- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een door de overheid gecreëerde schaarste die gewoon opgelost kan worden?Zie het probleem niet?
In tijden van schaarste is een beperking op verbruik niet gek toch.
Zijn die niet reeds failliet gegaan?Kunnen de bedrijven die blijkbaar de risico's van de energiemarkt niet goed kunnen inschatten niet even een slokje van hun recordwinsten en reserves nemen?
Als die winsten draaiden dan waren ze niet failliet gegaan toch

De andere kunnen de risico’s dus wel goed inschatten.Als die winsten draaiden dan waren ze niet failliet gegaan toch![]()

Een door de overheid gecreëerdeschaarstecrisis die gewoon opgelost kan worden?
Daar grossieren overheden in op dit moment: Problemen creëren en verheffen tot crisis.
Puur ten dienste van een maatschappelijk acceptatie-draagvlak om allerlei draconische maatregelen te kunnen rechtvaardigen.

Vaak durven politici aan een probleem niet hun vingers te branden, te bang om afgestraft te worden in het stemhokje. Dit zie je ook bij HRA en pensioenen.Daar grossieren overheden in op dit moment: Problemen creëren en verheffen tot crisis.
Puur ten dienste van een maatschappelijk acceptatie-draagvlak om allerlei draconische maatregelen te kunnen rechtvaardigen.
Vaak durven politici aan een probleem niet hun vingers te branden, te bang om afgestraft te worden in het stemhokje. Dit zie je ook bij HRA en pensioenen.
Bij het energievraagstuk komt daar nog een mooi excuus bij voor al die partijen die om ideologische redenen, of het pushen van de eigen agenda, geen kernenergie willen: het lost het probleem nu niet op.

Alle problemen zijn het gevolg van verkeerde beslissingen uit het verleden en ipv dat te erkennen en gewoon een andere weg te kiezen borduren ze gewoon voort met wat aanpassingen. Laag over laag over laag ontstaat er een gedocht waar niemand zijn vingers aan durft te branden en er gewoon nog maar een laag bovenop legt.Vaak durven politici aan een probleem niet hun vingers te branden, te bang om afgestraft te worden in het stemhokje. Dit zie je ook bij HRA en pensioenen.
Bij het energievraagstuk komt daar nog een mooi excuus bij voor al die partijen die om ideologische redenen, of het pushen van de eigen agenda, geen kernenergie willen: het lost het probleem nu niet op.
Alle problemen zijn het gevolg van verkeerde beslissingen uit het verleden en ipv dat te erkennen en gewoon een andere weg te kiezen borduren ze gewoon voort met wat aanpassingen. Laag over laag over laag ontstaat er een gedocht waar niemand zijn vingers aan durft te branden en er gewoon nog maar een laag bovenop legt.

Een oud collega noemde me de koning van de logica, mijn bijdrages aan een discussie zijn lang niet allemaal even relevant en zijn zelfs niet altijd een weerspiegeling van mijn mening, maar ik kan ze wel goed onderbouwen.Mooi verwoord, maar daar mag je ook nog het "steksen" bovenop tellen. Dat is namelijk het discussiëren over alles behalve de kernzaken, om zo tot een waardige conclusie te kunnen komen.![]()
Een door de overheid gecreëerde schaarste die gewoon opgelost kan worden?
En behoorlijk succesvol als je bedenkt dat het overgrote deel waarmee je dit bespreekt echt denkt dat dit komt door de oorlog in Oekraïne en niet door de gekozen koers van ons aller EU en eigen kabinet.![]()
FF kort:Ben benieuwd wat in jouw ogen de oplossing is?
Explain?
Niet dat ik niet vind dat er soms domme beslissingen genomen worden, maar dat de oorlog hier geen rol in speelt moet je me dan toch even uitleggen.
Er zit gas zat in de grond in NL en de Waddenzee en de Noordzee en schaliegas en en en en, maar de regering koos ervoor om het uit rusland te halen.Ben benieuwd wat in jouw ogen de oplossing is?
Explain?
Niet dat ik niet vind dat er soms domme beslissingen genomen worden, maar dat de oorlog hier geen rol in speelt moet je me dan toch even uitleggen.
Groningen en kernenergie.
Oke ja dan zit ik wel meer in die lijn dan ik dacht. Ik vermoedde eerst dat dit bedoelt was in de richting van 'oorlog is de schuld van de EU en we moeten gewoon lekker Russisch gas blijven kopen en de sancties opheffen'FF kort:
1. Keuze voor afhankelijkheid Russisch gas;
2. Inflatie was al gaande;
3. @Vonk zegt niet dat die oorlog helemaal geen rol speelt.
Er zit gas zat in de grond in NL en de Waddenzee en de Noordzee en schaliegas en en en en, maar de regering koos ervoor om het uit rusland te halen.
Die fout nu aanpakken door zelf meer op te pompen zou een goede oplossing zijn voor het tekort, maar dat doen ze niet om één of andere reden (milieu is het excuus) die belangrijker is dan een paar miljoen huishoudens die straks in de problemen komen met de energierekening.
Het gaat niet alleen om de conclusie, maar ook om de manier waarop iemand tot een conclusie komt.Het feit dat een 14-15 jarige VMBO leerling 12 jaar geleden met alleen wat Google, boeken en twee interviews deze conclusie al kon trekken, maar er nooit iets mee gedaan is, is best wel treurig.
Er worden ook genoeg onzinnige en onjuiste conclusies getrokken 14-15 jarige VMBO'ers.Het gaat niet alleen om de conclusie, maar ook om de manier waarop iemand tot een conclusie komt.