XXL Nutrition

Hoeveel oefeningen per spiergroep?

Users who are viewing this topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.846
Kijk niet naar oefeningen per spiergroep maar waaruit de groep bestaat en stel daar je oefeningen op af.

Maw een spiergroep als bv rug vraagt meer diversiteit dan borst (eigenlijk maar 1 spier, OK 2 als je de minor mee tel)

Als je een spier dan toch ook wil delen in meerdere oefeingen (bv door meerdere origo) kijk dan naar je totaal volume en verdeel dat over meerdere oefeningen.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.846
Zou decline er sowieso uitgooien. Heeft echt weinig meerwaarde.
Niet dat EMG alles zegt maar decline scoort hoger dan plat

• Decline dumbbell bench press - 93
  • Decline bench press (Olympic bar) - 89
  • Push-ups between benches - 88
  • Flat dumbbell bench press - 87
  • Flat bench press (Olympic bar) - 85
  • Flat dumbbell flys - 84
Je zou dan dus wat borst betreft beter de gewone bench press er uit kunnen gooien.

bartman

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 mrt 2004
Waardering
290
Ik doe gewoon 3-4 oefeningen met 3-4 sets naarmate het lekker gaat of niet met hoge intensiteit. De eerste is altijd een compound waar ik het hardste mee doorga. Ik train alles maar 1x per week,voelt gewoon het beste. Ben 41 en heb naar mn lichaam leren luisteren.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.846
Ik doe gewoon 3-4 oefeningen met 3-4 sets naarmate het lekker gaat of niet met hoge intensiteit. De eerste is altijd een compound waar ik het hardste mee doorga. Ik train alles maar 1x per week,voelt gewoon het beste. Ben 41 en heb naar mn lichaam leren luisteren.
Dus je doe voor rug bestaande uit meerdere grote spieren net zo veel als voor borst ,1 matig grote spier( wat massa betreft vergelijkbaar of zelfs kleiner dan je kuit)???

En dat lijkt niet uit verhouding?

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Waardering
4.007
Maw een spiergroep als bv rug vraagt meer diversiteit dan borst (eigenlijk maar 1 spier, OK 2 als je de minor mee tel)
Hoe splits je rug verder dan een vertical en horizontal pull? Of bedoel je ook nog rear delts, erector, upper traps, ..?

bartman

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 mrt 2004
Waardering
290
Dus je doe voor rug bestaande uit meerdere grote spieren net zo veel als voor borst ,1 matig grote spier( wat massa betreft vergelijkbaar of zelfs kleiner dan je kuit)???

En dat lijkt niet uit verhouding?
Nee.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.846
Hoe splits je rug verder dan een vertical en horizontal pull? Of bedoel je ook nog rear delts, erector, upper traps, ..?
Ik bedoel met name lats, traps, erector. Maar ook deze zijn in "delen/functies" op te splitsen

Bovenaan