Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Woon nu al een paar dagen in m'n nieuwe huis, temperatuur is al een tijdje stabiel op 19 graden. Blijkbaar verbruik ik +-20kwh per dag, beetje veel voor 1 persoon in een hoekwoning lijkt me? Ik zit wel met een hybride warmtepomp en zonnepanelen, geen idee hoe Vattenfall dat meerekent? Ik verbruik maar 0.2-0.5m3 gas per dag, al het verwarmen wordt vanuit de warmtepomp gedaan. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat zoveel energie vreet. Ik heb de pc en m'n audiosysteem een uur of 2-3 aan, verder wordt er bar weinig gedaan.

Iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten en kan uitleggen waar het mis gaat?
Ik hoorde laatst van een bejaard echtpaar dat ze 6000 kWh per jaar verbruiken in hun appartement van 85m2 zonder gasaansluiting.

Ik hoorde laatst van een bejaard echtpaar dat ze 6000 kWh per jaar verbruiken in hun appartement van 85m2 zonder gasaansluiting.
Maar dat volk stookt ook 23 graden oid. Ik heb nog niet eens uitgebreid gekookt met 4 inductieplaten 1 a 2 uur aan. Heb met 1 pan alle kliekjes uit de vriezer opgewarmt de afgelopen dagen.

Als je het bedachte prijsplafond omrekent naar alleen kWh (met een COP van 4) kom je ook op zo'n 6000 kWh uit, dus het lijkt me geen uitzonderlijk hoog verbruik.
Aangezien het een gasloos apt is mag je er van uitgaan dat het ook vrij recent is en dus energielabel A++ of iets dergelijks.

Woon nu al een paar dagen in m'n nieuwe huis, temperatuur is al een tijdje stabiel op 19 graden. Blijkbaar verbruik ik +-20kwh per dag, beetje veel voor 1 persoon in een hoekwoning lijkt me? Ik zit wel met een hybride warmtepomp en zonnepanelen, geen idee hoe Vattenfall dat meerekent? Ik verbruik maar 0.2-0.5m3 gas per dag, al het verwarmen wordt vanuit de warmtepomp gedaan. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat zoveel energie vreet. Ik heb de pc en m'n audiosysteem een uur of 2-3 aan, verder wordt er bar weinig gedaan.

Iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten en kan uitleggen waar het mis gaat?
Ik heb ook een hoekwoning, overdag staat de thermostaat op 19,5-20 graden, grotendeels verwarmen we met de airco, maar CV staat ook zo nu en dan aan, met 2 volwassenen en 2 kinderen was het verbruik in december 1013 kWh en 122m2 gas.

IMG-20220908-WA0005.jpg

Dat zal grootendeels door het verwarmen met mijn airco's komen.

Ik betaal per maand €180, de maand december zou me €201 hebben gekost.
vattenfall.png

Ik dacht dat airco verwarming heel efficient was?

Jij hebt echt extreem veel mazzel dat je nog vast zit aan keldertarieven.
Jouw verbruik in december met mijn tarieven had je een kleine €1500 gekost.

Terug
Naar boven