MuscleMeat

how to get big

neem een cursus engels zou ik zeggen, die gast bedoelt die super dudes na het trainen protein shakes nemen dit is inderdaad totaal nutteloos eerste wat je moet nemen is carbssssssssssssssssssssssssssss

dus nee is geen bullshit
ik heb altijd al gehoord da je proteine shakes moet nemen na je work-out, waneer moet je die dan nemen?

Dat is wat ik vaak hoor ja, maar uiteindelijk hebben die gasten die een aantal jaar alles hebben kunnen eten wat los en vast zit geen discipline om te gaan cutten. Genoeg voorbeelden in de praktijk gezien. En waarom zou je de eerste jaren er redelijk vettig bij willen lopen? Liever gewoon gelijk beginnen met een clean bulk en langzaam spiermassa opbouwen zodat je er het hele jaar goed bij loopt. Maar iedereen heeft zo zijn voorkeur..
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Pl-ers en strongman hebben daar over het algemeen geen kaas van gegeten.

Je moet erg veel geduld hebben als je gaat cutten, daar moet je je goed in verdiepen. Zelf hanteer ik ook de dirty bulk methode al weer bijna 2 jaar. Dat vind ik dan wel een mooie periode om een goed cut in te zetten. Steeds weer een half jaartje clean bulken en weer cutten gaat mij veel te traag.

Voor 8kg vet verlies ga ik ruim 16 weken uittrekken, gewoon rustig cutten en zo spierverlies beperken. Mijn bodybuilding achtergrond helpt daar natuurlijk wel bij.

hey martin! gehoord dat ik 5de ben geworden?:)

Ik zag het in je sig,
top!
Ik doe het je niet na, of telt een minivan trekken ook mee?

Wanneer ga jij eigenlijk een keer verhuizen Skinnie? Als je wat dichterbij woont dan zou ik wel eens met je willen trainen...lijkt me wel eens lekker een keer echt zwaar kapot gaan.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

Hier moet ik je wel gelijk in geven. Pl-ers en strongman hebben daar over het algemeen geen kaas van gegeten.

Je moet erg veel geduld hebben als je gaat cutten, daar moet je je goed in verdiepen. Zelf hanteer ik ook de dirty bulk methode al weer bijna 2 jaar. Dat vind ik dan wel een mooie periode om een goed cut in te zetten. Steeds weer een half jaartje clean bulken en weer cutten gaat mij veel te traag.

Voor 8kg vet verlies ga ik ruim 16 weken uittrekken, gewoon rustig cutten en zo spierverlies beperken. Mijn bodybuilding achtergrond helpt daar natuurlijk wel bij.

Niks beperken MC,
gewoon puur behouden en liefst nog iets vvm gainen.
16weken als uitganspunt voor 8kilo vet is te doen maar is wel wat strak om er beter uit te komen. Ik zou er nog 4 weken aanplakken.

Rustig cutten is wel het beste verder.

Maar dan ga je cutten, ben je klaar en zie je er prima uit. Vervolgens ga je neem ik aan weer dirty bulken, zonde vind ik dat. Kan er gewoon niet over uit dat je er niet het hele jaar goed bij wil lopen wat ook prima valt te combineren met strongman/pl

Wanneer ik voldoende spiermassa heb bereikt heb ik er geen problemen mee het hele jaar er goed bij te lopen. :D

Ik ga daarna zeer waarschijnlijk weer goed bulken maar kom dan niet meer in de buurt van die 20%. Heb nu in 2 jaar tijd 4kg vet gewonnen dus die gains vallen nog wel redelijk mee.

wat je er ook uithaalt, het werkt voor mij iig motiverend :)

leuk stuk

BS Chicken!
Om veel VVM aan te zetten is het totaal overbodig om moddervet te worden, dat weet jij ook.
Je moest eens niet recht willen lullen wat krom is.
Dat de gemiddelde PL'er er heilig in gelooft dat hij modder vet moet worden om ook sterker te worden, dat is hun probleem.

Een bodybuilder wordt groter dan een PL'er qua VVM en ook de krachtgains lopen op den duur in tot nagenoeg dezelfde hoogte als een gemiddelde PL'er.

Vetgains voor lief nemen is geen probleem, maar zoals de gemiddelde PL'er hier op DBB dat doet, sorry dat slaat als een tang op een vet varken.
Waarom moet je er bij lopen met een bf van meer dan 30%? En dan eventueel later weer gaan cutten? Dan doen we dat op jouw manier en dan? Hoeveel VVM kwijt? 20kilo of meer? Dus waar was dan die kwaliteitsmassa? Dat was ook vet en vocht.
BS dus weer he.

Je zou je ook eens kunnen verdiepen in wedstrijd BB'ers en zien hoe die het doepn.
Je denkt dat iedere pl of Strongman op dbb moddervet is of zo? Ik heb met een groot aantal getraind en dat valt echt wel mee hoor..

ik heb altijd al gehoord da je proteine shakes moet nemen na je work-out, waneer moet je die dan nemen?

Neem BCAA's en amino's vlak voor je workout (desnoods ook tijdens).
Na je workout direct snelle carbs, da's waar je spieren om schreeuwen.
Half uurtje daarn kan je weer aan de eiwitten (of beter nog, een lekkere maaltijd). Voor het slapen een bakkie kwark en je zit de hele nacht garant!:)

Neem BCAA's en amino's vlak voor je workout (desnoods ook tijdens).
Na je workout direct snelle carbs, da's waar je spieren om schreeuwen.
Half uurtje daarn kan je weer aan de eiwitten (of beter nog, een lekkere maaltijd). Voor het slapen een bakkie kwark en je zit de hele nacht garant!:)

Hoe zit het met mij dan, ik drink tijdens de workout super carbo +,
Daar zitten 100kh's in per halve liter..
En direct na m'n workout neem ik vloeibare amino's.

+1

btw nog een reden waarom ik het niet zuip! het is een zuivel product, ik heb zuivel afgezworen (behalve kwark voor het slapen en 250ml melk met me havermout)
chocomelk is idd wel een goeie kcalbom, maar kheb liever clean food zoals patmuscle zegt

Dus eigenlijk heb je zuivel niet afgezworen.

Hoe zit het met mij dan, ik drink tijdens de workout super carbo +,
Daar zitten 100kh's in per halve liter..
En direct na m'n workout neem ik vloeibare amino's.

Als dat voor jou werkt, dan zou ik niets veranderen.
Ikzelf zorg met een goede maaltijd voor genoeg Carbs voor de training.
Ben in de cut, dus ik wil juist dat alle suikers na de training verdwenen zijn voor een effectieve cardiosessie. Dus geen carbs tijdens de training!

In de bulk, en als je niet goed gegeten hebt of een lange workout doet, zou je best arbs kunnen nemen, maar zelf zou ik ze na de workout doen. Je glycogeen is dan het eerste wat je wilt aanvullen.

Je denkt dat iedere pl of Strongman op dbb moddervet is of zo? Ik heb met een groot aantal getraind en dat valt echt wel mee hoor..

+1 Menig pl'er is misschien wel aan de vettere kant maar als die jongens een paar weekjes gaan cutten kunnen de meesten zo het podium op ;)

Andersom valt dat niet zo snel te zeggen.

Plus ze zijn beresterk ;)

lijkt wel reclamen voor melk.
zeer goed artikel dat wel...

YUS (y)

meer dan waarheid,
ik train nog maar 2 jaar, zonder suplementen, en met een liter melk na de training.
Alleen basis oefiningen (als er geen barbell, of dumbbell in voorkomt zie je me het niet snel doen).

Elke dag 1 uur lang HARD en echt HARD traine (screw die pauzes)...
Al die wannebe's en would-be's in de fitness met hun shakes zijn lekker jarloers op mij.
En alle bodybuilders zijn jarloers omdat ik wreed meer vordering maak dan hun in hun jeugdjaren.... nice :)

Bodybuilding = Trainen, HEEEL hard trainen... En al de rest van de rommel laat je achterwegen.

Met 2 uur fitness, waarvan je 2 sets benchpress hebt gedaan, en voor de rest hier en daar wat rommel machientjes, en dan nog eens tegen iedereen gaan zeveren,raak je er niet...

Dit artikel is heilig :)

Jij wel.

YUS (y)

meer dan waarheid,
ik train nog maar 2 jaar, zonder suplementen, en met een liter melk na de training.
Alleen basis oefiningen (als er geen barbell, of dumbbell in voorkomt zie je me het niet snel doen).

Elke dag 1 uur lang HARD en echt HARD traine (screw die pauzes)...
Al die wannebe's en would-be's in de fitness met hun shakes zijn lekker jarloers op mij.
En alle bodybuilders zijn jarloers omdat ik wreed meer vordering maak dan hun in hun jeugdjaren.... nice :)

Bodybuilding = Trainen, HEEEL hard trainen... En al de rest van de rommel laat je achterwegen.

Met 2 uur fitness, waarvan je 2 sets benchpress hebt gedaan, en voor de rest hier en daar wat rommel machientjes, en dan nog eens tegen iedereen gaan zeveren,raak je er niet...

Dit artikel is heilig :)

Hiervoor heb jij speciaal een account aangemaakt?

Achja, ik kom om in de sups. Ik heb nu allemaal halve potjes staan van dingen die ik toch niet meer gebruik, en een hele doos vol samples en flesjes. Ik beperk me nu tot BCAA'S met dextrose bij de trainingen. S'ochtends en 's avonds een shake Miccelar caseine. Ga er wel lekker op. Ben februari begonnen en heb al 10 kilo gegained met vrij laag vp. Zou het aan iedereen aanraden Miccelar caseine en BCAA's. Eventueel voor 1,50 wat dextrose erbij van de AH.

Terug
Naar boven