XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Lithium en kobalt zijn toch net zo goed fossiele brandstoffen? Verwachting is geloof ik dat er in 2030 al tekorten zijn.
Kan niet worden gerecycled. De accu's van meer dan 500kg die in elektrische auto's zitten, doet de vraag flink toenenen.

Het gaat gepaard met de ergste vorm van kinderarbeid. Kindjes van een jaar of 8 die 12u per dag werken

20221225_153729.jpg

20221225_153732.jpg

Even in een spoiler, vind dit zo triest 💔

Hoe is dat beter?
Klinkt misschien erg. Maar die negertjes moeten we nou eenmaal offeren voor het klimaat.

Om ons wat beter te voelen kunnen we wat herstelbetalingen aan Suriname doen.

Klinkt misschien erg. Maar die negertjes moeten we nou eenmaal offeren voor het klimaat.

Om ons wat beter te voelen kunnen we wat herstelbetalingen aan Suriname doen.
Nee, ze mogen kiezen tussen daar blijven wonen of een gratis enkele reis naar het land van hun voorouders.

Kan het niet ook wat efficienter dan die negertjes met stokken en schepjes?

550x550.jpg

Lithium en kobalt zijn trouwens geen fossiele brandstoffen.

Het zijn elementen, metalen.

Om het allemaal nog wat makkelijker te maken voor de mensen die een overschot aan zonne-energie hebben.

Cliffs?

Omdat het prijsplafond van 01-01-23 tot 31-12-24 gaat gelden zal het salderen van afgelopen jaar op 31-12-22 worden afgekapt, ongeacht je ingangsdatum van je energiecontract. en dat zal volgend jaar dus ook zo zijn.

Verder is het prijsplafond niet evenredig over de 12 maanden verdeeld wat volgens mij ook weer voor vreemde situaties kan zorgen als je gedurende 2023 van leverancier zal veranderen, of een ander huis gaat kopen.

Omdat het prijsplafond van 01-01-23 tot 31-12-24 gaat gelden zal het salderen van afgelopen jaar op 31-12-22 worden afgekapt, ongeacht je ingangsdatum van je energiecontract. en dat zal volgend jaar dus ook zo zijn.

Verder is het prijsplafond niet evenredig over de 12 maanden verdeeld wat volgens mij ook weer voor vreemde situaties kan zorgen als je gedurende 2023 van leverancier zal veranderen, of een ander huis gaat kopen.

Dat hele salderen wordt sinds de variabele tarieven en het niet meer hebben van een jaarcontract al niet meer toegepast waar het ooit voor bedacht was.

Nieuwe termijn bedrag 236 euro. Pas ik het aan naar 200 druk op voltooien. " uw nieuwe termijn bedrag is aangepast naar 236 euro" :roflol:

Update van team verwarming uit tot 1 Januari.

Hier zijn de resultaten van het experiment.

Verwacht verbruik voor November was een kleine 100M3 en 140KWH voor totaal een kleine €500. Verbruik in 2021 was 83M3 en 118KWH*
Daarwerkelijk verbruik november was 27.7 m3 en 124kwh voor €180.
Screenshot_20230107_131305.jpg

Verwacht verbruik voor December was 175M3 en 150KWH voor €715. Vebruik in 2021 was 127M3 en 140KWH*
Daarwerkelijk verbruik December was 128KWH en 38M3 voor €213

Screenshot_20230107_131952.jpg

Totaal verwacht verbruik voor de 2 maanden:€1215.
Totaal daadwerkelijk verbruik: €393.
Netto besparing in 2 maanden: €822.

Netto lasten voor energie na de energiecompensatie van €190 per maand.
Oktober: -€10
December: €23

*Verbruikcijfers uit 2021 zijn voor een eenpersoonshuishouden, voor 2022 was dit een tweepersoonshuishouden. De verwachte stijging in verbruik bij overgang van eenpersoons naar tweepersoons liggen ver uiteen. De laagste schattingen zeggen gas 10% meer en elektra 20% meer, de hoogste schattingen zeggen beide ongeveer 40% meer.

Onze conclusie:

Wij vonden het een succes, letterlijk honderden euro's besparen door voornamelijk alleen warmer aan te kleden. We merken wel dat we er na 2 maanden een beetje klaar mee waren. Vooral mijn vriendin begon het met thuiswerken vervelend te vinden. Ik merkte vooral dat het vervelend was om na een dag werk door de kou huis te rijden op de motor of scooter en dan niet thuis te komen in een lekkere warme woning, en dus lastig weer opwarmde.

Wel begon vocht met de tijd steeds vervelender te worden en moesten we met enige regelmaat de kozijnen schoon en droog maken om schimmel tegen te gaan.

Ook moesten we echt de verwarming aan zetten als we bezoek kregen, wat ongeveer 10m3 gekost heeft in December.

Nu verder:

We merken beide dat we nu prima de dag door komen door af en toe de verwarming op 17 graden te zetten en blijven bewust minder verbruiken, deze maand willen we onder de 75m3 blijven. Al zal dat wel deels geholpen zijn door het warme weer.

We denken wel dat ons winterverbruik lager Zal blijven dan voorheen, wat al veel minder was dan vergelijkbare woningen en gezinssamenstellingen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven