AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Is dit trouwens bovenop wat je eventueel zelf opwekt?
Samsom legt uit hoe zo'n prijsplafond kan werken: "De eerste 1500 kilowattuur, het halve jaarlijkse verbruik van een gemiddeld gezin, geef je voor die lagere prijs. Hetzelfde doe je bij gas. Als een gezin daarbovenop nog meer gebruikt, omdat die een elektrische deken, zwembad of een sauna heeft, dan moet dat gezin wat meer betalen."

Samsom: "De Nederlandse regering zegt al vanaf voor de zomer dat het eigenlijk te laat is om zulke maatregelen te nemen. Als je dat blijft volhouden wordt het vanzelf waar, dan wordt het vanzelf januari."
Laat weer even de onwil/onkunde zien.

Samsom legt uit hoe zo'n prijsplafond kan werken: "De eerste 1500 kilowattuur, het halve jaarlijkse verbruik van een gemiddeld gezin, geef je voor die lagere prijs. Hetzelfde doe je bij gas. Als een gezin daarbovenop nog meer gebruikt, omdat die een elektrische deken, zwembad of een sauna heeft, dan moet dat gezin wat meer betalen."
Vind dit persoonlijk wel een goed idee.

Dus mensen die geld hebben voor een goed geïsoleerd zuinig huis, krijgen lage energielasten, en mensen die met uitkering in een oude sociale huurwoning zitten krijgen een hoge energierekening?

Dus mensen die geld hebben voor een goed geïsoleerd zuinig huis, krijgen lage energielasten, en mensen die met uitkering in een oude sociale huurwoning zitten krijgen een hoge energierekening?
Hadden ze maar beter hun best moeten doen op school :trollface:

Nee maar even zonder dollen, ik heb ruim een jaar antikraak gewoond, een sociale huurwoning uit 1948 met deels enkel glas en hoekwoning, het dubbelglas was eerste generatie dus stelde ook niet veel voor qua isolatie, als ik in keuken stond en het waaide een beetje buiten dan waaide ik bijna uit m'n sokken.
Met beetje slim gebruik van de thermostaat gewoon ook maar 636 m3 gas gebruikt in een jaar tijd en nog geen 1500 kWh. Werkeloze Henk en Ingrid die de godganse dag naar de plasma tv zitten te gluren, liters bier koud moeten krijgen en de thermostaat comfortabel op 23 graden hebben staan omdat ze de hele dag geen reet uitvoeren mogen ook best kritisch kijken naar hun energieverbruik.

Ze nemen de rekening over, meestal is zoiets een lening die je later mag terugbetalen.

En een paar dagen later komt de aap uit de mouw, het was natuurlijk wel te verwachten dat ze zoiets als optie zien.

Lenen om de energie rekening te kunnen betalen. Hoe moet zo iemand dat ooit afbetalen als de energie blijvend (te) duur blijft?
Ik weet de oplossing, nóg een extra lening voor die lening. Als je eindeloos mag blijven lenen is er geen probleem. Geniaal.

Lenen om de energie rekening te kunnen betalen. Hoe moet zo iemand dat ooit afbetalen als de energie blijvend (te) duur blijft?
Ik weet de oplossing, nóg een extra lening voor die lening. Als je eindeloos mag blijven lenen is er geen probleem. Geniaal.
werkkampen van het WEF? :aluhoedje:

Je hoeft het gas en de elektriciteit niet te gebruiken hè.

Ik zoek een goeie elektrische kachel, misschien een leuke open haard look a like zodat ik de gaskachel dicht kan houden!
Of gewoon een mobiele dat je hem van ruimte naar ruimte sleept is ook nog een optie.
als mensen nog tips hebben..

Ik zoek een goeie elektrische kachel, misschien een leuke open haard look a like zodat ik de gaskachel dicht kan houden!
Of gewoon een mobiele dat je hem van ruimte naar ruimte sleept is ook nog een optie.
Ik verwacht niet dat je daar geld mee zult besparen, maar eerder duurder uit bent.

Heel je huis lekker warm gaan stoken met een paar 1800W kacheltjes ;)

Ik denk dat dit niet een voorbeeld is dat dit idee slecht maakt, maar juist laat zien dat sociale huurwoningen beter geisoleerd moeten worden.

Lijkt mij best een goed idee.

Als je zoiets al overweegt, ga dan in ieder geval voor infrarood.

• Like
Waarderingen: LJ

Electrische kachel is 1 op 1 nogsteeds duurder, omdat 1m3 ong 9.7KW is, dus dit zou alleen werken als de prijs van 1KW meer dan 10x goedkoper is dan 1m3 gas.

Het kan wel helpen als je geen optie hebt om met je kachel maar 1 kamer te verwarmen en dat wel zou willen.

• Like
Waarderingen: LJ
Terug
Naar boven