Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Interessant topic, nog niet eerder gezien.
Woon zelf met vrouw en 2 jonge kids in een woning van 10jr oud, +- 195m2 woonoppervlak.
3jr geleden 18x325wp zonnepanelen aangeschaft voor een mooie prijs en 2 jaar geleden een 9kw warmtepomp (hybride).
Afgelopen jaar 7200kw opbrengst, 8k verbruikt en 240m2 gas.

Termijnbedraf was €25 per maand en kreeg nog €190 terug, not bad dus.
Contract is afgelopen week verlopen en ben een beetje aan het afwegen of het rendabel is om over te stappen, vind de prijzen bij Essent niet denderend..
Terugleveren á €0,055, €0,76 per kwh & €2,41 per m3.

Kwam zelf uit bij Zonneplan, ziet er wel interessant uit.

Interessant topic, nog niet eerder gezien.
Woon zelf met vrouw en 2 jonge kids in een woning van 10jr oud, +- 195m2 woonoppervlak.
3jr geleden 18x325wp zonnepanelen aangeschaft voor een mooie prijs en 2 jaar geleden een 9kw warmtepomp (hybride).
Afgelopen jaar 7200kw opbrengst, 8k verbruikt en 240m2 gas.

Termijnbedraf was €25 per maand en kreeg nog €190 terug, not bad dus.
Contract is afgelopen week verlopen en ben een beetje aan het afwegen of het rendabel is om over te stappen, vind de prijzen bij Essent niet denderend..
Terugleveren á €0,055, €0,76 per kwh & €2,41 per m3.

Kwam zelf uit bij Zonneplan, ziet er wel interessant uit.
Zijn een aantal maatschappijen die met actuele gasprijzen werken. Kan je goedkoop gas pakken op moment dat prijs laag ligt, en bij hoge gas prijs ben je beschermd door het prijsplafond.

Op zich heb ik niet echt nood om over te stappen i.v.m. laag gasverbruik, ca 20m3 per maand, en het salderen, maar voor die 800kwh die ik niet teruglever wellicht toch interessant..

Daar was ik dus zelf ook naar op zoek.. Zonneplan doet dat ook & collega van me heeft er goeie ervaring mee, prijzen fluctueren dagelijks en zijn in werkelijkheid (nog) lager dan aangegeven op de website.

Iedereen komt steeds weer met het argument dat er in China zo veel kolencentrales worden gebouwd dat onze transitie nutteloos is, wat dacht je van het gebruik van olielampen in armen landen.

As of 2005, kerosene and other fuel-based illumination methods consume an estimated 77 billion litres (20 billion US gallons) of fuel per year, equivalent to 8.0 million gigajoules (1.3 million barrels of oil equivalent) per day.[1][2] This is comparable to annual U.S. jet-fuel consumption of 76 billion litres (20 billion US gallons) per year.[3][improper synthesis?]

Iedereen komt steeds weer met het argument dat er in China zo veel kolencentrales worden gebouwd dat onze transitie nutteloos is, wat dacht je van het gebruik van olielampen in armen landen.

Iedereen komt ermee omdat hier alle kolencentrales z.s.m. dichtmoeten want 'klimaat'.

Wel handig als je dan de hele alinea post dan weten we iig waar het probleem ligt.
Kerosene lamps are widely used for lighting in rural areas of Africa and Asia, where electricity is not distributed or is too costly. As of 2005, kerosene and other fuel-based illumination methods consume an estimated 77 billion litres (20 billion US gallons) of fuel per year

Iedereen komt ermee omdat hier alle kolencentrales z.s.m. dichtmoeten want 'klimaat'.

Wel handig als je dan de hele alinea post dan weten we iig waar het probleem ligt.
De locatie is niet relevant, de vrijgekomen CO2 verspreidt zich over de gehele wereld. ;)

Verder mogen de kolencentrales in Nederland sinds afgelopen zomer weer volle bak draaien.

De locatie is niet relevant, de vrijgekomen CO2 verspreidt zich over de gehele wereld. ;)
Je hebt helemaal gelijk. Locatie is totaal niet relevant. Ik stel daarom voor dat we olielampen gaan verbieden in Nederland, zo kunnen we het beste het probleem, dat zich voornamelijk in Afrika en Azië voordoet, aanpakken.

Ze moeten wat met alle kolen die ze daar opgraven

Op zich heb ik niet echt nood om over te stappen i.v.m. laag gasverbruik, ca 20m3 per maand, en het salderen, maar voor die 800kwh die ik niet teruglever wellicht toch interessant..

Daar was ik dus zelf ook naar op zoek.. Zonneplan doet dat ook & collega van me heeft er goeie ervaring mee, prijzen fluctueren dagelijks en zijn in werkelijkheid (nog) lager dan aangegeven op de website.
om 3u s nachts stoken omdat de prijs dan laag is ?

RWE doet wat ze zelf willen, al jaren

Terug
Naar boven