AndroidHealthClinic

Homegym in schuur, kans op roest?

Verjaardag

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
81kg
Hallo,

Ik ben van plan een soort homegym te maken in mijn schuur. Eén van de producten die ik wil kopen: 4 in 1 krachtstation weimar bij strayshop.

Mijn vraag is nu of het wel een slim idee is. Mij werd namelijk verteld dat het kan gaan roesten vanwege de vochtigheid en ik vraag me af of dit daadwerkelijk het geval is. Zoja, wat precies (aan de weimar krachtstation 4 in 1) kan gaan roesten? Het alluminium-achtige gedeelte? De gewichten?
Ervaringen met een eigen homegym of iets dergelijks zijn ook welkom om te delen. Ben benieuwd met de ervaringen.:);)

gietijzeren gewichten zouden kunnen roesten misschien, maar dat kun je er wel terug afkrijgen.

als je powerrack roest, zou je er een laagje hammerit over kunnen doen

af en toe sommige onderdelen met ptfe spray eens inspuiten

zou je er niet door laten tegenhouden
voor hetzelfde geld zou je eventueel dit kunnen kopen: http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack/ ga je iets langer plezier aan hebben denk ik

Heb zelf nu 3 jaar een homegym in een schuur. Heb verschillende stangen en gietijzeren gewichten die na 1-2 jaar behoorlijk zijn gaan roesten. Powerrack en bankje zien er nog wel redelijk uit met minimale roest. Nou is onze schuur redelijk slecht geïsoleerd (meeste vocht komt via de grond).

Zelf geef ik er weinig om ondanks, gezien het gewicht gelijk blijft en ik mijn trainingen nog kan uitvoeren. Ik kan alleen niks meer 2e hands verkopen gezien de staat.

Zoals hier boven gezegd wordt kan je het wel voorkomen door RVS materiaal te nemen met lak, eventueel zelf ook inspuiten dus. Stangen en plates van de grond houden of opbergen. Eventueel rubber schijven overwegen.

als je grond vochtig is, dan leg je daar toch zwarte mdf platen (waterbestendig) over, en dan een laag rubbermatten?

Terug
Naar boven