AndroidHealthClinic

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

Brute schouder man!

Reet komt wel stuk van de bank of is het de angle?

Ben er tevreden over, heb er lang over moeten doen. Gewoon consistent 5 reps squatten en dan kom je er wel.
5x50kg

vs
3x150kg

Heeft voor massa ook prima z'n werk gedaan, voor de rest is eigenlijk het enige wat ik altijd heb gedaan wat leg extension. Heel sporadisch wat leg press. Hier was ik 78kg
b0dd27714db7dc74bbb6ef66f1cd78e5.png

Pff, ging het maar zo gemakkelijk, met enkel 5x5 squatten en leg extension. Of ik heb gewoon slechte genen óf ik doe iets verkeerd. Ik kan jarenlang 5x5 squatten en daanaast diverse andere oefeningen doen (mijn beentraining bestaat uit squat - leg press - leg ext. - leg curl - lunges - kuiten), maar kan slechts sporadisch gewicht plussen (in de bulk). In de cut verlies ik weer iets aan kracht.
Goeie poten man!

Die squat progressie is mooi man, leuk dat je de oude filmpjes nog hebt.

Pff, ging het maar zo gemakkelijk, met enkel 5x5 squatten en leg extension. Of ik heb gewoon slechte genen óf ik doe iets verkeerd. Ik kan jarenlang 5x5 squatten en daanaast diverse andere oefeningen doen (mijn beentraining bestaat uit squat - leg press - leg ext. - leg curl - lunges - kuiten), maar kan slechts sporadisch gewicht plussen (in de bulk). In de cut verlies ik weer iets aan kracht.
Goeie poten man!
Dan eet je gewoon te weinig of push je niet genoeg.

Goeie poten man!
Frequentie omhoog gooien en volume omlaag. Lunges en legg press er uit, bulgarian split squat er in.

Goeie poten man!

Ik heb je maar 1x zien trainen, dus niet heel waardevolle mening maar ga hem toch geven.

Ik denk dat jij te veel bezig bent met TUT en MMC en techniek, om echt kracht progressie te maken.

Je ging wel echt tot het gaatje op die frontsquats, dat wel.

• Like
Waarderingen: BB_
Frequentie omhoog gooien en volume omlaag. Lunges en legg press er uit, bulgarian split squat er in.
Ik heb een tijdje FB getraind, maar merk dan al snel dat mijn herstel te weinig is. Daarnaast ben ik van mening dat FB voor mij niet goed werkt als ik 5+ dagen p/w train. Ik heb afgelopen jaar lange tijd coaching gehad en toen simpelweg het schema van mijn coach gevolgd (split of PPL). Momenteel gaat het wel weer lekker en train ik PPL.
(Sorry voor de logvervuiling.)

Ik heb een tijdje FB getraind, maar merk dan al snel dat mijn herstel te weinig is. Daarnaast ben ik van mening dat FB voor mij niet goed werkt als ik 5+ dagen p/w train. Ik heb afgelopen jaar lange tijd coaching gehad en toen simpelweg het schema van mijn coach gevolgd (split of PPL). Momenteel gaat het wel weer lekker en train ik PPL.
(Sorry voor de logvervuiling.)
Heb het niet over fullbody training?

Ik heb je maar 1x zien trainen, dus niet heel waardevolle mening maar ga hem toch geven.

Ik denk dat jij te veel bezig bent met TUT en MMC en techniek, om echt kracht progressie te maken.

Je ging wel echt tot het gaatje op die frontsquats, dat wel.
Nee hoor, ik hoor net van @svenrpb dat ik te weinig push ;); weet niet waar dat op gebaseerd is (of te weinig eet, maar als ik in de bulk 18 kg aankom, zal dat wel meevallen). Ik hoor juist vaak dat ik minder tot failure moet trainen. :P
TUT en MMC is leuk voor isolatie-oefeningen, maar als ik 5x5 op de compounds pak, probeer ik gewoon zo zwaar mogelijk met goede uitvoering te pakken. Benen is overigens altijd mijn zwakke punt geweest (deels genetisch en mijn hardloopverleden helpt ook niet echt). Ik heb overigens serieuze plannen binnenkort echt te gaan knallen. ;)

Goeie poten man!
Daar wringt het schoentje ook meteen sporadisch gewicht plussen = sporadische progressive overload.

Ik zou persoonlijk enkel focussen op gewicht bijsteken (of meer reps met het zelfde gewicht) terwijl je vorm degelijk blijft. Ik zeg degelijk omdat ik ondervond dat super strikte vorm moeilijker is om langdurig progress op te maken.

Mss is doggcrap training wat voor je

• Like
Waarderingen: BB_
Daar wringt het schoentje ook meteen sporadisch gewicht plussen = sporadische progressive overload.

Ik zou persoonlijk enkel focussen op gewicht bijsteken (of meer reps met het zelfde gewicht) terwijl je vorm degelijk blijft. Ik zeg degelijk omdat ik ondervond dat super strikte vorm moeilijker is om langdurig progress op te maken.

Mss is doggcrap training wat voor je
Natuurlijk wil ik graag gewicht plussen, maar ik vind dat er altijd heel gemakkelijk geroepen wordt dat je om de paar weken gewicht moet plussen, maar dat moet wel kunnen. In het verleden heb ik juist vaak te snel gewicht willen plussen, waardoor dit echt ten koste ging van de vorm. Ik zal eens zoeken op doggcrap, ken ik niet. Thanks! :thumbsup:

In dat geval zou ik gewoon stoppen met trainen, Bert.

Nee hoor, ik hoor net van @svenrpb dat ik te weinig push ;); weet niet waar dat op gebaseerd is (of te weinig eet, maar als ik in de bulk 18 kg aankom, zal dat wel meevallen). Ik hoor juist vaak dat ik minder tot failure moet trainen. :P
TUT en MMC is leuk voor isolatie-oefeningen, maar als ik 5x5 op de compounds pak, probeer ik gewoon zo zwaar mogelijk met goede uitvoering te pakken. Benen is overigens altijd mijn zwakke punt geweest (deels genetisch en mijn hardloopverleden helpt ook niet echt). Ik heb overigens serieuze plannen binnenkort echt te gaan knallen. ;)
Zou stoppen met 5x5. 1 top set 6-8 reps tot falen en 1 backoff set 12-15 reps

Zou stoppen met 5x5. 1 top set 6-8 reps tot falen en 1 backoff set 12-15 reps
Thanks. Ik ben enkele weken geleden al overgestapt op een hogere rep range, toen ik even geen vooruit meer boekte. Ik heb afgelopen jaar overigens door omstandigheden een terugval gehad dus moet weer op niveau komen.
In dat geval zou ik gewoon stoppen met trainen, Bert.
:roflol:
Opgeven komt niet voor mijn woordenboek. Ik blijf ook altijd positief, anders haal je nooit je doelen.

De aanhouder wint, wacht maar; vroeg of laat squat ik ook 150 kg. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.240
Begint ergens op te lijken inderdaad
Reet komt wel stuk van de bank of is het de angle?
Nah klopt wel, vandaar dat ik ook aan leg drive moet werken. Krijg het er heel moeiljk uit
Goeie poten man!
Denk niet dat je genen de schuld kan geven, als je ziet hoe extreem lang ik al train zou ik wel mogen janken over m'n genen. Ga consistent (2 of 3) keer per week squatten met daarnaast alleen wat rdl en leg extension. Daarnaast gewoon gaan microloaden. Kilotje per training er bij zul je niet merken, maar in the longrun wel.

Toen ik nog bij Bell zat werd ik verplicht alles te microloaden. Zo erg als ik tegen einde van m'n programmering aan zat zou ik mezelf nooit pushen. Dus gewoon doen.
Die squat progressie is mooi man, leuk dat je de oude filmpjes nog hebt.
Heb echt een arsenaal aan foto's en filmpjes uit de oude doos gelukkig :D

Terug
Naar boven