Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

"Voor burgers die heel braaf van het gas af zijn gegaan en flink in isolatie met warmtepomp hebben geïnvesteerd (die zelf al minimaal 7000kwh per jaar gebruikt) hebben we helaas geen apart prijsplafond met compensatie voor die 1200m3 gas geregeld..."
Zal je klacht doorgeven

Ja, maar?
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg
Zelfde kleuren. Ze gebruiken dit logo niet omdat er nu oorlog is,als dat de gedachte was van @chrisk btw; Ik werk niet bij Vattenfall, en vertegenwoordig hen ook niet. Was bij toeval een video die ik wou delen hier

Lijkt wel Betsie haar Theekransje hier ipv Bodybuilding Forum

"Voor burgers die heel braaf van het gas af zijn gegaan en flink in isolatie met warmtepomp hebben geïnvesteerd (die zelf al minimaal 7000kwh per jaar gebruikt) hebben we helaas geen apart prijsplafond met compensatie voor die 1200m3 gas geregeld..."

7000kWh is behoorlijk overdreven als je huis inderdaad goed geïsoleerd is. Maar eerlijk gaat het natuurlijk nooit, de tesla subsidies waren ook alleen zinvol voor hen die een auto van bijna 100K konden bestellen via de zaak.

De meeste die ik ken met dit soort kWh verbruik, hebben al zonnepanelen om zelf een deel of alles te bekostigen.

7000kWh is behoorlijk overdreven als je huis inderdaad goed geïsoleerd is. Maar eerlijk gaat het natuurlijk nooit, de tesla subsidies waren ook alleen zinvol voor hen die een auto van bijna 100K konden bestellen via de zaak.
Ze kunnen het wel eerlijker maken door consumenten de mogelijkheid te geven gas en elektra tegen elkaar uit te laten wisselen, eventueel met een kleine toeslag.

• Like
Waarderingen: Vonk
Vraag me al tijden af waarom iedereen zegt dat een warmtepomp zoveel energie verbruikt. Ik heb er ook 1 staan en gebruik alles bij elkaar nog geen 2000 kwh per jaar. Is de mijne dan kapot? Ik heb wel warm water en de vloerverwarming doet 't ook..

Vraag me al tijden af waarom iedereen zegt dat een warmtepomp zoveel energie verbruikt. Ik heb er ook 1 staan en gebruik alles bij elkaar nog geen 2000 kwh per jaar. Is de mijne dan kapot? Ik heb wel warm water en de vloerverwarming doet 't ook..
Je mag er vanuit gaan dag ie minimaal 4 keer zo efficiënt werkt als een HR-ketel. Dan heb je dus een verbruik vergelijkbaar met zo’n 800 kuub gas, dat is niet veel, maar in een niet al te groot goed geïsoleerde woning is dat prima mogelijk.

Overdreven of niet, een huishouden met warmtepomp ter vervanging van gas (wat toch zo nodig moet?) komt er met deze maatregelen behoorlijk bekaaid van af en mist de nodige compensatie die je voor het aandeel gas wel zou hebben gehad. Wat stimuleert dit nu om zo'n ding aan te schaffen?

@2:43

Overdreven of niet, een huishouden met warmtepomp ter vervanging van gas (wat toch zo nodig moet?) komt er met deze maatregelen behoorlijk bekaaid van af en mist de nodige compensatie die je voor het aandeel gas wel zou hebben gehad. Wat stimuleert dit nu om zo'n ding aan te schaffen?

Er gaat wel meer mis. ik had ook niet 2x E190,- nodig, ik heb ook geen kinderbijslag/toeslag nodig......

Je mag er vanuit gaan dag ie minimaal 4 keer zo efficiënt werkt als een HR-ketel. Dan heb je dus een verbruik vergelijkbaar met zo’n 800 kuub gas, dat is niet veel, maar in een niet al te groot goed geïsoleerde woning is dat prima mogelijk.
Ik woon idd niet heel groot. 120 m2 over 3 verdiepingen als ik de zolder meetel. Wel nieuwbouw en als 't goed is idd A+++ geïsoleerd en ik verbruik op m'n vrij grote tv na ook niet zoveel stroom. Had in m'n oude woning ook altijd een relatief laag verbruik. Met 15 zonnepanelen is 't wel leuk zolang de salderingsregeling nog werkt. Betaal geen voorschot en krijg tot dusver iets van 1500 euro terug.

Ja en nee, de huishoudens die nu al over zijn gegaan op een warmtepomp of een nieuw huis hebben gekocht met een warmtepomp vanaf de bouw zitten waarschijnlijk in een financiële situatie dat ze minder hulp/compensatie nodig hebben.

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven