XXL Nutrition

hoeveel tillen met 1 hand?

samuelsson

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
87kg
ten eerste: ik weet niet of dit thuishoort in dit subforum, maar ik vroeg me gewoon af hoeveel anderen met één hand tillen.

ik bedoel: na het deadliften wou ik voor de lol ff zien hoeveel kg ik kon heffen met 1 hand (standaard barbell), bleek 80kg te zijn. (soort 1 armige deadlift, of rolling thunder, maar dan met een bb)

gewoon een vraagje voor de lol dus gewoon.

on the other hand (pun intended ;)) is dit dan vergelijkbaar met een grijpkracht van 80kg? zoals de CoC's en dergelijke, of mix ik hier dingen door elkaar?

thx

Ik denk dat ik liever m'n lichaam heel laat dan het risico lopen dat je scheef gaat tillen met 1 hand..

Klink nou niet echt veilig :P

• Topic Starter Topic Starter
ik zorg er wel voor dat ik niets voorheb, daarbij, als je je lichaam al opspant zoals bij de start van de deadlift denk ik niet dat je iets voor gaat hebben met je rug ofzo.
de rug en je lijf gaan niet tillen wat je handen/vingers niet kunnen vasthouden/grijpen.

kreeg absoluut geen mm beweging bij 90kg :p

maar zoals eerder gezegd, dit is ludiek bedoeld.

ten eerste: ik weet niet of dit thuishoort in dit subforum, maar ik vroeg me gewoon af hoeveel anderen met één hand tillen.

ik bedoel: na het deadliften wou ik voor de lol ff zien hoeveel kg ik kon heffen met 1 hand (standaard barbell), bleek 80kg te zijn. (soort 1 armige deadlift, of rolling thunder, maar dan met een bb)

gewoon een vraagje voor de lol dus gewoon.

on the other hand (pun intended ;)) is dit dan vergelijkbaar met een grijpkracht van 80kg? zoals de CoC's en dergelijke, of mix ik hier dingen door elkaar?

thx

Ik doe het zelf nooit. De one-armed deadlift is tegenwoordig ook een beetje een vergeten variant. In de jaren '50 deed o.a. Peter Cortese het nog wel eens, en volgens mij is hij dusver ook nog steeds record houder met zijn 370 lbs (nabij 170kg) one-handed deadlift, meer dan 3 keer zijn eigen lichaamsgewicht. De decennia daaraan voorafgaand is het een oefening geweest welk overigens veelvuldig is gebruikt.

En het absolute record is volgens mij nog steeds in handen van Louis Cyr, welk geen barbell maar een dumbbell gebruikte van 525 lbs (nabij 238 kg). Maar de records van Louis Cyr, waaronder het dragen van bijna 2000kg op zijn rug (een platform met 18 mannen), zullen niet snel gebroken worden. Blijft wel een prima voorbeeld van wat qua kracht haalbaar is zonder anabolen.

Een andere iets prettigere variant is de suitcase deadlift naar mijn mening. Ook one handed, maar zijdelings langs je lichaam.

Met de reguliere one-handed deadlift, zoals o.a. Cortese het dus deed, sta je er tenslotte toch niet altijd even lekker bij:
http://3.bp.blogspot.com/_HbaApmpa-Po/SejA0hAa9KI/AAAAAAAABGw/fXJ3RpnEkUg/s1600-h/pete.jpg

Daarnaast is het niet direct te vertalen naar een grijpkracht, maar zijn dit soort one-handen oefeningen lang geleden wel veel gebruikt om de grijpkracht te doen verhogen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

VBtje van 1 hand lift met mn ratje op de schouder.:)

Tja, er zijn gewoon wedstrijden in; gripcomps.

Oké nooit geweten, dan houd ik mijn mond wel :roflol: Was niet zo bot bedoelt, ik ben niet zo van de powerlift/strongman/etc, dus houd me totaal niet bezig met dingen als 'hoeveel ik kan ik maximaal liften'.

Zie het toevallig net voor het eerst voorbij komen in een filmpje van 'Big J', 140kg @ 7:50 minuut

Laatst bewerkt:
Leuk filmpje; mijn lift was ook 140kg. 3x

Terug
Naar boven