AndroidHealthClinic

how to get big

ChOcomelk is gewoon een excuus om te kunnen junken vind ik. Kijk iemand als verb die eet voor de rest clean maar bijv Mike026 eet vooral troep erbij nog(las net je log even door), dat is puur gericht op aankomen(vooral vet en vocht) maarja als dat je doel is.

Haha. Heb je mijn kracht gains ook gezien dan? En fysiek verandering van de afgelopen 1,5 jaar. sinds dat ik begonnen ben met trainen dus?

Ik eet ook gewoon havermout pannenkoeken, kipfilet, rijst, pastas.. Af en toe extra vis.
Voeg daar alleen grote hoeveelheid chocomel aan toe. Waarom? Gewoon omdat het kan en omdat ik een rasechte ecto ben.

leuke post. op sommige punten wel wat overdreven.

Heel mooi stuk tekst met veel waarheden. Creatine helpt je inderdaad het meeste als supplement. Al is proteinepoeder ook een een mooi supplement.

Lekker zwaar gaan met 4-6 reps. Met dit stuk tekst haal ik voldoening uit met wat ik doe.
En al helemaal als ik de Nike 'No Excuses' video bekijk. Niks is zo erg als mensen die zeggen dat ze iets niet willen/kunnen.

Opzich niks nieuws onder de zon.
Lijkt me dat iedereen het belang van deadlifts, squats en benchpresses wel inziet.
En goh, je hebt voeding nodig om massa aan te zetten.

Vind whey overigens een fijn product, wat is er mis mee? Het bevat eiwit en thats it, dat het geen maaltijd vervanger is moge duidelijk zijn.

De basis is goed, alleen overdrijft hij erg.

Every minute you do flyes you get smaller...:roflol:

Je krachtgains zijn inderdaad erg indrukwekkend en je fysiek is ook van normale jongen naar brede gozer getransformeerd. Alleen een echt mooi fysiek vind ik het niet, iedereen kan makkelijk groot en breed worden door simpelweg veel te vreten. Maar het hele jaar(of een langere periode) een mooi droog en kloppend fysiek houden dat lukt maar weinigen. En met producten als chocomelk lukt dat al helemaal niet(uitzonderingen daar gelaten).

Haha. Heb je mijn kracht gains ook gezien dan? En fysiek verandering van de afgelopen 1,5 jaar. sinds dat ik begonnen ben met trainen dus?

Ik eet ook gewoon havermout pannenkoeken, kipfilet, rijst, pastas.. Af en toe extra vis.
Voeg daar alleen grote hoeveelheid chocomel aan toe. Waarom? Gewoon omdat het kan en omdat ik een rasechte ecto ben.

Je hebt me nu serieus aan het twijfelen gebracht.

Som eens de voor- en nadelen op als je wilt?

Is er een bepaald merk waar je bij zweert?

Je krachtgains zijn inderdaad erg indrukwekkend en je fysiek is ook van normale jongen naar brede gozer getransformeerd. Alleen een echt mooi fysiek vind ik het niet, iedereen kan makkelijk groot en breed worden door simpelweg veel te vreten. Maar het hele jaar(of een langere periode) een mooi droog en kloppend fysiek houden dat lukt maar weinigen. En met producten als chocomelk lukt dat al helemaal niet(uitzonderingen daar gelaten).
Je begrijpt dit hele stuk niet en hoe iemand als Mike bezig is zichzelf te ontwikkelen. Het gaat hier om de progressie die je moet maken als krachtatleet en wat je daarvoor moet doen. Omdat de schrijver het stuk kort en bondig heeft gehouden en geen heel boek heeft geschreven komen bepaalde uitspraken wat ongenuanceerd over. Mensen die daar over vallen begrijpen het niet en zullen het helaas ook nooit begrijpen.

Bij Mike kun je mooi zien wat hij ervoor moet doen om een bepaald doel te bereiken. Verb stond er al zo bij toen hij op dit forum kwam. Ik weet minder van hem dan van Mike (de geschiedenis). Daardoor zijn mensen als Mike imo veel interessanter om te volgen. Wanneer Mike ervoor gaat kiezen te gaan cutten zal hij er zeker heel goed bijstaan. Al dat gezeur over vetgains zal je progressie alleen maar beperken. Wie wil groeien moet zichzelf een beetje vies durven te maken.

Laatst bewerkt:
Als je het aankomen voornamelijk voor kracht doet, dan is er niks mis met chocomelk begrijp me niet verkeerd, maar voor een mooi fysiek vind ik het maar niks. En jij zegt ALS hij gaat cutten, maar wanneer gebeurd dat? Ik kijk naar hoe hij er nu uitziet, niet als dit of als dat. Kijk het licht er maar aan vanuit welke hoek je dit artikel bekijkt. Voor pl/strongman vind ik het een redelijke tekst, in BB opzicht niet.

Laatst bewerkt:
Opzich niks nieuws onder de zon.
Lijkt me dat iedereen het belang van deadlifts, squats en benchpresses wel inziet.
En goh, je hebt voeding nodig om massa aan te zetten.

Vind whey overigens een fijn product, wat is er mis mee? Het bevat eiwit en thats it, dat het geen maaltijd vervanger is moge duidelijk zijn.

No focking way!!!
Bij mij in de sportschool doet naast mijzelf, nog 1 iemand anders Squats en Deadlifts. De rest rent van aparaat naar aparaat, doet 1 setje van 10 en bewonderd zichzelf dan in de spiegel.

Dus ja, zou wel moeten, maar in de praktijk valt het erg tegen!

Als je het aankomen voornamelijk voor kracht doet, dan is er niks mis met chocomelk begrijp me niet verkeerd, maar voor een mooi fysiek vind ik het maar niks. En jij zegt ALS hij gaat cutten, maar wanneer gebeurd dat? Ik kijk naar hoe hij er nu uitziet, niet als dit of als dat. Kijk het licht er maar aan vanuit welke hoek je dit artikel bekijkt. Voor pl/strongman vind ik het een redelijke tekst, in BB opzicht niet.
Juist voor bb-ers ook. Wat maakt het uit hoe hij er nu uitziet! Progressie weet je nog? Weet niet hoeveel kwaliteitsmassa hij heeft gewonnen maar meer dan mening een naturel bodybuilder in hetzelfde tijdsbestek daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Wanneer je een wedstrijd doet kun je wel steeds lopen zeiken hoe dik en vochtig iemand offseason is maar op de wedstrijd zelf staan ze er steengoed bij. Mike is pas 1,5 jaar bezig. Wat heeft het voor zin om dan met een 6-pack rond te gaan lopen als hij daarbij 5 a 10kg spiermassa moet inleveren omdat de gains minder zijn. Eerst een paar jaar spiermassa op dat frame gooien en neem de vetgains daarbij voor lief. Later kan je ervoor kiezen dat vet omlaag te brengen.

Laatst bewerkt:
Dat is wat ik vaak hoor ja, maar uiteindelijk hebben die gasten die een aantal jaar alles hebben kunnen eten wat los en vast zit geen discipline om te gaan cutten. Genoeg voorbeelden in de praktijk gezien. En waarom zou je de eerste jaren er redelijk vettig bij willen lopen? Liever gewoon gelijk beginnen met een clean bulk en langzaam spiermassa opbouwen zodat je er het hele jaar goed bij loopt. Maar iedereen heeft zo zijn voorkeur..

No focking way!!!
Bij mij in de sportschool doet naast mijzelf, nog 1 iemand anders Squats en Deadlifts. De rest rent van aparaat naar aparaat, doet 1 setje van 10 en bewonderd zichzelf dan in de spiegel.

Dus ja, zou wel moeten, maar in de praktijk valt het erg tegen!

Ik doel hierbij op krachtsporters/bodybuilders, niet het fitness volk die buikspier-kwartiertjes volgen en enkel hun armen een beetje pompen.

Ik doel hierbij op krachtsporters/bodybuilders, niet het fitness volk die buikspier-kwartiertjes volgen en enkel hun armen een beetje pompen.

Ik snap het...
Maar het feit blijft dat juist die laatste groep 'het fitness volk' wel de meerderheid van dit forum lijkt te bevolken!;)

Ik snap het...
Maar het feit blijft dat juist die laatste groep 'het fitness volk' wel de meerderheid van dit forum lijkt te bevolken!;)

En het is onze taak om die mensen eens te leren wat echt bbing is.
en als ze niet willen luisteren, bannen die hap

+1

btw nog een reden waarom ik het niet zuip! het is een zuivel product, ik heb zuivel afgezworen (behalve kwark voor het slapen en 250ml melk met me havermout)
chocomelk is idd wel een goeie kcalbom, maar kheb liever clean food zoals patmuscle zegt

Ik denk dat een beetje onzin vriend.
Waar is kwark van gemaakt denk je? En wat zit er in? dacht wel nagenoeg hetzelfde als in gewoon de melk voordat het ietsje gefermenteerd is en gestremd tot kwark.........

Chocomelk is idd een zeer goede gainer.
Ten eerste vanwege de melk en ten 2e vanwege de cacao bestanddelen die gunstig werken voor je herstel.
Betere chokomelk bevat druivensuikers en zullen de katabolisme onmiddellijk stoppen na de training de redelijke dosering van whey en caseïne zullen daarna erg snel hun herstellende werk doen.
Beste blijft toch een goede shake(met melk, incl evt snelle suikers) te nemen, maar die kan je ook maken met chocomelk natuurlijk he. Gewoon 2 scheppen whey door je choco en you're done.

Dit is overigens bij meerdere university's in meerdere jaren en met grotere groepen sporters onderzocht en telkens met dezelfde resultaten.

mbt het gezwam over KH/carbs na een training verder, een kleine dosering snelle suikers is zat om het katabolisme tegen te gaan of geheel te stoppen, meer is nutteloos.

Verder even ontopic, het stuk bevat dingen die goed zijn en zeer correct, maar tegelijk zit er ook een hoop BS in.

Groot worden van suiker en klein blijven van eiwit ? hahaha, dat is een top opmerking in het stuk. Maar ja later moet je weer een EXTRA gallon of milk drinken (voor de eiwitjes, voor spiermassa). Dus eerst linksom dan weer rechtsom draaien.

Het gelul over cable flyes en legcurls is ook grote BS. Je wordt er niet kleiner van. Je krijgt er betere pec's van en betere hamstrings.
Het zijn voor bodybuilders belangrijke spieren om te perfectioneren in shape.
En om te zeggen dat ik klein ben,.............dan wil ik wel eens naast de schrijver gaan staan. Ik verwacht dan wel een beul van een vent van tenminste 180kilo op 10%bf.

Alleen de 3 of 4 grote compounds doen is niet relevant voor bodybuilders.
Je bent dan met iets anders bezig, niet met bodybuilding iig.

Je traint in principe altijd naar je doelen. Is je doel powerlifter te zijn, dan train je als een powerlifter en krijg je een body van een powerlifter.
Is je doel om (contest) bodybuilder te zijn, dan zal je moeten trainen als bodybuilder om er uit te gaan zien als een bodybuilder.
Je moet dan dus wel trainen zoals Jay Cutler, wel elke spier apart aanpakken, wel een goede split maken en wel de kleinere spiertjes ook goed trainen naast de grotere compounds.

Heb btw ook de filmpjes gezien van Goliath project, moet er gewoon hard om lachen als je het naast het stuk legt, squats 220kg met veel pijn en moeite 1x. tot de 180 setjes van slechts 3 met rustpauze.
Conclusie,...Project Goliath, ....niets beter dan andere gangbare systemen en visies.
En voor bodybuilding...nope, kansloos.

Laatst bewerkt:
Juist voor bb-ers ook. Wat maakt het uit hoe hij er nu uitziet! Progressie weet je nog? Weet niet hoeveel kwaliteitsmassa hij heeft gewonnen maar meer dan mening een naturel bodybuilder in hetzelfde tijdsbestek daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Wanneer je een wedstrijd doet kun je wel steeds lopen zeiken hoe dik en vochtig iemand offseason is maar op de wedstrijd zelf staan ze er steengoed bij. Mike is pas 1,5 jaar bezig. Wat heeft het voor zin om dan met een 6-pack rond te gaan lopen als hij daarbij 5 a 10kg spiermassa moet inleveren omdat de gains minder zijn. Eerst een paar jaar spiermassa op dat frame gooien en neem de vetgains daarbij voor lief. Later kan je ervoor kiezen dat vet omlaag te brengen.

BS Chicken!
Om veel VVM aan te zetten is het totaal overbodig om moddervet te worden, dat weet jij ook.
Je moest eens niet recht willen lullen wat krom is.
Dat de gemiddelde PL'er er heilig in gelooft dat hij modder vet moet worden om ook sterker te worden, dat is hun probleem.

Een bodybuilder wordt groter dan een PL'er qua VVM en ook de krachtgains lopen op den duur in tot nagenoeg dezelfde hoogte als een gemiddelde PL'er.

Vetgains voor lief nemen is geen probleem, maar zoals de gemiddelde PL'er hier op DBB dat doet, sorry dat slaat als een tang op een vet varken.
Waarom moet je er bij lopen met een bf van meer dan 30%? En dan eventueel later weer gaan cutten? Dan doen we dat op jouw manier en dan? Hoeveel VVM kwijt? 20kilo of meer? Dus waar was dan die kwaliteitsmassa? Dat was ook vet en vocht.
BS dus weer he.

Je zou je ook eens kunnen verdiepen in wedstrijd BB'ers en zien hoe die het doen.

Laatst bewerkt:
hey martin! gehoord dat ik 5de ben geworden?:)

Terug
Naar boven