MuscleMeat

Hoeveel uur rust tussen de spiergroepen

chestbro

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
8%
zaterdag schouders
zondag borst triceps

maandag rug biceps
dinsdag schouders

etc.....

is er voldoende rust tussen zaterdag en dinsdag want ik wil die spiergroep 2x trainen?

Tussen zaterdag en dinsdag wel.
Maar tussen zaterdag en zondag niet, bij een borst training worden je schouders ook altijd belast.
En bij je schouder training worden je triceps ook veel gebruikt (bijv. shoulder press).

Minimaal 48 rust tussen het trainen van de zelfde spiergroep ook als je deze secundair traint(als je spiergroep indirect belast.)

Kleine spiergroepen: 48 uur
Grote spiergroepen: 72 - 96 uur

Ik train persoonlijk schouders maar 1x in de 2 a 3 weken apart. En de dag erna doe ik geen UB.

Je schouders worden immers ook al bij veel rug-en borstoefeningen belast. Dus ik zou ze zeker niet de dag voor of na borst/rug training doen.

---------- Post added za 25 jun 2011 at 08:17 ----------

kleine spiergroepen: 48 uur
grote spiergroepen: 72 - 96 uur

+1

Zaterdag schouders en zondag borst/triceps lijkt me geen goed idee.
Je belast je schouders op zaterdag waarschijnlijk en dat beinvloed zeker je borstoefeningen en zelfs je tricepsoefeningen.

Ik neem altijd minimaal 2/3 dagen rust tussen borst en schouders.
Zo denk ik er iig over.

Hoeveel tijd je tussen de trainingen moet nemen hangt voledig van je training zelf af.

Training met laag volume + lage intensiteit heeft een heeel andere impact dan training met een hoog volume en hoge intensiteit.

in het eerste geval is het mogelijk de spier iedere dag te trainen (soms wel meerdere malen per dag) in het tweede geval heb je misschien aan 10 dagen rust nog niet voldoende.

Laatst bewerkt:
Hoeveel tijd je tussen de trainingen moet nemen hangt voledig van je training zelf af.

Training met laag volume + lage intensiteit heeft een heeel andere impact dan training met een hoog volume en hoge intensiteit.

in het eerste geval is het mogelijk de spier iedere dag te trainen (soms wel meerdere malen per dag) in het tweede geval heb je misschien aan 10 dagen rust nog niet voldoende.

Ja zo is het ook. Maar ik betwijfel of hier veel leden zullen zijn die genoeg discipline zullen hebben om trainingen neer te zetten waar je 10 dagen rust voor nodig zult hebben. Vandaar het aangedragen gemiddelde.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven