FrenkV
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 85kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Train ook in een garage. Nooit last van kou, daar kleed je je toch gewoon op?
Hoeveel mensen lopen er wel niet hard buiten in de winter en verder alle andere buitensporten als voetbal, gaan toch allemaal door.
Ik begin met een trui en een vest en na 1 oefening gaat het vest uit en heb ik het heerlijk. Moet wel handschoenen aan maar daar is verder ook niks mis mee. Onderschat niet hoe snel een lichaam het warm krijgt dat aan het sporten is, zelfs tijdens krachtsport.
Kan het grotendeels beamen, train ook in een niet geisoleerde garage en geen verwarming. Is de eerste 10 minuten koud, maar draaglijk. Persoonlijk veel meer last van de warmte in de zomer.
Hoe je bencht met handschoenen is me wel een raadsel.

Thanks!
Je bedoelt de isolatie?
Ik zocht dus naar zo dun mogelijk en zo hoog mogelijke R waarde.
Want breedte van garage valt echt tegen met wat ik ermee wil, dus wilde zo min mogelijk ruimte verliezen.
Heb daarom uiteindelijk gekozen voor "Styrofoam IB isolatieplaat 20mm" tussen het raggelwerk.
buiten -> muur -> dampopen folie -> raggelwerk + styrofoam -> dampdicht folie -> OSB platen
(onder de rubberen vloer heb ik nog 2mm dampdichte ondervloer geplaatst)

Yes dat ook gedaan, wordt zelfs een mechanische ventilatie
Boven in midden van garage heb ik al een gat in de muur voorbereid van 150mm.
De ventilator moet ik nog erin monteren, dat doe ik zodra de spiegels gemonteerd zijn, kan ik de draden mooi wegwerken boven de lijst van de spiegel
-- edit --
R= 0,85
Niet veel dus volgens het boekje, maar scheelt in praktijk echt veel.
Zeker als het buiten onder nul is (ik heb een Zebro kacheltje die ik zowel voor de isolatie en na de isolatie heb gebruikt bij zelfde buitentemperaturen, na de isolatie hoefde die niet meer voluit te branden terwijl de temp ook hoger was binnen).
Ziet er iig netjes uit.