dus wat willen ze nou....:rolleyes:

Waar heb je dit nu weer vandaan dat 80% netjes is??? Of gaat dat over het 15 RM ofzo ???

De gemiddelde man (met niet al teveel overgewicht) die een half jaartje serieus aan gewichttraining doet, zou er naar moeten streven het eigen lichaamsgewicht te kunnen bankdrukken.De gemiddelde vrouw (met niet al teveel overgewicht) zou er naar moeten streven 80% van het lichaamsgewicht te kunnen bankdrukken.

Sorry, maar dat vind ik nogal ambitieus. Het zal sommige mensen lukken, maar in mijn gym heb ik nog niemand gezien dat dat lukte.

Poe hee, 80% en dat al binnen een half jaar voor een vrouw vind ik nog aardig wat.
Ben zelf na diverse jaren trainen nog maar net aan 80% geraakt en dat kwam vooral omdat mijn lichaamsgewicht zakte. Want ook toen ik zwaarder ws ben ik nooit boven 55kg uitgekomen. Moet wel zeggen dat ik mega-zwakke schouders heb en vooral op de triceps drukte en bovendien nooit extreem heb ge-archt (dwz zo hol als een hoepel gaan staan om de ROM te verkorten) zoals powerlifters dat doen.

In het algemeen zie ik in de vele fitnessfora in binnen- en buitenland, waar ik regelmatig rondkijk, bijna nooit dames die meer dan 60 kg kunnen bankdrukken.

Ik denk als je als vrouw 40 kg kan drukken dat je aardig sterk bent.
Ik ben zelf sinds januari serieus aan het bankdrukken en begonnen met. 30 kg en met moeite.
Ik zit nu zelf op 55 kg zonder hulp maar met 57,5 kg heb ik wel echt een handje hulp nodig..
Als je kijkt dat ik zelf 57-58 kg weeg denk ik dat ik absoluut niet mag klagen maar we gaan gewoon door.

Ik denk als je als vrouw 40 kg kan drukken dat je aardig sterk bent.
Ik ben zelf sinds januari serieus aan het bankdrukken en begonnen met. 30 kg en met moeite.
Ik zit nu zelf op 55 kg zonder hulp maar met 57,5 kg heb ik wel echt een handje hulp nodig..
Als je kijkt dat ik zelf 57-58 kg weeg denk ik dat ik absoluut niet mag klagen maar we gaan gewoon door.

Zo dat is een beste bump! Maar zeker netjes wat jij drukt zeg!

Dankjewel dg80.

Ik ga proberen vanavond de 57,5 alleen te doen.
Vanavond op het programma
benchpress : 57,5
Incline dumbbell press: 16-18-20
dumbbell press: 18-20-22
Dumbbell flyes : 6-8-8 deze blijven echt achter :(

En voor de rest doe ik de biceps en buikspieren vandaag.
Woensdag gaan we deadliften ;-)

Dankjewel dg80.

Ik ga proberen vanavond de 57,5 alleen te doen.
Vanavond op het programma
benchpress : 57,5
Incline dumbbell press: 16-18-20
dumbbell press: 18-20-22
Dumbbell flyes : 6-8-8 deze blijven echt achter :(

En voor de rest doe ik de biceps en buikspieren vandaag.
Woensdag gaan we deadliften ;-)

Train je powerlifting gericht? Voor de rest ook nette gewichten hoor!

Powerlifting gericht nee dat niet.
Ik train natuurlijk wel om sterkter te worden en iets gespierder maar niet extreem powerlifting.
Ik train met 2. Vrienden en ja dan word je gepusht en ga je steeds verder.
Ik vind de vooruitgang wel erg luk als je ziet waar ik mee ben begonnen.
Alleen de benchpress al van 30. Naar 55 in 4 maanden is leuk ;-)

Powerlifting gericht nee dat niet.
Ik train natuurlijk wel om sterkter te worden en iets gespierder maar niet extreem powerlifting.
Ik train met 2. Vrienden en ja dan word je gepusht en ga je steeds verder.
Ik vind de vooruitgang wel erg luk als je ziet waar ik mee ben begonnen.
Alleen de benchpress al van 30. Naar 55 in 4 maanden is leuk ;-)

Progressie is altijd leuk, ik zou puur alleen voor mijn uiterlijk echt niet genoeg voldoening uit trainen kunnen halen. Maar deze mening wordt niet echt breed gedragen hier op het forum :P

Lieve mensen, dit is een topic uit 2007:) wel leuk weer om te lezen..maar denk dat de originele poster van dit topic al haar antwoord heeft inmiddels:)

Terug
Naar boven