XXL Nutrition

Homocysteïne waardes onder controle houden tijdens a.s. gebruik?

InstructerB

Advanced Bodybuilder
Waardering
16
Wordt er door de bodybuilders die a.s. gebruiken ook aandacht besteed aan de verhoogde Homocysteïne waardes die o.a. door het steroiden gebruik flink kunnen toenemen?
Extra spiermassa, een dieet hoog in proteine, anabolen steroiden, proteine voor het slapen gaan. Het zijn allemaal factoren die je Homocysteïne waardes omhoog jagen. Eem te hoge Homocysteïnewaarde kan onder andere leiden tot hart en vaatziekten, een herseninfarct en trombose.
De Homocysteïne waardes zijn redelijk makkelijk onder controle te houden door het toevoegen van extra Vitamine B6, Foliumzuur, Vitamine B12 en TMG.
De vitamines B dragen tevens bij aan een betere eiwitsynthese.
Dus misschien dat voor jullie dit een aanrader is:
[Link niet meer beschikbaar]

klinkt een beetje als een verkooppraatje

Hi,

Ik heb in het midde de 90er jaren aan een studie meegedaan wat dit betrefft.
Mijn homocysteine waardes zijn erfelijk bedingt verhoogt, sinds die tijd neem ik een supplement "medyn" elke dag 3 tabletten a pyridoxinhydrochlorid (vit b6) a 8 mg, foliumzuur 0.2 mg en Cyanocobalamin (Vit b12) a 0,01 mg.
De waardes dalen daardoor redelijk, maar helaas niet ver genoeg tot in de "normale" zone.
Veel mensen weten het van hun zelf niet als de homocystein waardes te hoog zijn, omdat je er niets van merkt kwa gezondheid.
Helaas pas als het te laat is (aderverkalking)

dus mensen, laat het even testen :)

Hmmm, hier had ik niet eerder van gehoord.

Vit. B supplementatie is dus een aanraden wat ik zo lees.

Vit b12 inject en B-complex zitten er standaard in bij mij.
Is ook goed voor je zenuwstelsel.

hmz..

intressant.. valt deze meetwaarde onder de gewone bloedcontrole ? (algehele checkup?)
Ik kan me zo voorstellen dat het niet alleen voor as gebruikers geldt.

Bij mij in de familie zitten nogal wat hartkwalen, ik weet niet precies hoe deze erfelijk zijn (vader-dochter, moeder-zoon, vader-zoon, opa-kleinzoon etc.)

misschien toch even laten checken, maar das helaas oneerlijk, ik gebruik al ruim en half jaar B12 2on 2off

hmz..

intressant.. valt deze meetwaarde onder de gewone bloedcontrole ? (algehele checkup?)
Ik kan me zo voorstellen dat het niet alleen voor as gebruikers geldt.

Bij mij in de familie zitten nogal wat hartkwalen, ik weet niet precies hoe deze erfelijk zijn (vader-dochter, moeder-zoon, vader-zoon, opa-kleinzoon etc.)

misschien toch even laten checken, maar das helaas oneerlijk, ik gebruik al ruim en half jaar B12 2on 2off

Nee, dat moet je extra laten testen.
Het geldt zeker niet alleen voor as gebruikers.

Laat maar liever even checken

Het overmatig gebruik van foliumzuur wordt op zijn beurt gelinkt met kanker. Vraag blijft wanneer is teveel. Krijg ook foliumzuur voorgeschreven voor te hoge homosysteinewaarden

Voeding

Het overmatig gebruik van foliumzuur wordt op zijn beurt gelinkt met kanker. Vraag blijft wanneer is teveel. Krijg ook foliumzuur voorgeschreven voor te hoge homosysteinewaarden

Voeding

krijg je alleen foliumzuur voorgeschreven zonder b vitaminen ?

Ik neem 0.6 MG foliumzuur per dag ipv 0.3 microgram, dus aardig veel ja :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Overal waar je teveel van binnen krijgt is natuurlijk niet goed, wanneer je eet leeft en traint als een bodybuilder heb je gewoon meer vitamines en mineralen nodig dan een gemiddeld persoon. De ADH die ze hier in Nederland dus opgeven gaat voor de meesten van ons niet op.
Extra aanvulling kan dan raadzaam zijn. De stoffen in het product dat ik als voorbeeld gaf werken synergetisch. Als je ze dus samen neemt heb je van ieders minder nodig voor een goed effect. Echter extra vitamines B zijn altijd raadzaam voor bodybuilders omdat vitamines B nadrukkelijk betrokken zijn bij de stofwisseling en dus ook de eiwitsynthese. Aangezien ze wateroplosbaar zijn neem ik persoonlijk liever een beetje teveel dan te weinig.

krijg je alleen foliumzuur voorgeschreven zonder b vitaminen ?

Ik neem 0.6 MG foliumzuur per dag ipv 0.3 microgram, dus aardig veel ja :eek:

Hier in Belgie is dat medicijn/supplement "Folavit", samenstelling weet ik niet juist maar dacht 0,4mcg foliumzuur, verder weet ik niet wat ze erin kapten... Ik heb het even ingenomen maar ben ermee gestopt. Misschien is dit wel niet verstandig en moet ik het weer oppikken

Een tekort aan deze vitamines kan dan leiden tot een verhoogd homocysteïnegehalte. Een gebrek aan vitamines kan veroorzaakt worden doordat iemand niet gezond eet. De oorzaak kan echter ook liggen in een verminderde opname van vitamines door de darmen na bijvoorbeeld een maagoperatie of een darmziekte. Sommige medicijnen staan erom bekend dat ze vitamines in het lichaam versneld afbreken.

Wij bodybuilders eten natuurlijk niet gezond en gevarieerd genoeg?

Wij bodybuilders eten natuurlijk niet gezond en gevarieerd genoeg?

Ik ben van menig dat zo goed als niemand alle vitamines, mineralen en co-factoren en andere belangrijke stoffen binnen krijgen, die ze nodig zouden hebben. Dit heeft o.a. te maken met onze lifestyle (ongezonde gewoonten, stress enz), de slechte kwaliteit van de voeding (vers is vaak niet echt vers, alles wordt bespoten en te snel opgekweekt, de manier waarop we het bereiden)
Helemaal als bodybuilder heb je gewoon behoefte aan extra aanvulling, met gevarieerd eten kom je er in mijn ogen niet. Daarnaast is het vaak zo dat bodybuilders eentonig eten, veel proteine consumeren (ben ik ook een voorstander van) en teweinig groente en fruit eten.
Ik zeg dus niet dat alle bodybuilders niet gezond en gevarieerd genoeg eten, zoiets kun je nooit stellen. Want wat de ene bodybuilder doet heeft weer niks te maken met de andere.
Helemaal wanneer je ook nog a.s. gebruikt en je lichaam in hyperdrive functioneerd en jij probeert kwaliteit spiermassa op te bouwen. Dan kom je er echt niet met alleen je macro nutrienten. Voor het aankomen van kwaliteit spiermassa moet je verder denken dan alleen de grote stukken. Zonder genoeg micronutrienten om alle marconutrienten goed te verwerken bouw je dus geen kwaliteit op. Je kunt misschien wel veel aankomen, maar het gaat er in mijn ogen om wat er een half jaar of een jaar later nog aanzit.

ik neem dit supplement (TryMethylGlycine) sinds een paar weken maar van een ander merk. besteld bij Smeets en Graas: MorEPA visolie, Barlean's omega-3, New Chapter biologische kruiden, gezondheidspakketten, boeken. wel dezelfde ingrediënten.

Bedoel je dat je deze gekocht hebt?
Homocysteïne en methyldonoren | Smeets & Graas
trimethylglycine(TMG) zit ook in het product dat ik liet zien. Beide producten zijn nagenoeg gelijk.
Dan kun je de volgende keer beter bij mij bestellen 100 tabletten voor 15 Euro, ipv 180 capsules voor 60,50.

ik zal het onthouden. als er dezelfde hoeveelheid inzit, is het inderdaad beter om bij jou te bestellen.

Terug
Naar boven