Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ik snap er helemaal niets meer van, nu moeten we de grote reset weer uitstellen.

Dan snap je de maatregelen niet goed, die winsten gaan ze afromen, om vervolgens schulden over te nemen van Henk en Ingrid. Niet om het te voorkomen :dunno:

Wat dacht je van windenergie. :grinny:
Met alle subsidie, het aanleggen van het stopcontact op zee en de wetenschap dat de manier om de elektriciteitsprijs te bepalen is bedacht om (investeringenin) wind- en zonne-energie rendabel te maken.

Ik snap ook echt niet hoe mensen met grote gezinnen dit doen..

Ik woon vooralsnog in een veel te dure huurwoning in de vrije sector van 1100 pm kaal maar heb gelukkig een gasloos appartement. Maar als ik nu een huis koop waar ik druk mee bezig ben ga ik in plaats van de 100 die ik nu betaal voor elektra en stadsverwarming naar +\- 600 euro voor een tussenwoning voor gas en licht. Zo beland je dus nog van de regen in de drup … bespaar je op woonlasten ga je je wel scheel betalen omdat je verplicht bent een variabel contract af te sluiten :emo:

Ik snap ook echt niet hoe mensen met grote gezinnen dit doen..

Ik woon vooralsnog in een veel te dure huurwoning in de vrije sector van 1100 pm kaal maar heb gelukkig een gasloos appartement. Maar als ik nu een huis koop waar ik druk mee bezig ben ga ik in plaats van de 100 die ik nu betaal voor elektra en stadsverwarming naar +\- 600 euro voor een tussenwoning voor gas en licht. Zo beland je dus nog van de regen in de drup … bespaar je op woonlasten ga je je wel scheel betalen omdat je verplicht bent een variabel contract af te sluiten :emo:
Ja, maar aan de andere kant is de hypotheekrente max 3,5% ik kom nog uit de tijd van 5,5%, en heb dat bijna 20 jaar moeten betalen.

Door oa de lagere rente kon de koopprijs veel verder stijgen, dus poteeto/potaato.
Ja, maar mijn huis is in de tussentijd niet het dubbele waarde geworden en een jaar gelden was de hypotheekrente 30% van wat ik heb/had.

Ik ben wel benieuwd naar deze cijfers vanaf 1950 tot nu.

Kennen we deze nog? :lol:

1663167999484.png

Even de hysteria wat bekoelen via de roddelkrant?

In vergelijking met Nederland is die al gehalveerd :o

Geloof niet dat er hier enige ambitie is om de prijs te laten dalen

EU zorgt ook alleen maar voor stijging

Daar komt het al, de leningen voor mensen die het moeilijk hebben.

Waar staat dat het om een lening zou gaan?

Waar staat dat het om een lening zou gaan?
Ze nemen de rekening over, meestal is zoiets een lening die je later mag terugbetalen.

En een paar dagen later komt de aap uit de mouw, het was natuurlijk wel te verwachten dat ze zoiets als optie zien.

De Telegraaf meldde gisteravond dat het kabinet overweegt kredieten te verstrekken aan energieleveranciers. Mensen die dan in de betalingsproblemen komen, zouden via een lening hun energiebedrijf kunnen afbetalen. Ingewijden benadrukken dat dit een van de vele opties is die op tafel liggen. Wanneer het uiteindelijke plan precies wordt gepresenteerd, is nog onduidelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven