MuscleMeat

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

Natuurlijk wil ik graag gewicht plussen, maar ik vind dat er altijd heel gemakkelijk geroepen wordt dat je om de paar weken gewicht moet plussen, maar dat moet wel kunnen. In het verleden heb ik juist vaak te snel gewicht willen plussen, waardoor dit echt ten koste ging van de vorm. Ik zal eens zoeken op doggcrap, ken ik niet. Thanks! :thumbsup:
Vanaf je 8 reps hit met een gewicht (en degelijke vorm), verhogen imo. Toch zeker op compounds

Meer assgains maken helpt ook @hoxyz ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.243
@Bert
8179be6d1f17de01b94951e1f7f4d7d9.png

Doe tegenwoordig iets meer glute werk inderdaad :$

• Like
Waarderingen: BB_
Je kan veel denken maar als jij gewoon de spuit erin zet ga je gewoon vooruit.
Slechte genen zijn daar geen excuus voor want die heb ik ook.
Ik denk dat ik de oplossing al weet. :P
Binnenkort start ik trouwens een kuurlog, zoals de oplettende lezer misschien al had vernomen, we gaan zien wat dat brengt.

Ik vind het mooi dat gesteld wordt dat simpelweg meer eten en jezelf pushen vanzelf tot progressieve overload en gewicht plussen leidt. Super dat dat voor sommigen hier goed werkt. De realiteit is bij mij echter anders; tot op zekere hoogte lukte dit inderdaad, maar de werkelijkheid is iets minder 'roze brillen'. Gelul dat ik niet hard genoeg push of te weinig eet is BS. Prima als je dat vindt, maar dan heb je me nooit zien trainen of nooit mijn log gevolgd. Hoeft ook niet, maar dan snap ik ook niet dat mensen zo gemakkelijk kunnen oordelen zonder dat ze me kennen. IRL hoor ik juist dat ik minder vaak tot failure moet trainen en meer rust moet pakken. Maar ach, binnenkort gaan we dus wel échte gainz maken. :D Sowieso bedankt voor de tips hier, dat waardeer ik echt wel. :thumbsup:
En sorry @hoxyz dat ik je log aan het vervuilen ben. Vroeg of laat squat ik ook mannelijke gewichten.

Nee hoor, ik hoor net van @svenrpb dat ik te weinig push ;); weet niet waar dat op gebaseerd is (of te weinig eet, maar als ik in de bulk 18 kg aankom, zal dat wel meevallen). Ik hoor juist vaak dat ik minder tot failure moet trainen. :P
TUT en MMC is leuk voor isolatie-oefeningen, maar als ik 5x5 op de compounds pak, probeer ik gewoon zo zwaar mogelijk met goede uitvoering te pakken. Benen is overigens altijd mijn zwakke punt geweest (deels genetisch en mijn hardloopverleden helpt ook niet echt). Ik heb overigens serieuze plannen binnenkort echt te gaan knallen. ;)

Probeer eens meer explosief te trainen.

Niet populaire mening hier:

Om goede krachtgains te maken zal je soms techniek een beetje moeten laten varen.

Ik denk dat ik de oplossing al weet. :P
Binnenkort start ik trouwens een kuurlog, zoals de oplettende lezer misschien al had vernomen, we gaan zien wat dat brengt.

Ik vind het mooi dat gesteld wordt dat simpelweg meer eten en jezelf pushen vanzelf tot progressieve overload en gewicht plussen leidt. Super dat dat voor sommigen hier goed werkt. De realiteit is bij mij echter anders; tot op zekere hoogte lukte dit inderdaad, maar de werkelijkheid is iets minder 'roze brillen'. Gelul dat ik niet hard genoeg push of te weinig eet is BS. Prima als je dat vindt, maar dan heb je me nooit zien trainen of nooit mijn log gevolgd. Hoeft ook niet, maar dan snap ik ook niet dat mensen zo gemakkelijk kunnen oordelen zonder dat ze me kennen. IRL hoor ik juist dat ik minder vaak tot failure moet trainen en meer rust moet pakken. Maar ach, binnenkort gaan we dus wel échte gainz maken. :D Sowieso bedankt voor de tips hier, dat waardeer ik echt wel. :thumbsup:
En sorry @hoxyz dat ik je log aan het vervuilen ben. Vroeg of laat squat ik ook mannelijke gewichten.

Als je als naturel niet eens een 150kg squat kan halen zou ik kuren nog maar ff laten varen.

Als je als naturel niet eens een 150kg squat kan halen zou ik kuren nog maar ff laten varen.
Bedankt voor je advies; prima om een advies te geven, maar je kent mij niet eens. Ik heb het besluit reeds genomen en kan nog jaren door aankloten. Het is echt niet zo dat ik na een jaartje trainen maar naar de AAS grijp. Ik ben er wel van overtuigd dat ik echt niet te snel al ga kuren en het juiste moment heb bereikt. Mensen die mij hier hebben gevolgd of IRL kennen, zullen dat zeker beamen.
Ik weet ook dat voor mij 150 kg squatten er simpelweg niet in zit door diverse oorzaken. Ik bench bijvoorbeeld meer dan dat ik squat; ja het is raar, maar waar. Ik heb zo mijn zwakke punten. Ik merk dat ik momenteel in de cut bijna al mijn kg's uit de bulk weer verlies, ook met goede coaching. Ik woog afgelopen jaar 87 kg op wedstrijdgewicht (< 5% vet) en denk dat ik natty echt niet heel veel kg hier meer op krijg.

• #7.249
Als jij 5-6 setjes kan squatten dan is je intensiteit te laag vind ik, 1 of 2 echte werksets zouden voldoende moeten zijn
Mwhoa, je hebt geen intensiteit van 95% nodig om te groeien he. Eigenlijk alle studies tonen aan dat ergens tussen de 60-80% van je 1rm prima is. Ik zelf squat tegenwoordig 4x5 wat zich gewoon opbouwt over de weken. Wanneer de reps echt te goor worden drop ik naar 3x5 en daarna reset ik en weer terug naar 4x5.

En @Bert tof dat je gaat kuren, ben beniuewd wat het je gaat brengen :thumb:

• Like
Waarderingen: BB_
Bedankt voor je advies; prima om een advies te geven, maar je kent mij niet eens. Ik heb het besluit reeds genomen en kan nog jaren door aankloten. Het is echt niet zo dat ik na een jaartje trainen maar naar de AAS grijp. Ik ben er wel van overtuigd dat ik echt niet te snel al ga kuren en het juiste moment heb bereikt. Mensen die mij hier hebben gevolgd of IRL kennen, zullen dat zeker beamen.
Ik weet ook dat voor mij 150 kg squatten er simpelweg niet in zit door diverse oorzaken. Ik bench bijvoorbeeld meer dan dat ik squat; ja het is raar, maar waar. Ik heb zo mijn zwakke punten. Ik merk dat ik momenteel in de cut bijna al mijn kg's uit de bulk weer verlies, ook met goede coaching. Ik woog afgelopen jaar 87 kg op wedstrijdgewicht (< 5% vet) en denk dat ik natty echt niet heel veel kg hier meer op krijg.
Ben wel benieuwd naar je kuurlog straks

Mwhoa, je hebt geen intensiteit van 95% nodig om te groeien he. Eigenlijk alle studies tonen aan dat ergens tussen de 60-80% van je 1rm prima is. Ik zelf squat tegenwoordig 4x5 wat zich gewoon opbouwt over de weken. Wanneer de reps echt te goor worden drop ik naar 3x5 en daarna reset ik en weer terug naar 4x5.

Zal je log verder niet vervuilen trouwens btw :p

Gaat z'n gangetje. Gewicht doet nog niet heel erg veel rond de 3500 kcal, maar moet niet te snel verhogen I guess. 15 april is start bulk
e3e945a5745abf43caccd1d33614e7f9.png

Verder kracht weer beetje zien op te pakken. Train ppl, A = compound op 5 reps en B = compound op 3 reps
3x130kg squat, daarna nog 3x3x140kg

3x5x110kg bench - Moet hier wel echt aan leg drive zien te werken.

1f86e7bb9caa7ef8c1930e3dd40bce71.jpg

Goeie gym was dit @HillR

Jaloers op je bank man, wat is je 1 rep max ongeveer?

Dit slaat toch op kaas man....

Als een BBer jou gaat vertellen dat je eerst maar eens 6-8% BF moet hebben om te kuren neem je dat toch ook niet serieus.

Dit slaat toch op kaas man....

Als een BBer jou gaat vertellen dat je eerst maar eens 6-8% BF moet hebben om te kuren neem je dat toch ook niet serieus.
Maar om nog even inhoudelijk te reageren. Ik snap je punt en je hebt ook zeker ergens gelijk. Alleen als je van jezelf overtuigd bent dat je geen progressie kan maken op een squat gewicht wat mijn moeder met een houten been nog squat dan moet je jezelf wel ff achter je oren krabben of kuren fysiek en mentaal een verstandige keuze is.

Maar is je intensiteit wel 95% als je bijvoorbeeld 7x een gewicht squat (mikkend op 8)? Valt dat dan niet onder de procenten die je vernoemd?

• #7.260
Maar is je intensiteit wel 95% als je bijvoorbeeld 7x een gewicht squat (mikkend op 8)? Valt dat dan niet onder de procenten die je vernoemd?
Intensiteit is % van 1rm. 1rm=100kg 80% intensiteit is 80kg dus. Zolang je tussen de 60 en 80% zit je safe wbt hypertrofie. Maar als je progressieve overload toepast ontkom je niet aan hogere procenten. Ideale situatie wordt je lineair sterker zodat je niet boven 80% bewijs van spreken :p
Maakt me niet uit, log toch niet actief. Heb ik een beetje vermaak; ben toch maar buiten wat liss aan het doen

Terug
Naar boven