Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

17c is idd prima te doen imo.

@Fallingout Die schattingen heb je niets aan. Zie al berichten van mensen die dmv schatting nu naar 25-30,- p/mnd gaan.

@Fallingout Die schattingen heb je niets aan. Zie al berichten van mensen die dmv schatting nu naar 25-30,- p/mnd gaan.

De verbruiksschattingen zijn op basis van verbruik uit voorgaande maandwn/jaren icm met weervoorspellingen en verbruik van andere vergelijkbare woningen. In mijn ervaring zijn ze redelijk accuraat.

Maar ik zal wel even het verbruik uit 2021 er naast zetten, daarbij moet wel rekeningen gehouden worden met het feit dat ik in 2021 alleenstaand was en in 2022 mijn vriendin nagenoeg elke dag was.

Ja, als de levertijd niet zo lang was had ik al besteld.

Wilde je nog iets toevoegen aan je eerdere advies?
Niet echt, alleen merk ik dat ik mijn victorinoxmes met enige regelmaat moet slijpen, wat dan wel weer makkelijk gaat. Ik weet niet hoe dat bij vergelijkbare messen is.

Gewoon gas verder demoniseren :emo:

Misschien voortaan zoiets simpels als de afzuiger aanzetten.

CLASP vindt dat gaskooktoestellen eigenlijk een waarschuwingslabel nodig hebben, net als sigarettenpakjes
1673251464523.jpg

Gewoon raw vegan worden.

Ik vind dat er voortaan ook waarschuwingen op de waterkraan in de keuken moet komen:

Pas op, vloeistof niet inademen.

En op elk stopcontact
En op elke fiets

Eigenlijk op alles in het leven moet een waarschuwing komen. Zonder al die waarschuwen zijn we reddeloos verloren.

Ik vind dat er voortaan ook waarschuwingen op de waterkraan in de keuken moet komen:

Pas op, vloeistof niet inademen.

En op elk stopcontact
En op elke fiets

Eigenlijk op alles in het leven moet een waarschuwing komen. Zonder al die waarschuwen zijn we reddeloos verloren.
Allemaal op kunststof stickertjes met een synthetische plaklaag? Ik ben voor :D

Woon nu al een paar dagen in m'n nieuwe huis, temperatuur is al een tijdje stabiel op 19 graden. Blijkbaar verbruik ik +-20kwh per dag, beetje veel voor 1 persoon in een hoekwoning lijkt me? Ik zit wel met een hybride warmtepomp en zonnepanelen, geen idee hoe Vattenfall dat meerekent? Ik verbruik maar 0.2-0.5m3 gas per dag, al het verwarmen wordt vanuit de warmtepomp gedaan. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat zoveel energie vreet. Ik heb de pc en m'n audiosysteem een uur of 2-3 aan, verder wordt er bar weinig gedaan.

Iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten en kan uitleggen waar het mis gaat?

Woon nu al een paar dagen in m'n nieuwe huis, temperatuur is al een tijdje stabiel op 19 graden. Blijkbaar verbruik ik +-20kwh per dag, beetje veel voor 1 persoon in een hoekwoning lijkt me? Ik zit wel met een hybride warmtepomp en zonnepanelen, geen idee hoe Vattenfall dat meerekent? Ik verbruik maar 0.2-0.5m3 gas per dag, al het verwarmen wordt vanuit de warmtepomp gedaan. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat zoveel energie vreet. Ik heb de pc en m'n audiosysteem een uur of 2-3 aan, verder wordt er bar weinig gedaan.

Iemand die er wat meer kaas van heeft gegeten en kan uitleggen waar het mis gaat?
Met de huidige buitentemperaturen lijkt 20 kWh per dag me vrij veel inderdaad, even mijn verbruiken van afgelopen week naast elkaar;
Ook een hoekwoning, geen warmtepomp maar verwarm met airco.
1673252935197.png
1673252959151.png

Terug
Naar boven