MuscleMeat

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

• Topic Starter Topic Starter
Je zet geen spanning op je bovenrug met deadlifts

Meer je borst naar voren drukken en schouderbladen naar achter trekken

Had vandaag een stukje gelezen over schouder positie over de bar. Heb geprobeerd chest goed omhoog te houden en lats flex ik altijd naar kontzakken toe, zo pleurklaat mij een keer verteld heeft. Maar dat fixt m'n onderrug niet. Chest goed omhoog houden heeft Squat wel heel veel geholpen

Je lijkt nogal je hoofd naar achteren te gooien tijdens het deadliften. Je lichaam volgt je hoofd in plaats van andersom om het zo maar te zeggen. Ik denk dat je er iets meer moet focussen om je borst naar voren te gooien in plaats van je hoofd naar achteren, die moet neutraal blijven. En je rug lijkt wat te bollen. Misschien dat het helpt.

Hoo G wat zei ik in karma, fckng wizard.

je focust te veel op heupen laag en/of te weinig op knieen naar buiten ipv naar voor en daardoor moet de barbell ook te ver voor je beginnen voor een goede sumo pull. het eerste wat je ziet gebeuren als je begint te trekken is dat je heupen omhoog schieten omdat ze veel te laag zitten en de bar naar achter beweegt omdat hij te ver naar voor ligt.

je zet ook niet echt goed spanning in je rug lijkt het inderdaad zoals bosshogg zei.

Je lijkt nogal je hoofd naar achteren te gooien tijdens het deadliften. Je lichaam volgt je hoofd in plaats van andersom om het zo maar te zeggen. Ik denk dat je er iets meer moet focussen om je borst naar voren te gooien in plaats van je hoofd naar achteren, die moet neutraal blijven. En je rug lijkt wat te bollen. Misschien dat het helpt.

Hoo G wat zei ik in karma, fckng wizard.

Thanks guys, ik ga volgende keer beter op chest letten.

je focust te veel op heupen laag en/of te weinig op knieen naar buiten ipv naar voor en daardoor moet de barbell ook te ver voor je beginnen voor een goede sumo pull. het eerste wat je ziet gebeuren als je begint te trekken is dat je heupen omhoog schieten omdat ze veel te laag zitten en de bar naar achter beweegt omdat hij te ver naar voor ligt.

je zet ook niet echt goed spanning in je rug lijkt het inderdaad zoals bosshogg zei.

Sumo vind ik de vetste stijl. Als ik die techniek goed onder de knie krijg wil ik zo gaan pullen. Alleen voel me heel zwak vanavond de grond. Knieën heb ik laatste keer goed proberen naar buiten te duwen alleen dan voelt het alsof m'n heupen heel strak zijn. En als ik niet zo diep naar beneden zak heb ik best erge foward lean in de sumo. En het is de bedoeling om helemaal omhoog te blijven toch?

Zwak van de grond is wel een beetje inherent aan sumo. Het wordt nogal snel heel moeilijk om de lift af te maken als je bijvoorbeeld met je heupen hoger gaat beginnen en/of je rug gaat bollen (waardoor het wel makkelijker wordt onderin).

Hoe ver je voorover leunt moet je niet te veel op letten want dat verschilt nogal per lifter. Let er eerder op dat je knieen niet te ver naar voor komen, je rug recht is, de bar niet te ver van je af ligt en je schouders boven/een heel klein stukje voorbij de bar zitten.

Filmpje over verschil tussen heupen laag en heupen naar de bar:
https://www.youtube.com/watch?v=V2lAm_QLRWU

Pfff moe, maar nog wel lekkere training gehad. 75 min klaar :D

DB press
Even keertje afwisselen van bp. Echt maanden geleden dat ik dit heb gedaan dus ook geen idee hoe sterk.
10x16kg
10x20kg
8x22kg
10x24kg
8x26kg
8x26kg vpr?
6x30kg pr Zonder zoveel volume hier voor kan ik volgende keer easy setjes hiermee maken.

OHP
Wou hiermee beginnen maar squatrack was bezet. Ohp is nooit meer iets na benchen te zwaar
10x20kg
8x30kg
1x40kg
5x45kg hard
5x45kg
5x45 zwaar

lat raise
8x
8x
12x
12x
15x

cgbp
Zwaar pfff
10x20kg
6x40kg
5x60kg
5x60kg
8x60kg 0 over

v pulldown
10x90kg
10x100kg
10x100kg
10x100kg
8x100kg negative sloom

low row machine
10x
10x
6x
6x

Alternating db curls
15x14kg
10x14kg
10x14kg
x14kg

Zwak van de grond is wel een beetje inherent aan sumo. Het wordt nogal snel heel moeilijk om de lift af te maken als je bijvoorbeeld met je heupen hoger gaat beginnen en/of je rug gaat bollen (waardoor het wel makkelijker wordt onderin).

Hoe ver je voorover leunt moet je niet te veel op letten want dat verschilt nogal per lifter. Let er eerder op dat je knieen niet te ver naar voor komen, je rug recht is, de bar niet te ver van je af ligt en je schouders boven/een heel klein stukje voorbij de bar zitten.

Filmpje over verschil tussen heupen laag en heupen naar de bar:
http://www.youtube.com/watch?v=V2lAm_QLRWU

Thanks zal hem eens bekijken :thumb:
edit: Dit is een beetje hoe ver ik voorover leun tijdens een sumo https://instagram.com/p/y8N3nPwyTO/?modal=true Wat dus niet per definitie slecht is?

Laatst bewerkt:
dat hangt totaal af van je bouw, wat voor ons moeilijk oordelen is op basis van je filmpjes

Man was moe, hoofdpijn en extreme honger. Snel wat oats met melk gechugged omdat echt niet te houden was. Ook nog beetje spierpijn in glutes en hamstring. Gedoemd slechte training te worden dus. Gelukkig niet :D :D Ouwe opa vroeg ook nog of ik afgevallen was aangezien m'n gezicht er meer aesthetic uit zag :cool:

skwaaat
Maar eens max testen
stretch
10x20kg
5x40kg
4x50kg
3x60kg
1x70kg belt Ging echt hard, barbell stuiterde op m'n delts.
1x80kg belt PR +5kg
1x90kg belt PR +15kg
1x100kg belt pr+25 kg Hoorde dat veel foward lean maar ging nog redelijk hard
1x100kg slomere negative. Goeie diepte en goed upright

front skwaat
5x50kg pr
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg vpr

Rack pulls iets onder knie
Elke keer proberen iets te verlagen. Tip van big lloyda.
5x60kg
3x100kg
3x100kg
5x100kg
5x100kg

bb shrugs
phm geheim toch? shrugs op lb dag.
20x60kg
15x80kg
12x80kg
12x80kg

leg extension & leg curl
15x50kg
15x71kg
15x71kg

bw lunges
Fucking cardio man jeez
Gym heen en weer(10-15)xbw
Heen en helft terug want rip(10-15)x8kg kettel

cardio???
Bijna dood ervaring...
5 min lopen 6km/u
1 min rennen? op 11km/u. Kuiten helemaal vol tot pijn aan toe. Misschien door oly shoes?
1 min rennen
1 min rennen
1 min rennen
2 min rennen.
In totaal 22 min op die band gestaan. Helemaal doorweekt

dat hangt totaal af van je bouw, wat voor ons moeilijk oordelen is op basis van je filmpjes

Dacht ik al.

Verslapen voor school, dus maar gym :D
Gewicht op 97.4 terwijl ik hele week rond de 24/2600 kcal zat en gister cardio heb gedaan. Denk dat ik me teveel focus op de weegschaal. Aangezien ik iifym doe verschilt zoutiname wel elke dag.
ohp
Weer even zelfde als vorige keer. Ging een stuk harder
6x20kg
4x30kg
1x40kg
5x45kg hard
5x45kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg

bench
Niks na ohp
10x20kg
5x40kg
5x60kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg

incline db press
6x18kg
6x22kg
6x24kg
6x24kg
6x24kg
6x24kg

cable lateral raise
10x
10x
10x
15x

bb row
6x40kg
6x50kg
6x60kg pr belt
6x60kg
6x60kg

v pulldown
10x100kg
10x110kg
10x116kg pr fullstack6x116 kg
6x116kg
6x116kg

Nu helaas werken.

te laat voor school dus maar gym, ik mag jou wel :roflol:

ongelofeloos deze jongen

Kijk trouwens in de spiegel voor de cut, daar doe je het uiteindelijk voor

Rug zag er goed uit man!

sq en ohp gaan goe

qua kracht iig :p

G ga nou niet overal die belt voor gebruiken, beperk je alleen tot het gebruik met squat en deadlift. Je houdt in principe jezelf alleen maar voor de gek.

Mijn 2 centen

Zo'n belt is toch alleen voor het ondersteunen van de rug om zo zwaarder te kunnen liften. Waarom zou je dat ding gebruiken bij barbell rows. Je wilt je onderrug toch trainen en niet ontlasten?

Of zit ik er nou naast? :$

Zo'n belt is toch alleen voor het ondersteunen van de rug om zo zwaarder te kunnen liften. Waarom zou je dat ding gebruiken bij barbell rows. Je wilt je onderrug toch trainen en niet ontlasten?

Of zit ik er nou naast? :$

belt is juist voor beter gebruik van je core aka abs (en idd wat steun voor je rug). Kan dus ook nuttig zijn bij ohp etc

• Like
Waarderingen: Obee
Terug
Naar boven